Yamaha RX-V1900, problemer med bass i fronthøyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Da må det være et høyst spesielt rom..trodde romkorreksjonen var bra på 1900/1800..

Ta vare på hørselen man slik at du også kan nyte godlyd i fremtiden..
    Jo romkorreksjonen er kjekk den, men rommet er rett å slett bare teit! Får liksom ikke noe bass midt i rommet der sweetspot er! Og ikke kan jeg snu anlegget 90 grader heller slik som mange andre har gode resultater med. En kompis av meg har 2 stk gamle B&W 12" subber og spiller bortimot 120db i sweetspot på "transformers scenen" men jeg spiller bare såvidt 117-118db med en Svs PB13-ultra! Da er det noe feil...

Men ellers så er lyden veldig bra, når det gjelder hørsel og høy lyd så er jeg mest redd for høy diskant enn høy bass. Bassen skal vistnok over et ekstremt høyt antall db før den blir skadelig for ørene

Men poenget mitt var egentlig at for de som har slike rom som meg hvor bassen er fraværende i sweetspot kan det hjelpe på med å ha frontene som large i noen tilfeller...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Men poenget mitt var egentlig at for de som har slike rom som meg hvor bassen er fraværende i sweetspot kan det hjelpe på med å ha frontene som large i noen tilfeller...

Unnskyld, men jeg tror det er feil fokus å ha.
    Du kjører sef sånn du synes er best selv.

Men..

Det jeg tror er at du heller skal øke level ganske så mye på subwoofer i menyen... og så kjøre small.

Da skal du jo i prinsippet få enda mer desibel, eq kan du også prøve å trykke inn om suben har det, da får du jo også ekstra DESIBEL...
    Samme med Ysplitt=ekstra desibel...

Prøv noe sånt, frontene skal jo egentlig ikke spille lfe..

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Unnskyld, men jeg tror det er feil fokus å ha.
    Du kjører sef sånn du synes er best selv.

Men..

Det jeg tror er at du heller skal øke level ganske så mye på subwoofer i menyen... og så kjøre small.

Da skal du jo i prinsippet få enda mer desibel, eq kan du også prøve å trykke inn om suben har det, da får du jo også ekstra DESIBEL...
    Samme med Ysplitt=ekstra desibel...

Prøv noe sånt, frontene skal jo egentlig ikke spille lfe..
    Gain i receiver og sub er så høy at subben maxer rundt -5 og/eller -0 i MasterVolum, så jeg har ikke mer å gå på...

Men som jeg skrev i PM så skal jeg prøve å leke litt med fase og kalibrere med frontene som small siden jeg ikke hadde subben i hjørnet når jeg prøvde sist. Men til syvende og sist må jeg nok ha en til sub eller et nytt rom :roll:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •