Stereo i flere rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereo i flere rom

Jeg har nettopp kjøpt en brukt Pioneer VSX-AX5i-S. Det er mye futt i den, men jeg lurer på hvordan jeg bør sette den opp for mitt høyttaler- oppsett. Jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg vil ha stereo, ikke surround.
    I stua har jeg to CV CLSC10 samt en CV sub. I spisestua, som ligger vegg-i-vegg med stor åpning i mellom har jeg to, små CV som henger på veggen. Hvordan kopler jeg (og gjør innstillinger på receiveren) slik at det blir stereolyd i disse to rommene samtidig? Har prøvd å kople alle fire høyttalerne i samme utgang, men det ble grøtete og rart. Til nå har jeg fått til kun "hovedlyd" i stua, men i spisestua er det surroundlyd. Jeg er ingen wizard på dette (som du sikkert har skjønt), så jeg håper på litt lettfattelig hjelp her i forumet. I tillegg har jeg to stk. gamle, gode Tandberg-høyttalere som skal brukes innimellom ute på godværsdager. Vil også ha disse i stereo.
    Takknemlig for oppklarende svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra dette bildet, ser det ut som denne har ikke ZONE1, ZONE2 som jeg har på RX-V1800.

Jeg tror du må ha sone greiene for å kunne spille i forskjellige soner....

VSX-AX5i-S - Arkiverte produktbilder

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør koble disse ekstra høytalerne til surr-back,og så går du inn i menyen på reciver,og definerer surr-back til utgang B! Så kan du velge med speakersknappen på reciver om du vil spille A el B,eller A+B
    Er hvertfall såmm på min pioneer lx 51,og regner med din er sånn også!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

...for hjelpen! Bedre nå!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å kunne hjelpe litt! Godt du fikk det til da
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •