Hva trenger jeg til recieveren for å kunne veksle mellom lyd inne og ute?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva trenger jeg til recieveren for å kunne veksle mellom lyd inne og ute?

Har en eldre Sony-reciever. Ønsker å ha noen høytalere på terrassen, i tillegg til inne. Finnes det en duppedings som jeg kan koble til reciveren som gjør at jeg kan svitsje mellom lyd inne og lyd ute?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste receivere har innebygget omskifter for høyttalere A og B. Har din ikke det?
    Ellers trenger du en høyttaler velger, B-Tech lager en.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar! Etter å ha søkt litt ser jeg du svarte en annen person for ikke så lenge siden med link til butikk også, ikke var det dyrt heller. Jeg har faktisk bare en on/off-bryter for høytalere, ikka a/b/a+b.

Da trenger jeg bar enoen høytalere. Så på HI-FI Klubben, men synes de var litt tyre (fra 900,- stk). Jeg har overbygg over deler av terrassen, så trenger engetlig ikke reinspikka utehøytalere. Kan montere noen innfelt i dette taket.
    Vil Biltemas bilhøytalere tåle å monteres slik? De blir ikke utsatt for direkte fukt, men det kan bli litt kaldt. Ser Biltema også har båthøytalere til rundt 300 paret, men de er kanskje ræva? Har du evt. tips om noen billige reinspikka utehøytalere? (Maks 1000 for et par)

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse her ble kåret til BESTE KJØP i Lyd & Bilde ifjord sommer. Da i en test av utehøytalere.

LCD-TV, Hemmabio, mobiltelefoner, navigation, bilstereo.

EDIT: Linken funker ikke skikkelig, men søk på dette art. nr. 81055BIT så finner du de

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jeg fant den norske testen av de høytalerne her
    http://img.custompublish.com/getfile....lydogbilde.no

Får jo stryk i nesten alt av lydegenskaper, samtidig vinner de testen? Litt merkelig synes jeg. Eller er det bare anmelderne som er *veldig* kresne? Jeg er ikke kresen, men når jeg leser at rock låter veldig dårlig på disse blir jeg skeptisk da jeg hører 95% på rock...og får jeg tak i disse i Norge?

Jeg fristes av å montere bilhøytalere innfelt i taket, om de tåler det? Ser for meg at jeg får mere kvalitet for rundt 1000 spenn i bilhøytalere enn disse?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper de ble beste kjøp pga pris egentlig. De andre i testen er jo både dobbelt og fem ganger så dyre ;-)
    Jeg selv har brukt vanlige bilhøytalere i båt med stor suksess. De tåler selvfølgelig ikke like mye fukt som maritime høytalere, men de holder en god stund. 2-3 år kanskje (alt etter hvor mye fukt de får)

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på hva du legger i "eldre receiver", men mange har jo mulighet for Zone B eller Zone 2 som noen kaller det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo slite ut noen par bilhøytalere før man kommer opp på prisnivået til utendørshøytalere ja.

Et lite spørsmål til; Nå ser jeg at B-Techs høytalervelger passer for "høytalere fra 8 ohm og oppover" Produktlink her: Best-Buy AS - Lyd | Tilbehør | Diverse | B-TECH BT13

De fleste bil- og marine høytalere er jo 4 og 2 ohm - betyr dette at jeg ikke får brukt disse høytalerne på denne høytalervelgeren? (Det eneste jeg vet er at ohm er motstand..)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke dette skulle ha noen betydning...men, din receiver er IKKE beregnet 2 ohms høyttalere. 4 ohm går kanskje bra, men 2 ohm ville jeg ikke prøve, den kan brenne sammen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten er bil- og båthøyttalere laget for et mindre rom. Ute er rommet uendelig og lyden blir sikkert ditto dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kjøper jeg en slik høytalersvitsj.

Så får jeg drodle mer på høytalere...jo flere tilbakemeldinger jo mere usikker blir jeg. Ser at BRL.se har mye utendørs og installasjonshøytalere. Får se om det ikke blir noe derfra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •