'misfornøyd' med HD bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

'misfornøyd' med HD bilde

Heisann folkens.

Et lite spørsmål her:

Jeg bruker PS3 som BD kilde, koblet med HDMI via NAD M15 og derfra med HDMI til Sony 40W2000 LCD tv.

- Jeg føler av og til at bildet ikke er så bra på HD materiale (spesielt på skyer og røyk-type effekter er det er markante forskjeller i fargenyansene. Litt som om nyansene ikke er der...bare 4 forskjellige farger for å sette det litt på spissen) Rett og slett som å kjøre Windows med 8bits farge eller noe...

Så spørsmålet mitt akkurat nå er om NAD'en min kan senke bildekvaliteten?

Eller har noen av dere (dårlige) erfaringer med enten PS3 eller Sony'en på akkurat dette feltet?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som noe ikke stemmer. Du kan jo forsøke å koble direkte fra PS3 til TV for evt eliminere/bekrefte NAD M15 som problemkilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som Color Banding. Sjekk innstillingen for dette på PS3n.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går bildet rett igjennom Naden uten påvirkning ?
    Tvn er kalibrert ?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD M15 har bare en ren HDMI-switch, og gjør så vidt jeg vet ingenting med signalet. Har du kalibrert TV-en din?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame
    Dette høres ut som Color Banding. Sjekk innstillingen for dette på PS3n.
    Jeg har rast gjennom menyene på PS3 noen ganger tidligere...men kan ikke huske dette noe sted. Hvor finner jeg det? Skal det være på eller av? høyre eller venstre?

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Går bildet rett igjennom Naden uten påvirkning ?
    Tvn er kalibrert ?
    Det jeg vet om kalibrering av tv, er at jeg stiller den inn slik at bildet blir så bra som mulig (manuelt). Og det er akkurat det jeg har begynt på når dette spørsmålet dukket opp....for etter justering hit og dit, ble ikke dette noe bedre. Heller dårligere til tider...
    - Om bildet går rett igjennom Naden uten påvirkning er vel nøyaktig det jeg spør om...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en måte å kalibrere Sony manuelt eller auto, eller snakker dere om generell kalibrering av TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Jeg har rast gjennom menyene på PS3 noen ganger tidligere...men kan ikke huske dette noe sted. Hvor finner jeg det? Skal det være på eller av? høyre eller venstre?
    Gå inn og sjekk innstillingen for BD / DVD Video Output Format (HDMI) i Video Settings på PS3. Denne har stor påvirkning på farge/bilde kvaliteten. Vanligvis skal den stå til Automatic.

Se manualen til PS3 i forbindelse med dette her: PS3™ | Video Settings

Sjekk også Dynamic Range innstillingen i forbindelse med lyd oppsett samtidig. Denne er fort å overse.
    Link: PS3™ | Video Settings

Denne anbefaler jeg på det sterkeste å sette til Off for å få full dynamikk i lyden.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god del forsterkere oppskalerer og nedskalerer signaler fra HDMI. Vet ikke om nad'en gjør det. Men min litt eldre H/K vil kun kjøre 720p så jeg kjørte hdmi utenom den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En god del forsterkere oppskalerer og nedskalerer signaler fra HDMI. Vet ikke om nad'en gjør det. Men min litt eldre H/K vil kun kjøre 720p så jeg kjørte hdmi utenom den.

Ja nå kommer jeg på en ting - Tv'en viser 1080p når jeg skrur på PS3 oppe i venstre hjørne. Da regner jeg med at det virker....Men jeg vet ikke om Nad'en forpurrer signalet på veien. Egentlig så tror jeg ikke det. Det blir nevnt noen instillinger på PS3 + kalibrering av tv som jeg kommer til å se nærmere på ved første anledning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ahh...endelig en liten time til overs.

Jeg fikk makket meg til å kjøpe den der "TV-kalibrerings-BD'en" på HFK. Gikk gjennom trinnene der, og føler at bildet er veldig bra.

Når jeg igjen kjører samme scene i Rattatuile (eller hvordan det skrives) får jeg samme effekten som irriterte meg i utgangspunktet....

Men etter å ha sett på en haug av andre 1080p kilder, så konkluderer jeg med at bildet er bra nå, og Rattatui (som det heter) har en snag.

For øvrig fikk jeg sjekket instillingene på PS3, og satt Dynamic Range til AV, og jeg føler jeg fikk (tilbake) den bassen jeg alltid har savnet litt i mine kjære 604s3.

Alt i alt er livet temmeli greit akkurat nå bortsett fra at vi (som ikke har mørkleggingsgardiner i stua hvor kinoen er) går mot lyse tider og at jeg har 100 andre prosjekter (les bryllup bl.a) i heimen som tar det meste (all) min tid.

Takker for alle gode tips.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •