Hva er den billigste hjemmekinoreceiveren som dere anbefaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er den billigste hjemmekinoreceiveren som dere anbefaler?

Må skaffe en ny receiver, har nå lånt en Yamaha RX-V630RDS midlertidig.

Det som jeg regner med å få med en ny i forhold til den jeg bruker nå er:
    - støtte for de nye lydformatene
    - HDMI innganger
    - bedre romkorreksjon (med mikrofon)

Ser at f.eks. Onkyo TX-SR606 har vært solgt ned mot 3500 kr og Yamaha RX-V663 ikke langt unna 4000 kr. Disse får god omtale i mange tester. Begge er vel iferd med å byttes ut med nye modeller, og dette gjelder vel flere produsenter, så bra tilbud på enda flere utgående modeller er vel mulig.

Er ute etter noe med god brukervennlighet og "nøytral lyd". Mange som diskuterer på forumet her kjøper relativt dyre receivere. Hva får en egentlig i tillegg ved å plusse på mange 1000 kr i forhold til de to jeg nevnte som eksempel. Flere HDMI innganger, mer krefter, mer?
    Har tilgang til effektforsterker som kan kobles til hvis det er et poeng (vet at 606 ikke har pre out). HDMI switch kan vel også kjøpes for ca 500 kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

DENON AVR-2309 Hjemmekinoreceiver er også en det går ann å se på.
    Her er litt fakta: DENON AVR-2309 Hjemmekinoreceiver - Kort og godt:
    DENON AVR-2309 - Kort og godt:
    Innebygget dekoder for alle HD-lydformater Ikke oppskalering av HDMI-bildekilder
    7.1 kanals Pre-Out Ikke aluminiumsfront
    Platespillerinngang Bare én ekstra Zone
    Analog-til-HDMI videokonvertering/oppskalering Enklere lyd-signalbehandling enn de større DENON-modellene
    On-screen menyer og 2-linjet frontdisplay Grunnleggende versjon av Audyssey digital romkorreksjon

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Medmindre du kjøper highend kan du du dårligt kjøpe en receiver uten der er ny model rundt hjørnet...., men var jeg deg ville jeg gå for Yamaha 663, eller HarmanKardon. Bare se om de har de features du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Har ikke behov for det nyeste så lenge den gjør jobben og har de viktigste funksjonene. Ser tvert imot ut til at noen av den nye budsjett/mellomklasse modellene gir noen flere HDMI, men kanskje nedgraderer forsterker, lyd og bildekomponenter (I might be wrong).
    Av de relativt billige forsterkere som er nevnt i mitt og andres innlegg, er det noen fuksjoner som mangler og som absolutt bør være på en hjemmekino receiver av idag, og som skal vare ihvertfall noen få år før den er "utdatert".
    Jeg anser at det som jeg vil få med uansett i forhold til forstrekeren jeg bruker idag er støtte for nye lyd/bildeformater, bedre rom korreksjon og HDMI. Annet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •