Hei!

Jeg har lest litt rundt omkring her og på internett generellt, men vet ikke helt hvordan jeg skal få kartlagt hva jeg bør kjøpe og om jeg har en "logisk problemstilling".

Sist jeg var interessert i "husanlegg" så var det kun en forforsterker og en effektforsterker som skulle til for å få bra lyd 8) så jeg lurer egentlig på hva som er forkjellen på en forsterker og en receiver og om det ene eller andre vil utgjøre noen forskjell for meg.

Jeg skal etter hvert kjøpe en forsterker/receiver. Pga plass og brukområde trenger jeg kun stereo, så 2.1 holder i massevis (jeg har tenkt og benytte en aktiv sub).

Jeg ønsker HDMI for TV, Xbox og PC/XBMC.
(Lurer også på om det finnes en funksjon (pre-out?) på forsterkere som kan sende lydsignalet tilbake til mitt PC-anlegg (logitech-sak) slik at jeg kan switche melleom to høyttalersett på signalet som kommer fra PC).

Det skal sies at jeg har ikke tenkt å bruke en hel månedslønn på dette (vet at det er relativt) men jeg ønsker i hovedsak å vite hva jeg bør se etter, pris/ytelse får jeg justere etter hvert som kunnskapen kommer.

Håper på noen innspill og tips ang. dette.
(skal kjøpe både høyttalere + forsterker og/eller reciever)

*EDIT*

Etter en del lesing ang. dette så ser det ut som at en HK 3490 stereoforsterker vil funke utmerket for meg, hvis jeg skipper HDMI, men det går bra, kan vel bare mute TV'n og kjøre alt fra den inn til forsterkeren ?!