Rimelig HD-reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig HD-reciever

Vurderer Pioneer VSX-1018. Den har kanskje få HDMI-innganger, men det er ikke så viktig. Har bare en DVD og en BD. Litt dummere er jo slapp forsterker med juksewatt, men siden den har pre-ut på alt så går det jo an å oppgradere.

Spørsmålet: Noen som ser for seg alternativ i samme prisklasse?
    Må ha:
    - pre-ut på alt
    - alle nye HD-lydformat

Helst ha:
    - skikkelige watt
    - adresserbare utganger for bi-amping

Trenger ikke ha:
    - Slutt-trinn
    - Radio
    - tusen analoge A/V-innganger jeg aldri får bruk for allikevel

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 1018 har jo fått veldig skryt i tester da,så det er nok et bra alternativ,som har bra med krefter! Ellers i den prisklassen har du yamaha 663 Harman/Kardon 255 og onkyo 606 (De er vel litt billigere) Alle disse er vel gode alternativ,men ver obs på at onkyo 6o6 ikke har pre out! Når det gjelder juksewatt,så er det vel ikke stor forskjell på disse,men tror nok kansje Pioneeren er den kraftigste av disse sammen med H/K 255! 255'er jo spesifisert på en litt annen måte med alle kanaler i drift,så i så måte har vel den "riktigst" oppgitt watt! Men nå er det jo mange nye modeller rett rundt hjørnet hos de fleste produsenter da,så kan jo lønne seg å vente litt! Både å se hva de nye oppgraderingene blir,plus at den kan gå an å gjøre gode kjøp på utgående modeller!
    Lykke til
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke planlagt å kjøpe i dag så jeg får følge med litt framover. Har jo begrenset budsjett så jeg vil ikke kjøpe feil.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer er i ferd med å rulle ut x19 modeller og de eksisterende x18 vil nok komme på salg etter hvert. Bare pass på at den har HD lyd, tror ikke 818 og 918 har HD lyd, kun standard DTS/DD.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1018 fungerer bra hos meg..

Egentlig kjøpte jeg den som en "ventereceiver" fordi det da var lang leveringstid på SC-LX71, men nå har jeg hatt den i et halvt år og har ingen umiddelbare planer om å skifte den ut...

1019 ser ut til å bli en nedgradering, svakere forsterkerdel og mindre påkostet romkorreksjon..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte Pioneer om 1018 kan drive 4ohms høyttalere og fikk dette svaret:

4 ohms høytalere blir fortunge for VSX-1018 å drive.
    VSX-1018 klarer max av 6 ohms som front høytalere.
    4 ohms høytalere vil ødlegge forsterkeren.

Mvh.
    Pioneer Support.

Regner med at med max 6ohm så mener de minimum 6ohm.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Spurte Pioneer om 1018 kan drive 4ohms høyttalere og fikk dette svaret:

4 ohms høytalere blir fortunge for VSX-1018 å drive.
    VSX-1018 klarer max av 6 ohms som front høytalere.
    4 ohms høytalere vil ødlegge forsterkeren.

Mvh.
    Pioneer Support.

Regner med at med max 6ohm så mener de minimum 6ohm.
    Dette er bare tull! Snakket også med Pioneer om dette,da mine patos høytalere også er 4ohm! Fikk det samme svaret som du,men han jeg snakket med,hadde egentlig ikke peil i det hele tatt! Så fikk jeg nr til deres serviceavdeling,og snakket med en fyr der! Han sa at de hadde aldri fått inn noen recivere,med brente utganger pga. bruk av 4 ohms HT! Har selv hatt mine HT siden jul nå,og det spiller som bare det,og han sa også at det er bare å spille i vei! Den kutter også selv,hvis du kjører den for hardt! Du merker jo uansett når du presser den for langt!
    Hvis du i tillegg biamper frontene dine,hjelper dette forsterkeren til å "se" 8ohm!

Så ikke bry deg om det svaret du fikk i hele tatt - er mange flere her på forumet også,som har 4 ohms HT på Pioneeer,så bare kjør på
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiden får vise. Har egentlig mest lyst på ren prosessor som f.eks. Onkyo PR-SC886 og så bare bygge ut etterhvert som jeg får råd. Den koster jo endel da, men slipper ihvertfall å betale for slutt-trinn jeg kanskje ikke kommer til å bruke allikevel. Har aktive sub/sat-høyttalere nå så jeg trenger ikke effektforsterker ennå. Har mer lyst til å kjøpe noe skikkelig av og til for til slutt å ende opp med noe virkelig bra enn å kjøpe noe halvveis med en gang som jeg blir misfornøyd med etter 3 uker. Og med separate forsterkere så vil det ikke koste så mye å oppgradere når det etterhvert kommer noe nytt og "bedre" på kinolyd-fronten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •