Receiver/ forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver/ forsterker

Heissan..:-D

Nå så har jeg en pioneer vsx-416.
    jeg har ett 5.1 system som jeg syns jeg ikke får utnytta med den forsterkeren.
    I fronten har jeg Proson conquest 6030 (200w) center proson conquest 5020 (100w) en sub Tangent SB-10, bakhøytalere to wharfedale (150w som henger ned fra taket)

Jeg kan få en Yamaha RX-v657 til 2000 kroner(før pris 5000,-) , bør jeg ta den eller noen andre som vil passe meg bedre og ikke så altfor dyre????

NB: er glad for alle svar

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - jeg vet ikke, jeg. De store Proson høyttalerne er ikke lettdrevne - det er bare på papiret, det. Jeg kan egentlig ikke tenke meg en eneste surroundreceiver i din prisklasse - ja, nesten ikke en surroundreceiver i det hele tatt - som kan holde disse høyttalerne dine i det nødvendige jerngrepet. Har receiveren din pre-out på frontene, ville jeg heller ha tenkt i retning av et skikkelig stereo effekttrinn til å holde orden på fronthøyttalerne. Et av de rimelige, men kraftige NAD trinnene, kanskje?
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har ikke pre-out ut ganger :/

det er pre-out kobling på yamahaèn da..

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svimen
    Den har ikke pre-out ut ganger :/

det er pre-out kobling på yamahaèn da..
    Sier vel seg selv, jeg ville valgt noe med i det minste pre ut. Helst med HDMI inn og mulighet for mottak av i det minste LPCM, helst dekoding av de nye høyoppløste lydformater. Du har hørt om dem, men har de lyttet til dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet ikke om jeg vil "trenge" de hd-lydformatene nå siden jeg er sudent så har ikke hd tv eller blue-ray spiller, med det første i hvertfall..
    Jeg har jo ikke sett film eller hørt noe i hd-lyd enda så jeg vet ikke om jeg vil høre forskjell..

den forsterkern er vel veldig god til den prisen, og foreløpig mitt bruk eller hadde det vært dumt å kjøpe den??

hvilken forsterker ville du ha anbefalt til mine høytalere??

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt mindre Proson høyttalere enn dine på kraftigere surroundreceivere enn den du har og den du har tenkt å kjøpe, og det låt - unnskyld uttrykket - bare grøt. Skal du ha en rimelig sjanse til å få noe som ligner godlyd ut av høyttalerne dine - onde tunger sier at det ikke er mulig med Proson, men det sier altså ikke jeg - bør du ha et godt over middels kraftig effekttrinn i tillegg til en rimelig surroundreceiver.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ookai..
    hvis jeg da hadde kjøpt en effektforsterker i tilleg ville det da gått greit med med den receivern da eller, hvordan bli det??

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ookai..
    hvis jeg da hadde kjøpt en effektforsterker i tilleg ville det da gått greit med med den receivern da eller, hvordan bli det??
    Det ville helt sikkert bli mye bedre med en effektforsterker i tillegg, ja. Det er egentlig de to fronthøyttalerne dine som er "problemet" her. Selv om de ikke koster allverden, kan du si at de krever en uforholdsmessig kraftig - og noe dyrere - elektronikk enn det man vanligvis tenker på for høyttalere i den prisklassen. Hvis du vil ha en litt tight lyd som du ikke blir lyttetrett av. De andre høyttalerne dine burde være greie nok. Men har du budsjett til en ekstra effektforsterker, er det bare å kjøpe receiveren først. Det KAN jo hende at jeg har overvurdert ptroblemene og at du blir fornøyd uten å måtte kjøpe noe mer. Men jeg tror du gjør lurt i å være forberedt på det verste - så får det heller bli en bonus hvis du slipper.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet ikke om jeg vil "trenge" de hd-lydformatene nå siden jeg er sudent så har ikke hd tv eller blue-ray spiller, med det første i hvertfall..
    Jeg har jo ikke sett film eller hørt noe i hd-lyd enda så jeg vet ikke om jeg vil høre forskjell..

den forsterkern er vel veldig god til den prisen, og foreløpig mitt bruk eller hadde det vært dumt å kjøpe den??

hvilken forsterker ville du ha anbefalt til mine høytalere??
    Trenger ikke HD-Lyd? Høres ut som.. jeg trenger ikke god lyd i det hele tatt, jo dårligere jo bedre?.. Tull og tøys. Klart at ditt anlegg kommer til å levere med HD-Lyd..
    Sansynligvis ville du vinne mer på det enn noen annen oppgradering, men det er nok min personlige mening, ikke ta det for ille opp...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men da må jeg jo må først ha tven og blue-rayspillern til det og da?!?!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •