PC -> Receiver: Hvordan overføre best mulig? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hos meg funker en Trends UD-10.1 fint. Bestilt hos buyoyo.com. Den formidler med sine mange utganger musikken fra laptop videre til både receiver og stereo-forsterker.

En annen, langt billigere (3-400 kr.) men effektiv løsning, var å anskaffe en Behringer U-CONTROL UCA202. Dette er vel ikke direkte en DAC, men den fjerner faktisk støy fra laptopen mer effektivt enn Trends`en. All hizz og støy forsvant ved viderekobling til hodetlf.forsterker med rør. Husker ikke hvordan koblinga forgikk, men mulighetene på nederste ill. Størrelse: 2 x 6 x 9 cm, bare.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle råd og forslag! Jeg tror nok det ender opp med at jeg går for AE med optisk overføring til NAD'en. Hoho, gleder meg til i sommer når anlegget skal kobles opp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom på et dumt spørsmål til! Pre/Pro trenger selvfølgelig ikke støtte eksempelvis .flac, right?
    Holder at man bruker et avspillingsprogram på PC'en som støtter det.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.
    Du kan jo også bruke et annet format enn flac, du får samme lyd, AppleLossless f.eks.
    Ellers, hvorfor ikke en Squeezebox? SqueezeCenter softwaren til Squeezebox håndterer alle formater, du kan streame trådløst til Squeezeboksen og digitalt ut til din forsterker. Da har du en grei fjernkontroll også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg bygge en liten PC som har HDMI utgang , forså sette den rett på siden av tv for og lage et lett media senter. Og få en bra kvalitet på både musikk og film ( Har en yamaha Rx-v663 , som har innebygd DAC. Som sikkert gir helt grei kvalitet i første om gang)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo se her : http://avforum.no/forum/komplette-htpc-losninger/
    Du kan også kjøpe en Mac Mini f.eks., mer trenger man nesten ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja.
    Du kan jo også bruke et annet format enn flac, du får samme lyd, AppleLossless f.eks.
    Ellers, hvorfor ikke en Squeezebox? SqueezeCenter softwaren til Squeezebox håndterer alle formater, du kan streame trådløst til Squeezeboksen og digitalt ut til din forsterker. Da har du en grei fjernkontroll også.
    Det er forsåvidt en grei løsning det også, men den er dyrer, og jeg får med mye jeg uansett ikke bruker, som radio etc.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en Time Capsule (dette er noe jeg må ha uansett til backup) og komplementere denne med Airport Express. I forhold til fjernkontroll har jeg iPhone, og den fungerer aldeles glimrende til å styre iTunes. Det finnes nok av måter å få spilt av .flac i iTunes på

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •