Hei

Det er noen år siden jeg kjøpte dette, så jeg lister hva jeg har av relevant utstyr.

Forsterker: Harmon/Kardon 3550
Høytalere:
  • Front: Proson Reality 63 MK2
  • Senter: Proson Reality Center 52 MK2
  • Bak: Proson Reality Sat 51 MK2

Så bygget jeg en HTPC med blant annet Blu Ray drev i, men til dags dato så kan ikke jeg få utnyttet Dolby True HD eller DTS HD.
Planen min er nå å bytte ut forsterkeren min og kjøpe standalone Blu Ray spiller, gidder ikke å prøve å kjøpe noe hardware til HTPC'en min som kan gi lyd over HDMI 1.3 (sist jeg sjekket så var det ingen som hadde laget det, jeg har uansett bestemt meg for å holde meg til skikkelig ting).

Så jeg trenger noen tips om hva forsterkeren MÅ innholde og evt. tips om forsterkere. Har klart å fått med meg at MPCM (vet ikke en gang hva det er for noe), Dolby TrueHD, DTS HD Master Audio må man ha for å få spilt av nye lyd formatene som er på Bly Ray diskene.
Jeg er student så under 10K håper jeg holder for både ny forsterker og Blu Ray spiller. Jeg har sett litt på Harmon/Kardon AVR255 og 355.
De Blu Ray spillerne jeg har tenkt ut er: Panasonic DMP-BD55, Sony BDP-S350, Samsung BD-P2500.

Jeg kommer helt sikkert til å kjøpe nye høyttalere en gang i framtiden og mulig jeg da også må bytte forsterker eller bør jeg tenke på dette nå?
Holder det med den AVR255? Tar i mot tips i fleng :-)

Håper noen kan hjelpe meg med dette :-)

Beklager rotet, noe hang seg på pcen i går når jeg skulle legge ut dette. Gå heller til http://avforum.no/forum/receivere-fo...y-spiller.html
Jeg skal prøve å få slettet denne.