Cambridge 640A v2 volumpotmeter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge 640A v2 volumpotmeter

kjøpte en CA 640A her om dagen. det er en utrolig bra forsterker men volumkontrollen irriterer meg grenseløst!

Minimum volum er klokka 7 og forsterkeren går i protective klokka 11 - 1/2 12.

Klokka 1/2 8 er volumet allerede for høyt for å ha radioen i bakgrunnen. Så det blir mye fikling for å finne bakgrunnsmusikkvolum.

Noen andre som har irritert seg over det samme? Og er det noen som har en løsning?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis halv åtte er for høyt til å ha radioen i bakgrunnen, høres halv tolv veldig høyt ut! Det er ikke verdens mest strømsterke forsterker, så hvis den går i protection rundt halv tolv, er høyttalerne dine sannsynligvis for krevende.

Jeg har ikke noen god løsning på hvordan du bedre kan finjustere lyden mellom syv og halv åtte, men har du prøvd deg med fjernkontrollen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på denne forsterkeren er det ikke en digital volumkontroll. her sitter det en motor på potmeteret.

Ser på nettet det moddes med å bytte potmeter med langt høyere startmotstand og trådviklede potmetre..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våkner liv igjen i denne tråden da jeg har samme problem som trådstarter.

Samme forsterker Cambridge 640 V.2 parret med B & W 685.

Ca. 3 mm dødgang på potmeter og bare lyd i høyre høytaler ved lavt volum.
    Ved en liten berøring av potmeter kommer venstre høytaler også men forsvinner når jeg slipper potmeteret.
    Så kjære AV folk, er det rensing eller bytte av potmeter som er tingen her?

Forøvrig er det PS3, altibox og pc som signal kilde igjenom Dacmagic.

Håper på erfaringer, linker til annbefalte potmetere eller litt brainstorming:-D

Må legge til at det er de samme symtomene med headset tilkoblet.

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en slik forsterker i fjor sommer. Den var også slik at ved lavt volum var det lyd bare i ene høyttaleren. Snakket med Hifi-klubben om det, og de sa at dette var helt normalt, kun litt unøyaktighet i potmeteret ved lavt volum. Men de kunne ta den inn å kikke på den hvis jeg ønsket det. Ble ikke til at jeg gjorde det siden det ikke var noe spesielt problem for meg.
    Brukte den på et par Dali 8008, og da hendte det at den gikk i protect, ja...
    Til og med når jeg bi-ampet de og brukte denne kun på mellomtone/diskant.. Men var selvfølgelig ikke behagelig lyttevolum lenger heller da.........
    Alt i alt likte jeg forsterkeren (og den matchende cd-spilleren 640 C) veldig godt, selv om den var litt for liten for høyttalerne...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på noen rca attenuators på rca kablene, da demper du signalet inn noe...kanskje du da må heve volum litt slik du unngår denne dødgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende dette med attenuators
    43 pund for dissehttp://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0803/rothwell.htm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •