Hvilken effektforsterker til Klipsch RF-82? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har slått av bi-amp på Yamaha'en også siden HT ikke er tilkoblet denne lengre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Har slått av bi-amp på Yamaha'en også siden HT ikke er tilkoblet denne lengre.
    Har du lest innlegget mitt på nytt nå når eg har endret det ca 100 ganger? Forsto du hva eg prøvde å forklare i innlegget mitt? Eg såg ikke linken til Vincent manualen før etter eg skrev det første og måtte endre en del på teksten siden det ikke var to sett med terminaler som var ment til biwiring, men til to sett med høgtalere

Har akkurat sendt deg en PM, men da trenger du ikke den viss du har lest endringene i innlegget mitt:-D Står bedre forklart i innlegget uansett

Har du sjekket om minus og pluss er riktig koblet til høgtalerne?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til forskjell fra modellen i manualen står det ikke speaker A og B på min men
    bare L og R på terminalsettene så jeg ville anta det er koblet riktig.
    Da ser jeg ikke noen grunn til at det ikke kan bi-wires her..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det tror eg du har rett i Kann jo spørre i en butikk som selger Vincent eller sende en PM til danceminia som har samme effektforsterker som deg Men du har sikkert rett

Edit: For å være på den sikre siden kann du jo vente med å biwire på den måten før du har hørt med en butikk som selger Vinsent eller noe:-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Det tror eg du har rett i Kann jo spørre i en butikk som selger Vincent eller sende en PM til danceminia som har samme effektforsterker som deg Men du har sikkert rett
    Har kjøpt dancemania sin

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres iallefall logisk ut

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt dancemania sin

He he... Det var eg ikke klar over Han vet sikkert dette, men som sagt virker det jo logisk siden det er to sett med terminaler og det ikke står A og B

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg lurer på er om jeg koblet på broene på høyttaler-terminalene i igjen og benyttet èn kabel pr ht til Vincent'en og bare brukte èn av terminalene
    på baksiden. Ville dette gi noen forskjell?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg lurer på er om jeg koblet på broene på høyttaler-terminalene i igjen og benyttet èn kabel pr ht til Vincent'en og bare brukte èn av terminalene
    på baksiden. Ville dette gi noen forskjell?

Viss Vincenten er beregnet for biwiring og har to sett med terminaler til det bruket er det for å gjøre det enklere å feste høgtalerkablene bakpå Vincenten. For eksempel viss du bruker bananplugger på biwirekabler så må du jo ha to sett med terminaler for å koble de til. Noen bruker også rett og slett to "vanlige" sett med høgtalerkabler for å biwire. Noen bruker også en type til toppen som de mener passer bedre til diskant og ett annet merke til de nederste terminalene på høgtalerne som de mener er bedre til bass/mellomtone. (skriver toppen som diskant og nedre del til bass/mellomtone siden det er slik på Klipsch RF82). Spiller ingen rolle om du bare bruker det ene settet med terminaler på Vincenten etter det eg har hørt, men broene på høgtalerne MÅ du ta bort. Noen bruker biwirekabler fordi de mener den metallbroen er av dårligere kvalitet og når du kobler høgtalerkablene til øvre og nedre del av høgtalerterminalene på høgtalerne uten den broen har du ikke noe (broen som er i mellom) som reduserer kvaliteten. Noen som ikke bruker biwire bytter også ut den metallbroen med en liten stubb av en høgtalerkabel av bedre kvalitet. Noen hører klar forskjell på biwire og andre ikke. Eg har ikke prøvd, men det er sikkert litt forskjell

Edit: Har endret den ene setningen fra "broene på høgtalerne må du ta bort ellers er det jo litt bortkastet å biwire." til "broene på høgtalerne MÅ du ta bort." etter rettelse fra redline:-) Takk for rettelsen redline:-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Viss Vincenten er beregnet for biwiring og har to sett med terminaler til det bruket er det for å gjøre det enklere å feste høgtalerkablene bakpå Vincenten. For eksempel viss du bruker bananplugger på biwirekabler så må du jo ha to sett med terminaler for å koble de til. Noen bruker også rett og slett to "vanlige" sett med høgtalerkabler for å biwire. Noen bruker også en type til toppen som de mener passer bedre til diskant og ett annet merke til de nederste terminalene på høgtalerne som de mener er bedre til bass/mellomtone. (skriver toppen som diskant og nedre del til bass/mellomtone siden det er slik på Klipsch RF82). Spiller ingen rolle om du bare bruker det ene settet med terminaler på Vincenten etter det eg har hørt, men broene på høgtalerne må du ta bort ellers er det jo litt bortkastet å biwire. Noen bruker biwirekabler fordi de mener den metallbroen er av dårligere kvalitet og når du kobler høgtalerkablene til øvre og nedre del av høgtalerterminalene på høgtalerne uten den broen har du ikke noe (broen som er i mellom) som reduserer kvaliteten. Noen som ikke bruker biwire bytter også ut den metallbroen med en liten stubb av en høgtalerkabel av bedre kvalitet. Noen hører klar forskjell på biwire og andre ikke. Eg har ikke prøvd, men det er sikkert litt forskjell
    Vil bare legge til at broene MÅ fjernes dersom det skal bi-wires ellers kan
    både forsterker og høyttalere gå til h.... har blitt meg fortalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok Trodde + på + og - på - ikke gjorde noen skade, men att det ikke var noen grunn til å biwire med broene på. Den ene broen er jo mellom + og + og den andre mellom - og -. Trodde det bare gikk til h..... viss + og - kommer borti hverandre Men viss du har hørt att broene MÅ fjernes MÅ du jo følge det rådet VELDIG dumt viss høgtalere og forsterker ryker.

Edit: Har du sjekket om de doble høgtalerterminalene på Vincent SP-331 er beregnet for biwiring nå da og ikke er ment som valg nellom 2 sett høgtalere? Det er litt viktig å vite:-)

Edit 2: Forstod ikke helt det du skrev i innlegget heller, men skrev da bare litt om biwiring til deg. Tenkte heller ikke på att noen har broene på mellom høgtalerterminalene (Bro mellom minus og minus og bro mellom pluss og pluss) når de bruker biwire. men en kann jo aldri vite hva enkelte kann finne på:-) De SKALL iallefall bort uansett, men viss det er slik som du sier er det veldig bra att du presiserer det:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biwire er heller ikke det samme som biamping i tilfelle noen misforstår det Med biamping kann det iallefall gå VELDIG galt om broene på høgtalerne ikke fjernes. Men å fjerne broene på høgtalerne bør vere en regel uansett om en bruker biwire eller biamping Att det kunne gå til h... viss en ikke fjernet broene når en bruker biwire var eg ikke klar over, men som sagt hadde eg fjernet de uansett. Men veldig bra att redline informerer om dette slik att ingen gjør den tabben:-) Lærer stadig noe nytt her på forumet:-)

Edit: Skriveleif:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for att du presiserer dette Viktig att folk er klar over dette selv om de fleste vet jo att broene må av når en bruker biwire på høgtalerne:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet frem til et resultat nå som jeg er meget fornøyd med.
    Vincent viser seg å yte veldig bra og lyden er akkurat det jeg ønsket,
    fyldig, dynamisk og med en hinsides kraftig bass jeg ikke trodde jeg fikk
    fra ht til 9998,- for paret

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet frem til et resultat nå som jeg er meget fornøyd med.
    Vincent viser seg å yte veldig bra og lyden er akkurat det jeg ønsket,
    fyldig, dynamisk og med en hinsides kraftig bass jeg ikke trodde jeg fikk
    fra ht til 9998,- for paret

Da er plasering og innstillinger på plass forstår eg Bra du er fornøyd RF82 er rått ja

Edit: Skriveleif:-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt Vincent en stund nå og er mektig imponert over hva et par høyttalere
    til 10 lapper (den gang) klarer å prestere
    Har gått helt vekk fra tanken på sub iallefall siden det allerede ramler ned
    fra hyllene her.
    Vært en del innom å hørt på og fått masse god tilbakemelding på både lydbilde,
    lydkvalitet og ikke minst bassen..

Vincent SP-331 hybrid anbefales på det varmeste til Klipsch.

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound anbefales på det varmeste.