Forsterker til XTZ 99.26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til XTZ 99.26

Hei
    Kjøpte høyttalerene i februar, og er veldig fornøyd nå som jeg fått spilt de inn. Bassen er blitt mye bedre. Som forsterker bruker jeg nå en 8 år gammel Onkyo TX-DS595 surroundreceiver. Det er noe feil med denne, så lyden detter ut bak når jeg ser film i surround. Jeg vurderte først ny surroundreceiver, og fant ut at Yamaha RX-V1900 ville passe bra. Men nå er det slik at jeg bruker anlegget mest til musikk. Har tenkt litt på å kjøpe en stereoforsterker, og eventuelt bygge ut til surround senere. XTZ Class A100D3 er vel et bra kjøp da? Det står også at man kan bruke forsterekeren som til frontsystemet i et flerkanalssystem. Den har jo også digital coax og optisk lydinngang som passer bra. Kan jeg vente noe bedre lyd med denne forsterkeren?
    Surround-receiveren var jo best i test når jeg kjøpte den. Kostet 7-8000 ny.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle man tro tester, så må du opp i helt andre prisklasser hvis du skal ha en forsterker som er vesentlig bedre enn XTZ Class A100D3.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke Onkyo receiveren din, men at du kommer til å få en helt annen lydopplevelse med ny forsterker (f.eks A100D3) til de høyttalerne er jeg hellig overbevist om. XTZ høyttalere går jo for å være littegrann krevende, og da tror jeg neppe den gamle Onkyoen din har greid å yte dem rettferdighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min nåværende receiver er vel 5x70W tror jeg. Den ble vel årets receiver i lyd og bilde i 2001.
    Vet ikke hvor langt de har kommet siden den tid...
    Hvis jeg kjøper den XTZ'en nå, og senere bestemmer meg for å kjøpe Yamaha RX-v1900 senere, kan jeg bruke XTZ'en som sluttsteg til fronthøyttalerene?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Min nåværende receiver er vel 5x70W tror jeg. Den ble vel årets receiver i lyd og bilde i 2001.
    Hvis jeg kjøper den XTZ'en nå, og senere bestemmer meg for å kjøpe Yamaha RX-v1900 senere, kan jeg bruke XTZ'en som sluttsteg til fronthøyttalerene?
    ja

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet et stykke siden 2001 ja. Hehe. XTZ'n kommer til å funke fett tipper jeg. Ifølge tester er den veldig bra. Hold en liten knapp på Parasound tho. Har hørt XTZ og Parasound matcher hverandre utmerket.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt tro på XTZ'en. 99.26 spiller bra med bass. Har koblet fra suben, deaktivert sub i høyttalerinnstillinger på receiver, og skrudd bass på max på receiver. Klarer meg da uten sub. Jeg tror den XTZ forsterkeren er for lys for min smak. Den har heller ingen tone-kontroll.
    Jeg tror heller jeg skal legge litt mer penger og kjøpe noe skikkelig. Etter å ha lest omtalel av Xindak XA6950 hos lyd og bilde, fikk jeg lyst på den. Men er veldig usikker. Jeg har også lest omtaler av Abrahamsen V4 her på forumet. Virker som mange bruke den sammen med XTZ. Men da trenger jeg jo også forforsterker. Jeg har forstått det sånn at Abrahamsen selges hos Elkjøp, og koster 10.000 for en ny V4. + forforsterker blir dette en ganske dyr løsning.
    Det ble også anbefalt Parasound. Men ikke spesifisert hva.
    Xindaken koster kr 9000. Ser at det er 30 dagers returrett, så hvis jeg kjøper den og ikke blir fornøyd, kan jeg jo bare returnere den.
    99.26 fortjener en bra forsterker. Og jeg er villig til å legge på noen tusen, hvis det er verdt det. Så hva tror dere?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble også anbefalt Parasound. Men ikke spesifisert hva.
    Xindaken koster kr 9000. Ser at det er 30 dagers returrett, så hvis jeg kjøper den og ikke blir fornøyd, kan jeg jo bare returnere den.
    99.26 fortjener en bra forsterker. Og jeg er villig til å legge på noen tusen, hvis det er verdt det. Så hva tror dere?
    Jeg sikler også på en Parasound. Tror A23 (ca 9000.-) vil være en strålende match. Men dette er også et sluttrinn. Trenger forforsterker. Er det pre-out på Onkyoen din? I så fall kan du jo kjøpe effekt nå og evt ny receiver/forforsterker senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Jeg sikler også på en Parasound. Tror A23 (ca 9000.-) vil være en strålende match. Men dette er også et sluttrinn. Trenger forforsterker. Er det pre-out på Onkyoen din? I så fall kan du jo kjøpe effekt nå og evt ny receiver/forforsterker senere.
    Det er det ikke. Veldig synd, da jeg selv tenkte på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Bestemte meg for å prøve XTZ A100D3. Fikk den i dag. Ble meget skuffet. Hvor i all verden ble all bassen av?
    Skal nok prøve den noen dager til. Kanskje det kommer seg. En annen ting er at det er 2 riper i displayet. De vises veldig godt, og det ser ikke pent ut

Noen som har erfaring med surround.no og bruk av av angrerett? Fulgte ikke med noen papirer eller informasjon om angrerett. Vet at surround.no ikke besvarer e-post, så må man ringe, eller kan man bare laste ned angrerett-skjema, fylle ut og sende inn?

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kjøpte høyttalerene i februar, og er veldig fornøyd nå som jeg fått spilt de inn. Bassen er blitt mye bedre. Som forsterker bruker jeg nå en 8 år gammel Onkyo TX-DS595 surroundreceiver. Det er noe feil med denne, så lyden detter ut bak når jeg ser film i surround. Jeg vurderte først ny surroundreceiver, og fant ut at Yamaha RX-V1900 ville passe bra. Men nå er det slik at jeg bruker anlegget mest til musikk. Har tenkt litt på å kjøpe en stereoforsterker, og eventuelt bygge ut til surround senere. XTZ Class A100D3 er vel et bra kjøp da? Det står også at man kan bruke forsterekeren som til frontsystemet i et flerkanalssystem. Den har jo også digital coax og optisk lydinngang som passer bra. Kan jeg vente noe bedre lyd med denne forsterkeren?
    Surround-receiveren var jo best i test når jeg kjøpte den. Kostet 7-8000 ny.
    se på finn eller hifisentralen om du finner en tokanals litt eldre forsterker.da
    får du mye mye mer for pengene.bruker selv en gammel dynamicp på 99.36
    say no more.. den kjøpte jeg får 3000kr for 1år siden.og den dunker lett mye nytt til 15-20k i dag !

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Bestemte meg for å prøve XTZ A100D3. Fikk den i dag. Ble meget skuffet. Hvor i all verden ble all bassen av?
    Skal nok prøve den noen dager til. Kanskje det kommer seg. En annen ting er at det er 2 riper i displayet. De vises veldig godt, og det ser ikke pent ut

Noen som har erfaring med surround.no og bruk av av angrerett? Fulgte ikke med noen papirer eller informasjon om angrerett. Vet at surround.no ikke besvarer e-post, så må man ringe, eller kan man bare laste ned angrerett-skjema, fylle ut og sende inn?
    Mulig du har dårlig plassering? Denne er ikke Spesiellt lys denne ampen fra XTZ. Har selv hatt den, så litt vet jeg jo. Kanskje det bare er de ekstra kreftene som spiller ørene dine bedrag (mer power er som regel det samme som strammere bass som noen synes er negativt) Om det er det som skjer så får du ikke stort hjelp med noen kraftige forsterkere, og tonekontroll i hifi = FYFY. Iallefall på et så godt system med 99.26 da.

Men kan hende andre har andre oppfatninger. Min tonekontroll er iallefall satt på defeat overalt for å gjengi lyden slik den er på opptaket.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Det høres merkelig ut. Hvor er bassen? Har hatt JBL TL260 på denne forsterkeren en liten stund, og her mangler det ikke bass. I tilegg har den full kontroll på disse høytalerene. Synes det er en meget bra forsterker. Kan jo også koble en sub til denne hvis ønskelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått prøvd litt mer nå, og synes det bedret seg ganske mye. Koblet den bærbare pc'en til og spilte musikk i mp3-format. Synes lyden var mye bedre nå, enn tidligere i dag, når jeg brukte dvd-spilleren og xboxn som kilde. Koblet også den gamle suben til. Måtte skru opp volumet på suben en del, ble riktig bra da. Så får prøve den noen dager til og se hvordan det går. Var ikke helt fornøyd med 99.26 rett ut av esken heller. Men nå er jeg veldig fornøyd.
    Men disse ripene, skal jeg bare godta det? Kan man kreve prisavslag?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk Angrefristloven kapittel 4 så får du se. Skulle ikke være noe problem hvis du nettopp har mottatt den. Jeg har faktisk svært god erfaring med surround når det gjelder kundebehandling mhp å rette opp feil fra deres side. Og mail får jeg også svar på. Lykke til.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og forresten... er det ikke slik at du kan velge mellom klasse A og klasse A/B drift på denne? Sistnevnte skal i så fåll gi mer effekt (på bekostning av kvalitet). Kanskje det er det som vil gi deg piffen du savner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel til å returnere XTZ'en. Lyden er kjempebra, men savner surround når jeg ser film. Ønsker deres mening om
    Yamaha RX-V1900 vs Pioneer LX51.
    Pioneer har bare 3 HDMI. Det er greit, jeg trenger ikke flere.
    Kommer kanskje etterhvert til å koble på en effektforsterker til frontene, da enten Parasound eller Abrahamsen V4.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt tester av Pioneer LX51, har jeg forstått at den ikke imponerer på stereo. Da ser det ut til at det blir Yamaha RX-V1900 på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det bra? Har handlet de samme høyttalerene og snuser på en løsning..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livarerga
    Ble det bra? Har handlet de samme høyttalerene og snuser på en løsning..
    Tenker du på en stereo forsterker eller hjemmkino receiver ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •