Reciever til XTZ høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til XTZ høytalere

Hei

Har forelsket meg helt i XTZ sine høytalere, og skal derfor anskaffe et par 99.26+W10.17 P samt en 99.26 Matt Black senter høytaler.

Siden jeg ikke har følgt så mye med på hifi de siste årene (andre hobbyer ), så er jeg litt i villrede mtp forsterker.

Eneste krav jeg har utenom å levere god lyd, er 4 HDMI innganger, slik at jeg kan koble alle videokilder via forsterkeren.

Har sett litt på Denon AVR-3808, men etter å ha lest litt her om den, vet jeg ikke helt lengre.
    Har også lest mye godt om Yamaha RX-3900, så den begynner kanskje å bli mer aktuell·

Vurderer også om jeg skal anskaffe XTZ Sub Amp 1 DSP til subben.

Noen her som har noen gode tips??

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg glad i pioneer sine receivere, men du kan ikke ta feil med å gå for 1900/3900. Best i test iflg hjemmekino bladet.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grapz
    Har forelsket meg helt i XTZ sine høytalere, og skal derfor anskaffe et par 99.26+W10.17 P samt en 99.26 Matt Black senter høytaler.

[...]

Har også lest mye godt om Yamaha RX-3900, så den begynner kanskje å bli mer aktuell·

Vurderer også om jeg skal anskaffe XTZ Sub Amp 1 DSP til subben.

Noen her som har noen gode tips??
    Kan ikke si annet enn at jeg har ganske nøyaktig det oppsettet du tenker på - og smiler fra øre til øre. Forskjellen er at jeg gikk for 99.36 høyttalerne (bare litt dyrere, bedre bass hvis du kjører stereo-signal til kun fronter). Kjører pre-out på fronter gjennom min gamle ECI-1, men det låter helt fett fra Yamahaen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Kan ikke si annet enn at jeg har ganske nøyaktig det oppsettet du tenker på - og smiler fra øre til øre. Forskjellen er at jeg gikk for 99.36 høyttalerne (bare litt dyrere, bedre bass hvis du kjører stereo-signal til kun fronter). Kjører pre-out på fronter gjennom min gamle ECI-1, men det låter helt fett fra Yamahaen også.
    Hei, og takk for svar.

Går ut i fra at du mener 99.36 har beder en 99.26, og ikke 99.26 + W10.17 P?

Har du noe erfaring med 99.25/99.26 som bakhøttytalere?

Blir bare mer og mer fristet til å kjøpe den Yamahaen, synes der ser skikkeligt digg ut.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grapz
    Går ut i fra at du mener 99.36 har beder en 99.26, og ikke 99.26 + W10.17 P?

Har du noe erfaring med 99.25/99.26 som bakhøttytalere?

Blir bare mer og mer fristet til å kjøpe den Yamahaen, synes der ser skikkeligt digg ut.
    Jeg hadde først tenkt på den komboen - 99.26 + W10.17P med en ekstra Sub Amp 1 til å drive sub'ene og min gamle ECI-1 til å drive 99.26 paret. Men i og med at jeg bruker anlegget ca 50/50 til film/musikk fikk jeg et lite dilemma. Til stereobruk er det kult at du bare kan slippe lyden tvers igjennom receiveren uten noen som helst prossessering - pure direct - og direkte til forsterkeren som er koblet på frontenes pre-out og som driver frontparet med høyttalerne. I dette tilfellet ville det bety at 99.26 ville få den jobben alene. Og da er det bedre IMHO å ha et full-range par med fronthøyttalere nemlig 99.36 (pianolakk - den har litt mer muligheter enn den valnøtt-greia). Klart du kan kjøre stereo uten å bruke pure direct også, men i mitt tilfelle blir det altså det lille hakket bedre 8) Så da falt valget på 99.36 og en W12 DSP i stedet - en skikkelig brumlebass som jeg bare har sluppet løs en gang. Da gikk naboen absolutt bananas

Receiveren er det ikke noe lure på - har du ståla så løp og kjøp. Snakk med X3MHC her på forumet om et godt tilbud.

Jeg valgte pianolakk 99.25 som senter - helt glimrende. Til bakkhøyttaler holder det med noe mye billigere. Jeg bruker mine gamle Celestion 300. Skal du gå for XTZ vil f.eks 93 WMT være bra nok i massevis. Vurder heller å bruke noe penger (hvis det er noe igjen da) på en effektforsterker til frontene. Da får du en ideell pakke. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •