Forforsterker til CLS 215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker til CLS 215

Hei!

da har det seg sånn at jeg skal kjøpe nye høytalere nemmlig Cerwin vega CLS-215 jeg har en Zachry XP-2000 som skal bli brukt som effektforsterker, hva syntes dere om denne forsterkeren?

også lurte jeg på om det ikke er noen annen mulighet for å koble til en effektforsterker til en forforsterker uten pre out? ;-)
    isåfall, da trenger jeg en ny forforsterker med pre out, er det noen dere vil anbefalle ? helst ikke så dyr. ;-)

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den effektforsterkeren burdte klare å sparke litt liv i CLS-215 med 2 x 800watt i 4 ohm. Nå aner ikke jeg om det er juksewatt men jeg har hørt at de Zachry ampene skal gi litt for prisen.

Angående preamp, er det en integrert forsterker du ønsker å bruke som preamp? En preamp har vel som oftest pre out
    Du kan vel velge hva som helst som preamp, kanskje til og med en OK mikser med XLR ut vil gjøre jobben for deg

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=46551&cat=11
    Ikke noe fan av Zachry da, men går vel sikkert
    Dette Rotel-settet er som skapt for budsjettet ditt, og her får du i tillegg en cd-spiller med

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Dette Rotel-settet er som skapt, og her får du i tillegg en cd-spiller med
    Jobber du i Kelkoo eller noe BGuarden? =D du er jo flinkere til å finne de beste prisene enn noen søkemotor jeg har vært borti =)

Enig med BGuarden om Rotel-settet over =)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Dette Rotel-settet er som skapt for budsjettet ditt, og her får du i tillegg en cd-spiller med

Ser ut som at den Forsterkeren var solgt, bare cd-spilleren som står igjen.

Vil en Nad 114 fungere f.eks?

takk for hurtig svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Den effektforsterkeren burdte klare å sparke litt liv i CLS-215 med 2 x 800watt i 4 ohm. Nå aner ikke jeg om det er juksewatt men jeg har hørt at de Zachry ampene skal gi litt for prisen.

Angående preamp, er det en integrert forsterker du ønsker å bruke som preamp? En preamp har vel som oftest pre out
    Du kan vel velge hva som helst som preamp, kanskje til og med en OK mikser med XLR ut vil gjøre jobben for deg

Jeg har en litt gammel integrert forsterker som jeg trodde jeg kunne bruke som forforsterker , men da jeg skulle prøve å koble Zachryen til klarer jeg ikke å justere volumet fra den integrerte forsterkeren, kommer lyd , men må justere volumet på Zachryen. så derfor jeg lurer på om jeg må ha ny? har ikke " pre out" på denne integrerte forsterkeren.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av billy123
    Jeg har en litt gammel integrert forsterker som jeg trodde jeg kunne bruke som forforsterker , men da jeg skulle prøve å koble Zachryen til klarer jeg ikke å justere volumet fra den integrerte forsterkeren, kommer lyd , men må justere volumet på Zachryen. så derfor jeg lurer på om jeg må ha ny? har ikke " pre out" på denne integrerte forsterkeren.
    Det pleier ikke å være pre out på integrerte fortserkere desverre.
    Du må ha en ny (eller brukt:P) forforsterker for å kunne justere volumet med den, du kan jo ha i bakhodet at flere hjemmekinorecievere også har pre out, hvis du ønsker å se litt film osv og.

Men jeg er litt nysgjerrig, hvordan koblet du den integrerte forsterkeren til Zachryen? Hadde den en ujusterbar RCA utkanal?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den zachry forsterkeren gir ekstremt mye for penga hadde en xp1200 og den hadde 1200va ringkjerne og 86000uf kondensator banke dro mine al1000 meget bra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Det pleier ikke å være pre out på integrerte fortserkere desverre.
    Du må ha en ny (eller brukt:P) forforsterker for å kunne justere volumet med den, du kan jo ha i bakhodet at flere hjemmekinorecievere også har pre out, hvis du ønsker å se litt film osv og.

Men jeg er litt nysgjerrig, hvordan koblet du den integrerte forsterkeren til Zachryen? Hadde den en ujusterbar RCA utkanal?

Det jeg gjorde var å først koble til noen høytalere til zachryen også koble til zachryen til den gamle integrerte forsterkeren hvor cd spiller og pcen også er koblet til i og inn i en RCA utkanal , om den er ujusterbar vet jeg ikke.. også prøvde jeg å spille av musikk fra både pcen og cd spilleren, det kom lyd , men det eneste var at jeg bare kunne justere volumet fra effekt forsterkeren og ikke fra den integrerte forsterkeren.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Jobber du i Kelkoo eller noe BGuarden? =D du er jo flinkere til å finne de beste prisene enn noen søkemotor jeg har vært borti =)

Enig med BGuarden om Rotel-settet over =)
    Takk...
    Hyggelig å høre

Etter en stund får man litt teft for slikt, og vært interessert i hi-fi i 25-30år så skaffer man en viss mengde informasjon om hva som er bra... og ikke

Hvis du sikter til tråden så var det rett og slett noe jeg fant på mens jeg var sykemeldt: Lite å gjøre om dagene. Hadde også dårlig råd, så var surt å snuble over alle de gode tilbudene på brukten, og ikke kunne kjøpe det.

Greit å bruke kunnskapen slik at medlemmene og kanskje ikke folk som har så god råd kan gjøre ett godt kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler ikke jeg har fått helt svar på dette: er den eneste måten å få koblet opp denne effekt forsterkeren ved en Pre out utgang på forforsterkeren? eller er det noen annen måte å gjøre dette på?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare på dette :-D ? er den eneste muligheten å koble opp en effektforsterker på en forforsterker ved en pre out utgang på forforsterkeren?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av billy123
    Føler ikke jeg har fått helt svar på dette: er den eneste måten å få koblet opp denne effekt forsterkeren ved en Pre out utgang på forforsterkeren? eller er det noen annen måte å gjøre dette på?
    Er nok ingen annen måte nei

Iallefall ikke noe sjakktrekk å koble den til "tape-out"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •