Xindak XA6950

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Xindak XA6950

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xindak XA6950

Leste denne testen: Test av Xindak XA6950 Stereoforsterker - Tester - Lyd og Bilde

Denne må jo være perfekt for meg. Noen som vet om forhandlere? Finner ingenting

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Leste denne testen: Test av Xindak XA6950 Stereoforsterker - Tester - Lyd og Bilde

Denne må jo være perfekt for meg. Noen som vet om forhandlere? Finner ingenting

Audiofoni i Haugesund (på flyttefot til Skudesneshavn pga finanskrisen) selger denne.

http://www.audiofoni.no/index.php?um...d=211&tid=prod

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Hvis du ser oppe til høyre, så står det importør (Audiofoni) som du kan trykke på.
    Eventuelt kan du kjøpe den hos Nysound og spare noen kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var så dyr hos Audiofoni.

Hvis jeg bestiller fra Nysound, vil det bli mye å betale moms/toll/gebyr?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må betale 25% moms på verdien av fakturaen (varen og frakten) dersom verdien er høyere enn kr. 200,-

Det er ikke toll på slike varer.

Du bør samtidig være klar over hvilken risiko det medfører å handle denne typen utstyr fra utlandet.

NYsound er heller ikke godkjent distributør for Xindak, noe du kan lese mer om på Xindaks nettsider..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, på Xindak sine sider står det at NYsound ikke selge originale varer.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegiboy
    Jepp, på Xindak sine sider står det at NYsound ikke selge originale varer.
    Det riktige er vel at de ikke er venner.... Ved kjøp fra NYSound er du å regne som egen importør. Er det noe feil kan du glemme å reklamere til NYSound - det er bl.a. derfor de er så billig....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse har jo solgt ganske bra, så de dukker ofte opp på bruktmarkedet hvis det er interessant. Men vær obs på at det også finnes en "billig-variant" av denne, kalt 6950v, som ikke gir samme lydkvalitet. Skal visstnok ha noe simplere kvalitet på innvendige komponenter.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Disse har jo solgt ganske bra, så de dukker ofte opp på bruktmarkedet hvis det er interessant. Men vær obs på at det også finnes en "billig-variant" av denne, kalt 6950v, som ikke gir samme lydkvalitet. Skal visstnok ha noe simplere kvalitet på innvendige komponenter.
    At den har simplere kvalitet var vel litt å ta i?

Her er hva den norske importøren skriver til Devilej her på forumet:

"Forsterkerne har helt forskjellige kretser og derfor også forskjellig lydsignatur. V utgaven appellerer mer til den yngre garde som ønsker krefter og punch. Den andre spiller de første 10 W i klasse A men lydsignaturen på den er tilnærmet klasse A for resten av wattene også. Denne forsterkeren er mer raffinert i lyden (veldig fin mellomtone) men har også krefter som det holder. Har du Cervin Wega eller lignende er V utgaven å anbefale. Har du mer hi-fi høyttalere er den andre å anbefale.

Mvh,
    Ove Sandhaaland
    Audiofoni AS
    "

Det var kun 80 dollar i veil pris som skilte forsterkerne da de kom på markedet, det er rundt regnet 560kr. Gir kanskje en pekepinn?

Til trådstarter: 6950 er en kanonforsterker som ga nærmest halleluja tilstander i bladet Fidelity.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør vel langt på vei underskrive på sistnevnte påstand!
    Har to stk XA 6950 i mitt oppsett, hvorav den ene driver et par rimelig strømkrevende ML Vista.
    Innledningsvis var jeg litt skeptisk til hvorvidt Xindak var i stand til å drive en såpass "tung" last?
    Etter en tids bruk, og tidvis på et lydnivå som i alle fall jeg sjelden beveger meg opp i mot, viser det seg at Kinaproduktet tar det hele på strak arm!
    Det kan godt hende at det finnes bedre forsterkeralternativer, men da vil de antakelig koste oppimot det dobbelte!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skrev simplere kvalitet på innvendige komponenter var det kun de lydmessige kvalitetene jeg tenkte på. Tviler ikke på at byggekvaliteten er like god. Kanskje jeg var litt uklar her.

Hva gjelder prisen, så ble det solgt endel av 6950v-modellen på nettauksjonen tidligere, for ganske lave summer. Kanskje derfor den har fått et "billig-stempel" i min underbevissthet?

6950v gir ikke samme lydkvalitet som 6950. Det er en påstand jeg står ved. Så vidt jeg kan se er det jo nettopp dette Ove også påpeker. Jeg vil ikke advare mot å kjøpe 6950v, men da må en jo være klar over at en får et annet produkt. Ellers vil jeg helt klart anbefale Xindak.
    Mitt poeng var nå engang bare å opplyse trådstarter om at det finnes to varianter på markedet, slik at vedkommende velger rett ender opp fornøyd og glad. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •