Oppgradere ECI-1 eller ny Parasound?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere ECI-1 eller ny Parasound?

Ser at ECS Holding på Lørenskog oppgraderer Electrocompaniet utstyr, og skal ha 3500.- for å choppe opp min gode gamle ECI-1. Den er 15+ år og spiller fortsatt som en drøm. Bruker den som effekttrinn på mine fronter - et par XTZ 99.36. Nå er det påske og neppe noen som tar telefonen, så jeg lurer på om noen her vet hva jeg kan forvente av ytelsesforbedring for de pengene. Eller er det mer snakk om kilometerservice?

Snart er det feriepenger, og med min mangelfulle impulsstyring er det fare for at det kan bli noe pengebruk igjen. Så frågan er som det går fram av trådtittel; gi ECI-1'en en service (og/)eller sende X3MHC en pm med forespørsel om Parasound A23 eller NC2250?

Har ikke hørt noen av de to i bruk, men skjønner jo på uttallige innlegg at Parasound er i samme vennlige lydfamilie som EC, og at disse skal være en god match til XTZ. Vil i så fall A23 være et bedre valg enn NC2250? Spiller sjelden så grønnjævlig høyt, men ettersom NC2250 tross alt er ca 3000.- dyrere lurer jeg likevel på om det er mer enn bare ren effekt som er forskjell?

Og så er det jo i det hele tatt om noen av disse med Yamaha RX-V3900 som forforsterker vil gi meg noe vesentlig bedre musikkopplevelse enn den gamle EC'en gjør. Synspunkter og erfaringer tas mot med ærbødig takk.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradering høres jo veldig fristende ut da EC'n ble jo i sin tid sammenliknet med Krell og visstnok fortsatt ett yndet slagsobjekt over there!

Eci-1 blir fortsatt regnet som en god forsterker, men kan sikkert trenge en oppgradering. Den er som sagt aldrende og kan fort ryke noen kondiser, trasistorer ol... En oppgradering vil ikke bare påvirke levetid, men også prisen og etterspørsel ved videresalg og ikke å se bort ifra at lydkvaliteten vil få seg en skikkelig boost

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja etter så lang og trofast tjeneste kommer jeg vel til å spandere en oppgradering på den uansett. Får jo et emosjonelt forhold til utstyret da, og denne har sannelig fortjent litt oppmerksomhet

Men det frister mer og mer med en Parasound åkkesom. Hvis noen har konkret erfaring med begge merker og kunne forespeile meg hva jeg evt kan forvente av en (sannsynligvis) A23 sammenlignet med EC'en ville jeg være takknemlig for å høre hvilke erfaringer dere har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •