valg av ny receiver..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av ny receiver..

hei alle sammen.

da har tiden kommet for ett lite forsterker bytte tror jeg. Har per idag en nad t744 som jeg kjører på mine qln artech 12 front, center og bak sammen med en CV 1,5kw effektforsterker på frontene.

ettersom min forsterker ikke har hdmi så har tiden kommet for att jeg syns det er på tide å bytte den ut men er ikke helt sikker på hva jeg skal velge..

valgene står mellom:
    Harman Kardon AVR255
    Yamaha RX-V663
    kanskje Yamaha RX-V863(litt i dyreste laget men vurderer det)
    NAD T755 (hifiklubben har meget bra tilbud her nå, men er bare 5,1:-? )
    DENON AVR-2309
    Denon AVR-2809

den jeg hadde mest lyst på var hk'n for har hatt lyst på den lenge. men jeg har ps3 og etter å ha lest alt det negative folk sier om avr-255 og ps3 så ble jeg veldig i tvil så søker råd og hjelp her.

erik8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

,,

noen må da ha synspunkter om dette.. har lest masse om dem i andre tråder men sjeldent sammen så tenkte vi kunne samle alle i en tråd..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ner0
    noen må da ha synspunkter om dette.. har lest masse om dem i andre tråder men sjeldent sammen så tenkte vi kunne samle alle i en tråd..
    Hvis du ikke skal ha subwoofer kan det mulig bli litt bassfattig med ihvertfall 2309, hvis vi skal stole på tester. Hvordan er de høyttalerne dine, har de lys eller mørk lyd ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

jeg har en xtz 12 sub nå også skal jeg bestille en til neste uke så bass blir det nok av.. er jo to 12'ere i hver front å effektforsterkern drar dem greit,, er ute etter en som fungerer bra på ps3 og som jeg også kan bruke til og dra mellom tonen og diskanten på fronta slik att jeg bi amper med receiver på disk og effektfor. på bass..

er MEGET fornøyd med disse høyttaler'ne.. dem låter høyt, lyst og skarpt i diskantene med plenty bass i 12'erne..har hatt masse cerwin å dette imponerer..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, ser nå at du har jo effektforsterker i tillegg, så da kan du sikkert se bort i fra det jeg skrev om 2309 over..

Håper noen som kjenner til høyttalerne dine kan svare deg på hvilken receiver du bør velge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Nad 755, syns den virker ganske ålreit etter mine ører. (Men jeg har ikke hørt så veeeldig mange andre heller). Hifiklubben solgte ut en del av disse billig , masse demo-modeller som skulle vekk. Fikk knabba tak i en da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

hifiklubben har den fortsatt billig men det som er så dumt er att den kun har 5,1 surround.. ser ut som det blir enten avr255 eller yamaha'n men er neggu ikke sikker på hvilken jeg skal ta.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ner0
    hifiklubben har den fortsatt billig men det som er så dumt er att den kun har 5,1 surround.. ser ut som det blir enten avr255 eller yamaha'n men er neggu ikke sikker på hvilken jeg skal ta.

Jeg har lest at maaaaaange er fornøyd med Yamaha her inne. Så den virker kanskje sikkert, uten at jeg har hørt den....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

har lest masse positivt om yamaha'n jeg også men hvilken av yamaha'n eller hk'n har mest effekt a? reel effekt liksom for har tenkt til å bruke front kanala til diskant og effektforsterkern min på bass!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •