Billig forsterker til DYNAVOICE F6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig forsterker til DYNAVOICE F6

Noen som har tips til billig NY forsterker til Dynavoice F6?? Skal brukes i kjeller stua så trenger ikke vere all verdens til forst..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argon som selges på Hifi klubben passer bra. Evt. billigste Denon/Nad/Cambridge.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold deg langt unna argon...møkkaprodukt

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken pris hadde du tenkt deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Hvilken pris hadde du tenkt deg?
    max 2000 kanskje..... treng itj all verden te forsterker..Integrert eller surrond forsterker.

Newcomer the sprit sound sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!

hva med denne? Harman/ Kardon AVR 3500 | FINN torget
    den er i mine øyne kraftig nokk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse HT har jeg hørt både på Denon, Nad og H&K. Synes H&K passer bra (HK970/980) men koster jo rundt 5000,- NAD C315BEE har mer en nok krefter til en fin pris, låter ålreit gjør det også! Tror du skal lete lenge etter forsterker som er bedre til prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja blir vel Nad C315BEE kanskje,er vel ikke mye som kan måle seg opp mot den til den prisen..??? Brukte C355BEE tidligere,å dette fungerte bra(ihvertfall i forhold til pris på høyt)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad 315bee har jeg litt blandede følelser for.Hadde den på hjemlån for en stund siden.Den er bra om du spiller lavt,men om du bare skrur opp litt så rotes frekvensregisteret til og fokuset forsvinner.Bassen blir samtidig veldig difus. toppen er litt hard.

Om du hadde tenkt å gi kunn 2k så er vel bruktmarkedet det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok,hva prøvde du den på da?? kan jo være du hadde for krevende høyt... har jo C355BEE på stua som skal byttes eller muligens kjøpes effekt forsterker til,pga at den blir for svak til mine Lektor 8.Muligens vente til den blir "ledig" da...

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gå god for Cambridge og Dynavoice som kombo. Har 640 A på F6 og M65. Varm, "full" lyd over hele registreret. Hadde Yamaha på de til å begynne med, men Cambridge lyden passer mye bedre. Musikken får fundament og skikkelig fylde. Er pris viktig er nok 340 og 540 gode valg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kim81
    ok,hva prøvde du den på da?? kan jo være du hadde for krevende høyt... har jo C355BEE på stua som skal byttes eller muligens kjøpes effekt forsterker til,pga at den blir for svak til mine Lektor 8.Muligens vente til den blir "ledig" da...
    Jeg prøvde den på min Patos Basic 410.Det er nok ikke den letteste lasten for den lille 315Bee,men jeg synes det var en hardhet i toppen som jeg heller ikke likte.Jeg har nå en midlertidig Rotel på 2 x 30 watt,kjøpt på QXL til drøye 500,- som gjør en mye bedre jobb.

Om du hadde sagt 4k så hadde jeg ikke vært i tvil.Prøv Rotel RA-04!2x40watt,og de er sykt kraftige.Dette sammen med utrolig gjengivelse av musikk til prisen.vet ikke hvordan denne er på forskjellige laster men et eksempel er RA-06 med sine 2x70watt ble målt til 2x91watt i 8 ohm og hele 390watt i 1 ohm dynamisk!!Det er power det!

Jeg har bare en gammel Rotel RA-930AX.Men den spiller noe så inni hampen på Patosene.Litt mer krefter hadde vært ok.Og det blir det vel også når jeg kjøper en ny Rotelamp.

Jeg har vært innom flere dyrere amper men ingen av dem har samme all-round kvalitetene og spillegleden som det jeg har hørt av Rotel.Snakker da om merker som Primare Pre30/A31.2,Bladelius Tyr,Cambridge(840A V2) og hegel H200.

Disse har egenskaper som danker ut Rotel på flere områder,men bare på få områder hver.De har også sine særegenheter som gjør at de ikke gir en muligheten til å glemme utstyret å bare nyte musikken.Skarp topp som blir slitsom i lengden.For mye varme og avslappende signatur som ikke gir musikken nok liv og rytme når det trengs.Bass som er difus og pløsete.

Dette er hvordan jeg oppfattet de dyrere forsterkerne med mitt oppsett så det kan være andre har bedre erfaringer med disse.Det handler jo om matching,preferanser og musikksmak i høy grad også,tross alt.Så dette er MIN mening.

Det jeg har kommet fram til er at det ikke i det hele tatt er best med "dyrere" bestandig.

Du burde sjekke RA-04 om du føler du kan strekke deg dit.3750,- får du utrolig mye for i den sammenhengen i allefall.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha forsterker + dynavoice f-6 = KOSS!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •