AVR 255 og tilkobling av pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVR 255 og tilkobling av pc

Hei.

Har en Harman Kardon avr 255 jeg er veldig fornøyd med, men jeg har litt problemer med å koble pc'en til og få skikkelig bilde. (Via dvi->hdmi) Dersom jeg kobler pc'en direkte til tv'en via hdmi blir bildet bra, men når jeg kobler pc'en til forstereren, blir det veldig skarpe kanter i bildet, og teksten kan bli litt vanskelig å lese. Noen som har hatt tilsvarende problemer, eller vet hva jeg må gjøre for å få fikset dette?

Vennlig hilsen
    Stian Kraggerud

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om dette er løsningen, men det kan se ut som om det er det... (skader ikke å prøve!)

Klippet fra avsforum:

This should not always be true but with many movies and games it is. The reason is that Sony and PS3 don't want to support the EU PAL standard and have made about 50% of all Sony PS3 games in NTSC mode only.

The same is with many Blue-ray movies. They are NTSC and not the EU PAL version so the PS3 is playing NTSC (US mode, 60Hz) into our AVR which is an EU version so it is handling 50Hz signals. This generates some judder when the AVR tries to output a 60Hz signal as a 50 Hz. You can switch the AVR into US mode (60 Hz) by doing the following: - in standby mode, press the "Back/Exit-" button on the front panel, until the unit switches on and shows "PAL TO NTSC" on the front panel display. The AVR will now output a 60Hz frame rate. For correct playback of any 50Hz frame rate source material (normal European DVD, Blu-ray) the AVR needs to be reset to output 50Hz: - in standby mode, press the "Back/Exit-" button on the front panel, until the unit switches on and shows "NTSC TO PAL" on the front panel display. The AVR will now output a 50Hz frame rate.

As this problem is getting common all over Europe we have chosen to implement an Auto detection function in the next coming firmware update for the AVR 255-355. This firmware will be available within the next month and will be available through our website ww.harmankardon.com
    Det er ikke mere enn 20 dager siden siste firmware til AVR 255 ble gitt ut, så det kan jo være like greit å vite at utstyret er up to date vel?

Følg how-toen som ligger som .pdf i filene du laster ned.

Her er direkte link. Ikke la deg skremme av at det står 355 i headingen. Samme updatefil for både 255 og 355 som du kan lese lengre ned på nevnte side. Husk forøvrig å ikke skyte meg dersom det ikke hjelper :-D

Og hvis du ikke føler deg klar til å gjøre updaten selv så er det jo ikke så veldig lange veien til Tigerstaden og firmaer som kan gjøre det for deg. Soundgarden f.eks

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0