Forsterker til XTZ 99.26 Stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til XTZ 99.26 Stereo

Hei.

Etter å vært ekstremt nære kjøp av kompaktanlegget Pioneer LX01 tror jeg nå jeg vil gå for komponent. Vil ha relativt små og stilige høyttalere så har sett meg ut XTZ 99.26/25 sammen med XTZ 10" eller 12". Saken er at jeg ikke gidder å trykke inn bakhøyttalere bak sofaen på grunn komfort, plass, og ikke minst behov!

Så da blir det 2.1 og jeg skulle gjerne hatt noen forslag til en svart stereoforsterker med HDMI og HD-lyd! :-) Helst i noenlunde budsjettklasse men si gjerne deres mening likevel..

Skal brukes med en Pioneer LX5090, GET HD-dekoder og PS3.

Takk for hjelp! :-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er noen stereoforsterker som fyller disse kravene! Jeg har ikke hørt om det hvertfall! Men mener du bør ta en titt på XTZ sin egen forsterker,den har fårr veldig bra skryt,og har hvertfall optisk inngang!
    XTZ Class A100 D3, Sølv sort
    Mulig noen andre vet om noen forsterkere som støtter dine krav!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det, hvilke krav er det som ikke passer inn? Ser ikke dum ut den der, men hvordan gjør jeg det med lyd fra feks PS3?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjører lyd fra PS3 til XTZ forsterkeren via optisk. om du klarer å høre noe forskjell fra det og EKTE HD lyd regner jeg ikke med, men du får iallefall mye bedre stereo lyd med den XTZ børsa enn med en Surroundreciever til under 10000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det finnes en stereo-forsterker med hdmi-switching vet jeg faktisk ikke (aldri sett), men det er jo en mulighet å kjøpe en egen hdmi-switch til 5-600,- ved siden av en forsterker.

Om ikke xtz-forsterkeren faller i smak, så går det jo an å ta en titt på HK980 De høyttalerene trenger visst litt krefter ifølge tester.

Eksempel på hdmi switch. ( ikke prøvd noen, så kan ikke si hvor bra det fungerer)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VingeFaan
    Sier du det, hvilke krav er det som ikke passer inn? Ser ikke dum ut den der, men hvordan gjør jeg det med lyd fra feks PS3?
    Vet ikke om det fins stereoforsterkere med hdmi inngang,og HD lyd!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo og HD-lyd er vel ikke helt forenlig, vel..? Jeg kjører optisk fra min PS3 på XTZ-forsterkeren, men kunne nok like godt valgt analog lyd.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey
    Om ikke xtz-forsterkeren faller i smak, så går det jo an å ta en titt på HK980 De høyttalerene trenger visst litt krefter ifølge tester.
    Skjønner ikke helt hva du mener her men det er jo mye mer futt i XTZ sin forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Skjønner ikke helt hva du mener her men det er jo mye mer futt i XTZ sin forsterker?
    Jeg mente utseendemessig siden trådstarter spurte etter en bestemt farge så kanskje designet har noe å si. Kommer bare med forslag, og det er en forsterker jeg liker.

Edit: Ser nå at også xtz kommer i helsvart finish. Var jeg ikke klar over.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ÅÅÅja, skjønte ikke hva du mente skjønner du coffey Det er sikkert en god forsterker Jeg holder dog en knapp på XTZ sin egen da jeg hadde den før jeg bytta til Parasound settet jeg har nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innspill folkens!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med XTZ sin forsterker. Får kjempe skryt i tester og har også en svært god innebygget DAC. Dersom du føler behovet for HD audio ved senere anledning, kan du kjøpe en surround receiver og bruke XTZen som effektrinn. Da må du bare passe på å kjøpe en receiver med like god DAC og forforsterker som XTZ og det kan fort bli dyrt.

Bra forforsterker, effektdel og DAC er nok viktigere enn HD audio hvis man setter det opp mot hverandre. Jeg vil tippe at du må opp i nærmere 15k for å få en surround receiver som matcher XTZen i to kanal. OK, innrømmer at det er tipping og litt sysning.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Bra forforsterker, effektdel og DAC er nok viktigere enn HD audio hvis man setter det opp mot hverandre. Jeg vil tippe at du må opp i nærmere 15k for å få en surround receiver som matcher XTZen i to kanal. OK, innrømmer at det er tipping og litt sysning.
    Er nok delte meninger, som du antyder, om akkurat dette. Selv opplever jeg at lydspor i hd(DTS HD MA) kontra sd (DTS) er mye større enn f.eks å gå fra et vel sammensatt anlegg til 50k til et rundt 100k. Er kun fra egen erfaring og er sikkert mange som er ueninige her.

Men om det kun er snakk om stereo blir jo bildet helt forskjellig selvsagt.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte på stereo ja. Ellers så har du sikkert rett i at HD audio vs. standard DD og DTS er en solid oppgradering. Det vet jeg for lite om. Savner dog blindtester på dette.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg tenkte på stereo ja. Ellers så har du sikkert rett i at HD audio vs. standard DD og DTS er en solid oppgradering. Det vet jeg for lite om. Savner dog blindtester på dette.
    Mulig jeg blir hetset her nå, men jeg har sammenlignet direkte mellom Dolby TrueHD og Dolby Digital og synes forskjellene er tilnærmet minimale. Tenk på hvor mye mer det har å si at innspillingen er god og det er den relativt sjelden på film (sorry karer, fancy effekter og mye bass og kanalseparasjon veier ikke opp for dårlige opptak som veldig veldig ofte forekommer i filmsammenheng).

Filmen jeg da sammenlignet det med var Flight of the Conchord med flyscenen (sandstorm og slikt) som er kjent for å være ganske rå på lydsiden.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får da ikke håpe du blir hetset, vi har vel alle forskjellig oppfatninger om hva som gir "mest" for pengene. Testen jeg forøvrig gjennomførte var DTS/HD og ikke DD.

Forøvrig er XTZ A100 D3 et veldig godt kjøp mtp at den har innbygd dac (noe svært få stereo forsterkere har under 10k).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Får da ikke håpe du blir hetset, vi har vel alle forskjellig oppfatninger om hva som gir "mest" for pengene. Testen jeg forøvrig gjennomførte var DTS/HD og ikke DD.

Forøvrig er XTZ A100 D3 et veldig godt kjøp mtp at den har innbygd dac (noe svært få stereo forsterkere har under 10k).
    Dette er nok mye subjektivt ja og godt er det!
    Ellers så har jeg hørt rykter om at det er den samme DAC chippen i XTZ Class A100 D2 iallefall og Benchmark DAC1.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha stereo så mister du vel mye av poenget med HD-lyd. Se på AVtorget etter brukt pre-amp og så kjøper du en effektforsterker ny eller brukt etter hva du vil. Da bruker du ikke mer penger enn nødvendig og har lettvint mulighet for oppgradering til kring-lyd senere. Det finnes pre-amper med sub-ut og. Min Denon PRA-1500 fra før en eller annen krig har det. Eller så drar du phono fra pre-ut inn til subben og så ut igjen og inn på slutt-trinnet for å bruke filteret i subben.

Jeg har aktiv BOSE Acoustimass 5 og venter på en SVS PC-12NSD som blir koblet på enten sub-ut eller mellom Denon og BOSE.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så pris nytt blir 7k for et par 99.26, 3k for sub, 6k for forsterker = 16k.

Kan få tak i et nytt BOSE V20-anlegg til den prisen. Må si det frister når jeg ble påminnet at PS3 har surroundlyd. Og får tak i demomodell Pioneer LX01 til 12k. Huff jeg sliter med å bestemme meg. :neutral:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjøre du den dagen du finner ut at du vil oppgradere/bytte ut noe hvis du kjøper komplett BOSE?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •