NAD T743 låser seg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har virkelig signal/støy-forhold noe å gjøre med susing i to av fem kanaler, som ikke blir påvirket av volumkontrollen, og bare gjør seg gjeldende i DD/DTS?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den modifikation der er på tale går udelukkende på at ændre stelpunkter, som løser det omtalte subjektivt-oplevede "sus-problem" .

Hilsen
    Henrik Thue Nielsen, Hi-Fi Klubben

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Har virkelig signal/støy-forhold noe å gjøre med susing i to av fem kanaler, som ikke blir påvirket av volumkontrollen, og bare gjør seg gjeldende i DD/DTS?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HTN
    Håber med dette at åbne mere op for debatten og bringe nye vinkler ind omkring surround sound.

Hilsen
    Denne debatten, og mange andre som dreier seg om HiFi klubben kommer ofte skeivt ut da svært mange ikke er spesielt fornøyd med klubben på et generellt grunnlag. Jeg forstår dem godt, og håper det er lenge til jeg selv er nødt til å stikke innom klubben igjen.

Lenge før denne tråden startet har jeg lest og hørt om NAD 7xx og støy, både på norske forum, og på utenlandske. En oppsummering om denne saken med "subjektiv støy" kunne vært bra.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil understreke at testingen av NAD-produktene i 7x2 og 7x3-seriene nok IKKE har gitt en negativ vinkling fordi noen ønsker å sverte NAD. Jeg har i mange år vært fan av NAD og gledet meg virkelig til å høre hva de presterte med sin 7x3-serie. Jeg hørte flere eksemplarer fra serien, og ble svært skuffet. Dette dreier seg ikke om svak, subjektiv støy. Det dreier seg ikke om oppforsterkning av støy utenfra. Det er rett og slett kraftig støy sammenlignet med produkter fra andre produsenter i samme pris/kvalitetsklasse. NAD får fortsatt til stereoproduktene, slik de har gjort det i mange år. Men inntil jeg har hørt en oppgradert versjon, synes jeg ikke NAD fortjener noen som helst skryt for surroundproduktene. Lydkvaliteten lider!

Jeg synes også at det blir helt feil å bringe spesifikasjonene på banen. Ja, en av grunnene til at jeg alltid har likt NAD er at de har en ærlighet i forhold til å oppgi konservative data. Men det hjelper ikke når konkurrerende produkter leverer en total ytelse (og da kan man ikke bare fokusere på kraft) som ligger godt over det NAD har i sine produkter. NAD er ikke alene om å gi mye effekt for en rimelig penge.

NAD gir mye kvalitetseffekt for pengene, og har alltid gjort det i sine stereoprodukter. Men sett i forhold til at de nå ser seg nødt til å integrere vifter i sine surroundprodukter, bør man kanskje se på om mye effekt har sin pris. For i mitt hode har NADs surroundprodukter lite å gjøre i en Hifi-sammenheng for hjemmekinoen. Det blir støy fra vifter, støy fra forforsterker og støy fra surroundkretsløpene som tilsammen rett og slett blir for mye. Kanskje på tide å senke effektambisjonene, og fokusere på lydkvaliteten i HELE produktet?

Jeg anbefaler fortsatt NAD til mine venner som ønsker seg stereo. Men i surroundverdenen har jeg fortsatt til gode å oppleve NAD-produkter som overbeviser. Det virker som om NADs ingeniøravdeling fortsatt har litt igjen til konkurrentene når det gjelder støy og surroundprosessering.

Og til dem som mener sus ikke er irriterende: Når man hører viftestøyen langt utenfor rommet som forsterkeren står, så er det på tide å rope et varsku: For effektforsterkeren T973 støyer mer enn en hardt arbeidende PC, og det på tomgang!
    Når susen høres klart og tydelig i stille partier, så er det ikke bra. Sus som ikke merkes er selvfølgelig ikke noe problem. Men sus som man legger merke til selv etter at ørene har vendt seg til høy lyd som er vanlig i dagens actionfilmer, slik sus er FOR høy.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstod det rett så er ikke støyen tilstede hvis man bruker en annen ekstern forforsterker.

Da er argumentet om at det er pga av den kraftige forsterkeren som gjør at det blir støy veldig tynt. Testet ikke dere dette Hi-Fil/jfinneru?

Hvis min kamp mot støyene NAD receivere har gjort slik at det er blitt fikset så er jeg veldig fornøyd :-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hvis jeg forstod det rett så er ikke støyen tilstede hvis man bruker en annen ekstern forforsterker.

Da er argumentet om at det er pga av den kraftige forsterkeren som gjør at det blir støy veldig tynt. Testet ikke dere dette Hi-Fil/jfinneru?

Hvis min kamp mot støyene NAD receivere har gjort slik at det er blitt fikset så er jeg veldig fornøyd :-)
    Hallo! Det er ikke et argument, kun en mulig forklaring. Poenget er vel heller at viftene hovedsaklig skal kjøle effektdelen. Hadde effektdelen hatt behov for mindre kjøling hadde det kanskje vært mindre viftestøy, eller hva?

Viftestøyen forsvinner IKKE ved bruk av annen forforsterker. Men NAD har sus og støy fra flere kilder. Viftene er en side av saken. Denne viftestøyen er uutholdelig i T973. Men den andre susingen er et problem som tydeligvis kommer fra forforsterkeren eller surroundprosesseringen.

Poenget er at ved å legge pengene i utvikling av effekttrinn og ikke i forforsterkeren, surroundkretsløpene, og ikke minst i problemene ved integrasjon av dette i en relativt liten boks, så bommer NAD på målet. Det er ikke bare å ta tre ting som fungerer hver for seg og putte det inn i samme boks og forvente at det blir like bra. Korte avstander mellom komponenter som støyer elektromagnetisk gir nye utfordringer. Det er disse utfordringene jeg mener NAD tydelig ikke takler når de putter 5-6 effekttrinn, analoge forforsterkertrinn og digital surroundprosessering inn i samme boks. Resultatet er sus og støy. Dette kommer NAD sikkert til å løse en gang. Bar synd de ikke klarte det i T7x3-serien heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt Nad T7x3 på flere ulike steder har jeg hørt ulike nivåer av støy. De fleste stedene hadde de en svak susing som er helt normalt på surroundprodukter i denne prisklassen. Et sted var susingen merkbart høyere, man kan kunne så vidt høre det i lytteposisjon, men spesielt plagsomt var det ikke.

Viftestøyen er nok delvis psykologisk. De par første gangene jeg hørte T7x3 visste jeg ikke om viftene og hørte ikke noe unormalt. Etter å ha lest om viftene og lyttet etter dem så kunne jeg høre dem. Men konsentrer jeg meg om det som skjer på filmen hører jeg ingenting til dem.

I mine øyne/ører er NAD T7x3 greie produkter for de som primært er interessert i hjemmekino. Til musikklytting er det langt fra bra nok.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman

Det stemmer Peakman, støyen kommer fra forforsterkerdelen. Støyen er akkurat den samme i 753, 763 og 163. Det er også nøyaktig samme forforsterker i deisse "boksene".
    Når jeg koblet opp 763 med ekstern forforsterker (brukte den kun som effektforsterker) forsvant egenstøyen helt. Det eneste som var igjen var svak viftestøy fra de 4 viftene :shock: .
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    I mine øyne/ører er NAD T7x3 greie produkter for de som primært er interessert i hjemmekino. Til musikklytting er det langt fra bra nok.
    Jeg synes dette er et viktig poeng. Stadig mer musikk slippes som flerkanals lyd, og det er vel de færreste som investerer i hjemmekino som har et separat anlegg for musikk... Det er derfor en VIKTIG egenskap at surroundprodukter ikke faller gjennom på gjengivelse av musikk.

Jeg var selv ganske overbevist om at jeg kom til å kjøpe en T753 eller en T763 før denne serien kom. Men etter å ha hørt støyen, så har jeg gjort helomvending. Jeg ser nå andre steder etter min neste surroundreceiver.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HNT
    Hej Peakman
    Jeg vil også gerne vide hvad det er for en test NAD er blevet "slagtet" i???
    Det var jeg som testet 763, 753 og 163/973 for DVD&Hjemmekino. Dersom du ønsker info om det kan du prøve å søke internt først. Ta kontakt med Hi-Fi Klubben Norge (Ole Vidar). :wink:

PS: Den ble ikke slaktet i det hele tatt, men jeg satte forkus på alle svakhetene og styrkene ved produktet. Om det oppfattes som slakt kommer vel an på forventningene man har til produktet på forhånd.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej Roffe
    Først tak fordi du anbefaler NAD to-kanals udstyr til dine venner...!!

Jeg er ikke enig med dig at at NAD leverer slemt kraftig støj sammenlignet med andre produkter - det er jo (igen) en subjektiv oplevelse fra kunde til kunde. Som nævnt tidligere, er der masser af tilfredse NAD-ejere rundt om i Skandinavien der slet ikke oplever de problemer du skitserer. De har ganske sikkert lade valget falde på NAD, fordi DE mener at total-ydelsen er bedre end andre lignende produkter. Og hvem har ret - dig eller de mange tilfredse NAD-ejere? I sidste ende er det personlige præferencer der afgør om noget falder i smag. NAD falder ikke i din smag - og du har derfor (sandsynligvis) valgt noget andet inden for AV. Det har jeg selvfølgelig respekt for.

Med hensyn til vifter, har vi i oplevet i få tilfælde at der har været støj fra vifterne. En fejl der på de enkelte modeller der har været tale om, er blevet rettet. I praksis mener jeg ikke man bemærker viftestøjen, da der nu anvendes 4-5 vifter istedet for en enkelt - netop for at reducere denne støj. Og det virker efter hensigten.

NAD's mål med AV-receivere er effektmæssigt, at levere samme høje kvalitet som i stereoprodukterne - dette blandt andet med kraftige og strømstærke udgangstrin. Kraftige forstærkere kræver effektiv køling, mindre kraftige forstærkere - mindre køling. Skal man have FULD effekt i alle kanaler, er det nødvendigt at have viftekøling - vil man IKKE have fuld effekt, kan man nøjes med en lille vifte, eller slet ingen! NAD mener det er vigtigt at have fuld effekt - fordi det har afgørende betydning for den gode lydkvalitet.

Jeg vil gerne rette en eventuel misforståelse, hvis det opfattes at der ikke findes andre alternativer på markedet. Men netop på effektdelen har mange mærker en hel del at leve op til, sammenlignet med NAD - det er et faktum (og ikke en subjektiv holdning). Og netop her adskiller NAD sig fra "mainstream" på markedet, og det for den gode lydkvalitets skyld.

Fokus på effektmålinger - det mener jeg stadig man bør hæfte sig ved. Det har været "god latin" i forstærkerkonstruktioner siden NAD 3020, at der bør sættes fokus på veldimensionerede udgangstrin - og at forstærkere skal bygges til real life performance. Og her springer NAD over hvor gærdet er HØJEST... (ikke lavest)!

Som sidebemærkning kan jeg lige nævne (igen) at der er foretaget opgraderinger af den subjektivt opfattede støj i T753 og T763 - "problemerne" er nu løst - og i løbet af denne og næste uge ruller de første opgraderede sendinger ud fra Hi-Fi Klubbens hovedlager til butikkerne i det omfang vi kan følge med. Lignende opdateringer er undervejs til T773 og T163.

Udviklingen og forbedringerne på NAD's produkter stopper jo aldrig - de arbejder videre med de tilbagemeldinger de modtager rundt omkring fra i verden (både positive og "negative"). Også dem vi i Hi-Fi Klubben melder tilbage... så kritikken modtages positivt!

God weekend til jer alle...!!

Hilsen

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    ....Jeg vil understreke at testingen av NAD-produktene i 7x2 og 7x3-seriene IKKE har gitt en negativ vinkling fordi noen ønsker å sverte NAD. Jeg har i mange år vært fan av NAD og gledet meg virkelig til å høre hva de presterte med sin 7x3-serie......

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, smaken er som baken: Delt. Jeg synes likevel NAD har vært overrepresentert her på forumet ved at eiere av NAD 7x2 og 7x3 har spurt om sine støyproblemer. Det viser at selv om en del ikke reagerer over denne støyen, så er det også en del NAD-eiere som gjør nettopp det. Det er med andre ord slik at det i forhold til NADs surroundreceivere finnes BÅDE fornøyde og misfornøyde kunder.

Så til viftestøyen på T973:
    Med hensyn til vifter, har vi i oplevet i få tilfælde at der har været støj fra vifterne. En fejl der på de enkelte modeller der har været tale om, er blevet rettet. I praksis mener jeg ikke man bemærker viftestøjen, da der nu anvendes 4-5 vifter istedet for en enkelt - netop for at reducere denne støj. Og det virker efter hensigten.
    Det er selvfølgelig mulig at jeg har hørt et eksemplar med feil. Men det var også virkelig ILLE. Det befant seg både en kraftig HTPC og en Infocus X1 projektor i samme rom, og de ble fullstendig overdøvet av viftestøyen fra T973. Spesielt ille var det selvfølgelig i rolige partier i lydbildet. Men det var foruroligende at viftene overhodet ikke viste tegn til å sakne farten, selv på tomgang. Og for å være ærlig: selv om de hadde hatt en temperatursensor for å senke hastigheten, slik det ofte er på PCer, så tar det jo en stund å få kjølt ned de varme komponentene. Det vil si at støyen UANSETT vil være der til varmen er senket. Slikt kan være greit for komponenter i PA-anlegg og for dem som kan låse komponenten inn i støydempende skap. Men for en vanlig hjemmekino holder det slett ikke. Så jeg vil (med forbehold om at jeg kan ha hørt et eksemplar med feil, og at rettingen av feilen gav vesentlig forbedring) hevde at 4 vifter ikke fungerer etter hensikten, hvis meningen er å redusere støyen til et akseptabelt nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej Roffe
    Først og fremmest er jeg positiv overfor den kritik der er omkring NAD - og som du også kan se gør vi aktivt en indsats for at imødekomme kritikken. Vedrørende den subjektivt opfattede støj er problemerne løst på T753 og T763 - og vi opfordrer eventuelt misfornøyde ejere at få opgraderet deres receiver på garanti.

Med hensyn til viftestøj, må der have været tale om et eksemplar med en vifte der ikke har fungeret efter hensigten i den T973 du har haft hjemme. Mig bekendt har vi ikke oplevet eller fået henvendelser på at en T973 støjer væsentligt mere end en PC (og heller ikke det der kommer i nærheden af PC-støjen...). Jeg vil selvfølgelig tjekke på med vores serviceværksted, for at finde ud af om der er kommet flere henvendelser på T973 med viftestøj.

Hilsen

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Joda, smaken er som baken: Delt. Jeg synes likevel NAD har vært overrepresentert her på forumet ved at eiere av NAD 7x2 og 7x3 har spurt om sine støyproblemer. Det viser at selv om en del ikke reagerer over denne støyen, så er det også en del NAD-eiere som gjør nettopp det. Det er med andre ord slik at det i forhold til NADs surroundreceivere finnes BÅDE fornøyde og misfornøyde kunder.

Så til viftestøyen på T973:
    Det er selvfølgelig mulig at jeg har hørt et eksemplar med feil. Men det var også virkelig ILLE. Det befant seg både en kraftig HTPC og en Infocus X1 projektor i samme rom, og de ble fullstendig overdøvet av viftestøyen fra T973. Spesielt ille var det selvfølgelig i rolige partier i lydbildet. Men det var foruroligende at viftene overhodet ikke viste tegn til å sakne farten, selv på tomgang. Og for å være ærlig: selv om de hadde hatt en temperatursensor for å senke hastigheten, slik det ofte er på PCer, så tar det jo en stund å få kjølt ned de varme komponentene. Det vil si at støyen UANSETT vil være der til varmen er senket. Slikt kan være greit for komponenter i PA-anlegg og for dem som kan låse komponenten inn i støydempende skap. Men for en vanlig hjemmekino holder det slett ikke. Så jeg vil (med forbehold om at jeg kan ha hørt et eksemplar med feil, og at rettingen av feilen gav vesentlig forbedring) hevde at 4 vifter ikke fungerer etter hensikten, hvis meningen er å redusere støyen til et akseptabelt nivå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er veldig bra at Hi-Fi klubben/NAD nå tilbyr utbedring av disse receiverne.
    Det er godt å se at kritikken fra kundene blir tatt alvorlig, all ære til dere for det. Men dere må slutte å bruke uttrykk som "subjektivt opfattede støj ". Det virker som om dere prøver å gjøre problemet mindre enn det det faktisk er. Kall heller en spade for en spade, og si at dere nå utbedrer egenstøyproblemet på NAD's receivere. Da fremstår dere som mer seriøse.

Jeg er meget glad for at dette problemet er løst, for det er helt klart at en 763 uten egenstøyen er en "killer" i prisklassen sin.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker som udgangspunkt ikke at gøre problemet mindre end det er, og har tidligere erkendt at NAD ikke måler så fint som enkelte andre mærker på dette punkt. Beklager hvis det opfattes sådan.

Men i betydningen "subjektiv opfattet" ligger jo at den omtalte støj er af subjektiv karakter: Indlæggene omkring susen går jo ikke på objektive målinger (fakta), men subjektive vurderinger af den karakter af susen der er tilstede.

Jeg har bidraget til debatten fordi jeg mener den undervejs har udviklet sig til at nå "voldsomme" højder omkring NAD susniveau (- hvor BERRETIGET kritikken end måtte have været).

Jo mere debatten har rullet på avforum.no - desto mere og mere sus har NAD tilegnet sig undervejs. Man kan godt sidde med opfattelsen af at NAD suser som en jetjager efter at have læst flere af indlæggende. Det er altså ikke tilfældet.

Jeg ønsker altså ikke at gøre problemerne mindre end de er, men er åben overfor kritik.... og gør noget ved den.

Omvendt forholdte jeg mig kritisk til Peakman's indlæg og henvisninger, ved min indtræden i debatten. Peakman er i sine indlæg gået mere "efter manden end bolden" og har i sin rolle som officiel person i dette forum (moderator) ikke været problemløsende - tværtimod. Og derfor har målet med mine indlæg fra start været, at medvirke til en mere nuanceret debat, og samtidig få belyst flere elementer i totalvurderingen af et AV-produkt - og samtidig erkende at NAD havde et problem set med kundernes øjne, som skulle løses. Håber det er opfattet således - og ikke at jeg forsøger at dække over noget.

NAD T763 vil blive sendt til test så snart vi har et modificeret eksemplar klar, med alle nye opdateringer! :P

Hilsen
    Henrik Thue Nielsen, Hi-Fi Klubben/NAD

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg syns det er veldig bra at Hi-Fi klubben/NAD nå tilbyr utbedring av disse receiverne.
    Det er godt å se at kritikken fra kundene blir tatt alvorlig, all ære til dere for det. Men dere må slutte å bruke uttrykk som "subjektivt opfattede støj ". Det virker som om dere prøver å gjøre problemet mindre enn det det faktisk er. Kall heller en spade for en spade, og si at dere nå utbedrer egenstøyproblemet på NAD's receivere. Da fremstår dere som mer seriøse.

Jeg er meget glad for at dette problemet er løst, for det er helt klart at en 763 uten egenstøyen er en "killer" i prisklassen sin.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omvendt forholdte jeg mig kritisk til Peakman's indlæg og henvisninger, ved min indtræden i debatten. Peakman er i sine indlæg gået mere "efter manden end bolden" og har i sin rolle som officiel person i dette forum (moderator) ikke været problemløsende - tværtimod. Og derfor har målet med mine indlæg fra start været, at medvirke til en mere nuanceret debat, og samtidig få belyst flere elementer i totalvurderingen af et AV-produkt - og samtidig erkende at NAD havde et problem set med kundernes øjne, som skulle løses. Håber det er opfattet således - og ikke at jeg forsøger at dække over noget.
    Mulig at jeg misforstår dansken, men slik jeg forstår det så er du kritisk til innlegget mitt hvor jeg skriver at NAD sin kraftige effekt ikke er noen god forklaring på støyproblemet pga av at egenstøyen kommer fra forforsterkeren. Det er på ingen måte en direkte angrep på deg. (hvis det er det du mener). Når støyen kommer fra forsforsterkeren uansett hvilken effekt receiveren har så mener jeg iallfall at det er et dårlig argument.

At jeg er moderator betyr ikke annet enn at jeg bruker for mye tid foran PC'n, og jeg tror ikke at noen vektlegger mine meninger foran andre sine.

Når det gjelder mitt såkalte "korstog" mot NAD receivere så kommer det av at selv lenge etter at NAD får kritikk for egenstøy så dukker det opp nye personer på forumet som spør om støyproblemer med sin nyinnkjøpte receiver. Det betyr bare at HifiKlubben med vitende vilje selger produkter til kunder med svakheter. Jeg vil tro svært mange kunder sitter med receivere med slike problemer uten at de selv skjønner at noe er galt. Hvis "korstoget" har vært med på å få NAD sine produkter til å bli bedre så er jeg glad for det. Det er vel knapt noe annet merke i salg i Norge som har en slik tilhengerskare grunnet godt rykte i markedet. Derfor er det ekstra viktig at slikt blir fikset for mange kjøper NAD pga av gammel vane uten å vurdere andre produkter. Jeg venter i spenning til å få høre tilbakemeldinger fra brukere som har fått oppgradert sine receivere.

Skjønner heller ikke hintingen din om at jeg har en skjult agenda for å kritisere NAD. Nesten som at det er jeg som finner opp problemene med NAD sine receivere. At jeg f.eks mener at folk burde kjøpe Denon AVR 3805 foran T763 er da ikke noe jeg trenger å ha noen skjultagenda for å mene. Hvis du har fulgt litt med på forumet så vil du se at jeg er kritisk til Pixel Pluss, Panasonic formatkontroll og mye annet uten at jeg har noen annen baktanke enn å advare mot ulemper med produkter.

Rotel kan f.eks fint sammenlignes med NAD når det gjelder ytelse for pengene. Har selv noen Rotel effektoforsterkere, men selv om jeg legger øret mitt inntil diskanten så finnes det ikke noe sus. Ser ingen grunn til at NAD ikke skulle klare det samme.

Personlig syns jeg at det blir vektlagt alt for lite støyvurderinge ved tester. Hadde selv Rotel RSP-966 rosessor som fikk veldig mye skryt i pressen, men at ingen kommenterte de enorme støyproblemene denne hadde, og det irriterte meg stort når jeg selv kjøpe denne og fikk oppleve det. (denne ble til slutt kassert fordi Rotel aldri klarte å fikse problemene med denne)

Uansett lykke til med feilfiksingen og velkommen til forumet :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en harman kardon avr65 som har en lei susing.. det jeg tror HTN mener med subjektiv støy her er rett og slett det at selvom forsterkeren min suser (overaskende mye, masse dritt/støy/møkk osv koblet til, dårlig kabling osv osv osv) så plager det meg ikke nevneverdig. Har en kompis med en 753 og kan ikke si støyen i denne har plaget meg heller selvom han hører denne.

Skal også sies at jeg har et ganske lett tilfelle av øresus (tinnitus woho :roll så litt "bakrundsstøy" har jeg 24 timer i døgnet uansett, kanskje jeg bare er vant til det? Har også sovet med pc'er på i "alle år" når jeg bodde hjemme. Skal ikke s bort i fra det at siden jeg alltid har en eller anne form for lyd rundt meg (evt. inne i ørene) ser jeg på dette som en naturlig ting jeg ikke egentlig tenker over?

Uansett.. sikkert mange andre som heller ikke plages voldsomt over litt susing, husk at en stor porsjon av folket her er "spesielle" når det gjelder lyd og bilde .

Men nå skal det jo sies at susingen i forsterkeren min irriterer meg fordi den ER der; ikke fordi den plager meg når jeg bruker den. Om dere skjønner forskjellen..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner godt hva du mener Vannpistol, men det at noen ikke plages av støyen, forandrer ikke det faktum at det er en "feil" på produktet. Det er helt uinteressant for de som ikke er fornøyd.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Jeg skjønner godt hva du mener Vannpistol, men det at noen ikke plages av støyen, forandrer ikke det faktum at det er en "feil" på produktet. Det er helt uinteressant for de som ikke er fornøyd.
    Ja så absolutt. Som jeg også skriver irriterer støyen meg ved at den faktisk er der.

Hadde jeg kjøpt en kliss ny forsterker hadde jeg forventet og forlangt stillhet. Greit med litt susing når man har skrudd opp volumet 100%, men ellers bør det ikke være noe hørbart. Er vel akkurat det dere også mener .

Dette betyr jo i og for seg bare at antall tilbakemeldinger HFK har fått på dette jo nok ikke nødvendvis står i stil med antall forsterkere solgt.

Uansett hadde det vært veldig spennende å få se hvordan du Hi-Fil opplevde en ny og fikset forsterker.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •