Hvilken forsterker bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer r0lfi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker bør jeg velge?

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt meg 5.1 SVS oppsett (1 x SCS-01 & 4 x SCS-01 - PB12-NSD)

Jeg er litt usikker på hvilken forsterker jeg bør velge, jeg har tenkt litt på YAMAHA -
    (RXV1900-B,RXV3900-B) så jeg lurte på om jeg virkelig trenger en RX3900?

Noen som har noen meninger rundt dette?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du råd, så kjøper du 3900.. kan aldri få for bra forsterker..
    kan godt hende at du om et år eller noe finner ut at du vil ha andre høytalere og da er det greit å slippe å bytte forsterker.

På en annen side kan det løses med å gå for RXV1800 og utvide med effektforsterker i etterkant hvis behovet melder seg, men som sagt så ville jeg kjøpt 3900 hvis jeg hadde penger til det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs

Ingen som svarer deg,så da gjør jeg det :-)
    De har en oppgitt følsomhet på 85db,men er sannsynligvis på 82db og det er jo skikkelig tungdrevent.Så jeg hadde puttet på de så mye effekt som mulig,og tror nok en brukt Onkyo 905 til 10-12.000 som er kraftig ville gjort susen :-)
    Uten å yppe på meg folk tror jeg den er kraftigere enn Yamaha selv om de er oppgitt med samme effekt.Har både Yamaha på 6 x 120 w og en Onkyo på 7 x 140 w og det er miiiiiiiiiiiiiiiiil i forskjell på de hvertfall.Onkyoen kan du også brokoble på frontene til festbruk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask tilbake melding.

Men tror jeg holder meg til YAMAHA pga god pris igjennom jobben.

Sant som dere sier er bedre og gi noen tusen ekstra så man slipper og bytte ut vist jeg evt. Skal oppgradere til bedre høytalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg Yamaha, har selv Onkyo 875. Hadde først det oppsettet du har, og nå har jeg de nye MTS-01 fra SVS. De spiller ikke bra sammen med denne forsterkeren hos meg. Har fått meg ett bra effekttrinn som hjalp veldig, men enda er det litt hard lyd i toppen. Har ikke prøvd yamaha, men tror denne er litt varmere i lyden og passer SVS sine høytalere bedre.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste viktige forskjellen (for min egen del iallefall) på 1900 og 3900 er litt flere muligheter til å fikse problemer i bassen. Hadde nok tatt 1900 for å spare litt penger om det er av betydning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Eneste viktige forskjellen (for min egen del iallefall) på 1900 og 3900 er litt flere muligheter til å fikse problemer i bassen.
    Kan du forklare mer konkret ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Velg Yamaha, har selv Onkyo 875. Hadde først det oppsettet du har, og nå har jeg de nye MTS-01 fra SVS. De spiller ikke bra sammen med denne forsterkeren hos meg. Har fått meg ett bra effekttrinn som hjalp veldig, men enda er det litt hard lyd i toppen. Har ikke prøvd yamaha, men tror denne er litt varmere i lyden og passer SVS sine høytalere bedre.
    Må vel hive meg med på den. Kjører RX-V3800 selv som pre til XPA-2 opp mot MTS-01. Og diskanten er ikke hard i det heletatt i mine ører.
    Så må vel enten skylde på Onkyoen din her, eller rommet? Har du vippet bryteren bakpå høytalerene til "-2" eller?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Yamaha RXV1900-B på meg gitt..
    Jeg gikk nettopp til innkjøp av nytt lydkort (XONAR HDAV1.3)til media-center også. Skal bli morro når alt er iorden :-)

Noen som har noen anbefalinger til filmer jeg må se om igjen?

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0lfi
    Det ble Yamaha RXV1900-B på meg gitt..
    Jeg gikk nettopp til innkjøp av nytt lydkort (XONAR HDAV1.3)til media-center også. Skal bli morro når alt er iorden :-)

Noen som har noen anbefalinger til filmer jeg må se om igjen?
    The Big Lebowski

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sjekk her:
    http://avforum.no/forum/dvd-filmer/8...f-film-bd.html
    Filmer som Wall-E, Kung Fu Panda, Ironman, The Dark Knight og Hellboy II blir nevnt som referanse materiell både på lyd og bilde

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Eneste viktige forskjellen (for min egen del iallefall) på 1900 og 3900 er litt flere muligheter til å fikse problemer i bassen. Hadde nok tatt 1900 for å spare litt penger om det er av betydning.
    Absolutt enig!
    I den forstand som at man i etterkant som regel kan ta seg råd til dedikert(e) forsterker(e), mtp front evnt senter.
    Resultatet vil i de aller fleste fall bli bedre, og receiveren lever straks et bedre liv. ;-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor det ikke ligger ute ny firmware til RX-V1900 enda?
    Ser det ligger ute firmware til RX-v3900 allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor det ikke ligger ute ny firmware til RX-V1900 enda?
    Ser det ligger ute firmware til RX-v3900 allerede.

RX-V3900 har jo fått ny firmware fordi feil har blitt ordnet på med ny firmware. Har du opplevd noen feil på din RX-V1900 da? Eg har iallefall ikke noen problem eller feil med min Det kann jo hende att RX-V1900 har noen bugs også selv om eg ikke har verken lest, hørt eller opplevd det med RX-V1900'n selvfølgelig. Er vel ikke nødvendig med ny firmware på noe som fungerer som det skall, men som sagt kann det selvfølgelig være att noen har opplevd mangler eller feil på softwaren til RX-V1900 selv om eg ikke har hørt, lest eller opplevd det

Edit: I http://avforum.no/forum/receivere-fo...00-3900-a.html tråden får du svar på det meste angående receiveren din:-) Håper du er like fornøyd med receiveren som meg:-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask tilbake melding..

Jeg har ikke fått min enda :\

Men tenkte at det var like greit og oppdatere firmwaren med engang, vist det var tilgenglig.
    Alt blir vel tilbake stillt vist jeg opptaterer firmwaren?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask tilbake melding..

Jeg har ikke fått min enda :\

Men tenkte at det var like greit og oppdatere firmwaren med engang, vist det var tilgenglig.
    Alt blir vel tilbake stillt vist jeg opptaterer firmwaren?
    De som har oppgradert softwaren i RX-V3900 vet nokk svaret på om alt blir tilbakestilt etter oppgradering og det får du som sagt sikkert svar på i Yamaha RX-V1900/3900 tråden, men eg vill tro att innstillinger som blir gjort ikke endrer seg etter en oppgradering som eventuelt skulle komme i fremtiden Ville ikke bekymret meg så veldig siden det ikke har vært grunn til ny software på V1900 enda etter det eg har fått med meg iallefall Mulig det kommer senere, men som sagt tror eg ikke noen har opplevd problem eller feil som skyldes bugs i softvaren på V1900, men eg kann selvfølgelig ta feil I Yamaha RX-V1900/3900 tråden er det iallefall mange spørsmål og svar angående disse to receiverne og her er det bare å spørre om det meste en lurer på Siden eg ikke har noen problemer med receiveren og siden det ikke er noen ny software ute til RX-V1900 som eg har fått med meg iallefall har eg selvfølgelig ikke greie på om alt blir tilbakestilt etter en oppdatering;-)

Lykke til med din RX-V1900:-D

Edit: Det eg skriver i innlegget er på grunnlag av det eg har lest i Yamaha RX-V1900/3900 tråden og skulle tro det stod noe om bugs i RX-V1900 viss noen der har opplevd det:-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk igjen.

Jeg holder på og lese den tråden nå, er på side 35 er en del nyttige tips/triks der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Ser du har vært innom http://avforum.no/forum/receivere-fo...3900-a-44.html tråden og fått svar på om att en mister alle innstillingene viss man oppgraderer firmware. Da vet du det iallefall om det en gang skulle komme oppgradering av RX-V1900 i fremtiden Eg var som sagt ikke helt sikker siden eg har RX-V1900 og ikke har noen erfaring med dette, men innrømmer lett att det eg trodde var feil Eg skrev jo også det att eg ikke hadde greie på om alt blir tilbakestilt etter en oppdatering i innlegget mitt til deg Som du sikkert har lagt merke til så er det en del diskusjoner i denne tråden der ikke alle er enige Det viktigste synes eg er att en er fornøyd med sitt oppsett og innstillinger uansett hva andre mener om det Lyd er jo en smaksak:-D Men samtidig er det som du sier mange gode tips og råd også som en kann lære noe av ved å prøve ut En del påstander kommer jo frem av og til som rett og slett ikke alltid stemmer selvfølgelig, men slik er det av og til i slike tråder Da kann det være greit å ha sine egne erfaringer og i mange tilfeller brukermanualen;-) Synes flere burde lese litt i den for sin egen del og iallefall før de gir andre råd og tips i slike tråder Hugser ikke hvilken side det var i tråden , men det finnes en link der en kann laste ned manualen på engelsk. Det kann jo være interesant lesning frem til du får receiveren. Da kann du lære en del om receiveren før du får den:-D Men som sagt er det bare å spørre om det en lurer på i denne tråden En får som regel svar på det en lurer på og det er jo greit å ha en slik tråd når en nett har fått receiveren siden det ofte er da en har en del spørsmål som en lurer litt på:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Hvordan spiller SVS sbs-01 på Pioneer kontra Yamaha ?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Ser du har vært innom http://avforum.no/forum/receivere-fo...3900-a-44.html tråden og fått svar på om att en mister alle innstillingene viss man oppgraderer firmware. Da vet du det iallefall om det en gang skulle komme oppgradering av RX-V1900 i fremtiden Eg var som sagt ikke helt sikker siden eg har RX-V1900 og ikke har noen erfaring med dette, men innrømmer lett att det eg trodde var feil Eg skrev jo også det att eg ikke hadde greie på om alt blir tilbakestilt etter en oppdatering i innlegget mitt til deg Som du sikkert har lagt merke til så er det en del diskusjoner i denne tråden der ikke alle er enige Det viktigste synes eg er att en er fornøyd med sitt oppsett og innstillinger uansett hva andre mener om det Lyd er jo en smaksak:-D Men samtidig er det som du sier mange gode tips og råd også som en kann lære noe av ved å prøve ut En del påstander kommer jo frem av og til som rett og slett ikke alltid stemmer selvfølgelig, men slik er det av og til i slike tråder Da kann det være greit å ha sine egne erfaringer og i mange tilfeller brukermanualen;-) Synes flere burde lese litt i den for sin egen del og iallefall før de gir andre råd og tips i slike tråder Hugser ikke hvilken side det var i tråden , men det finnes en link der en kann laste ned manualen på engelsk. Det kann jo være interesant lesning frem til du får receiveren. Da kann du lære en del om receiveren før du får den:-D Men som sagt er det bare å spørre om det en lurer på i denne tråden En får som regel svar på det en lurer på og det er jo greit å ha en slik tråd når en nett har fått receiveren siden det ofte er da en har en del spørsmål som en lurer litt på:-D

Ja var en del lese stoff der.

Jeg har allerede lasta ned manualen til forsterkeren, har lest en god del der allerede. Er sant som du sier er lurt og lese manualen før man gir råd til andre.

Jeg ble litt usikker ang kjøp av Yamaha pga en bruker ikke var særlig fornøyd med sin RX-V1900, men når jeg fikk lest ferdig hele tråden så skjønte jeg at han kanskje ikke hadde lest så mye i manualen først.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •