Effekt eller integrert m/prosessor inngang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekt eller integrert m/prosessor inngang?

Hadde egentlig tenkt å kaste meg på emotiva bølgen.
    Men har i år tilnærmet sluttet med spilling/film og har begynt mye mer med musikk.
    Vil ikke gå bort fra hjemmekino, så lurer på om jeg skal gå for effekt til min denon 3808 eller om jeg bør gå for en integrert forsterker med prosessor inngang?

Høytalerene er b&w 703 så om noen kjenner til integrete m/prosessorinngang som passer godt til disse er jeg særs takknemmlig for innspill....:-D

Dersom det bli effekttrinn blir det trolig emotiva/lyngdorf/rotel eller parasound om ikke andre geniale forslag kommer på banen

Som mitt "navn" tilsier så er det på litt begrenset budsjett. ca. 5-10k(gjerne bruktkjøp) Har ingen hastverk, så kan være på utkikk etter godsaker på brukten på sikt også, men vet ikke hva jeg skal kikke etter!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo ingen tvil om at du vil få en mye bedre forforsterker med en integrert/forforsterker.. hvis du samtidig finner en med en god DAC i tillegg, så knuser du jo 3808 på alle måter! :-)

i den prisklassen du leter i så har jeg ikke særlig oversikt over alternativer med DAC (XTZ kanskje ??), men du trenger jo ikke nødvendigvis prossessorinngang..

kjøper du f.eks Lyngdorf SDAI2175 - så er det jo bare å koble pre-out på denon'en gjennom hvilken som helst linje-inngang, og kalibrere hjemmekinoen på f.eks 80 eller 90 (husker hvilken "høyde" signalet går rett gjennom uten forsterkning/demping)..

da trenger du bare huske å sette Lyngdorfen på dette nivået, så kan du skru opp og ned med Denonen som vanlig...

ellers kunne muligens Cambridge 840A være et alternativ ? den har fixed-gain mulighet (samme prinsipp som med Lyngdorf, bare at du ikke kan skru opp/ned volumet på den kanalen du har låst gain'en på).

men Lyngdorf og B&W er jo en slager!
    spar opp til TDA2200, så får du en DAC på kjøpet! ;-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til lyngdorf b&w comboen, anbefaler den ofte selv
    Fant denne siden i en annen tråd:
    Oversikt over forsterkere med prosessorinngang - Audiophile
    Noen som erfaringer med noen av disse merkene i combo med b&w?
    Har sett litt på vincent 234, men kommer jo i samme prisklasse som lyngdorf, men det er kanskje letter å få tak i en brukt vincent?

JFS SOUND SYSTEMS

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Arcam kan være et godt alternativ, kanskje noen vet hvordan det spiller med B&W.
    Jeg bruker selv Arcam A90 i sammen med Audiovector det er en kjæmpe match. den har også prosessor inngang slik at jeg bruker den som effektforsterker når jeg ser på film.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...og tilfeldigvis har du denne for salg?
    Men hadde vært spennende å prøve sammen med mine ht.
    Britisk+Britisk kan vel ikke slå feil!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du bor i Bergen, om du er interrisert så kan du få prøve Arcamen i neste uke når jeg har fått min nye forsterker og Dac.
    Evt komme en tur til meg så kan du få prøvelytte.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer gjerne på en demo
    Kan gjerne få besøk av arcam også, kjenner ikke så veldig godt til audiovector annet enn fra noen demoer hos soundgarden. Er de tungdrevne? Potensialet i 703 er det dessverre ikke så lett å få utnyttet uten er god dose watt, så vet ikke om arcam har nok i bakhånd? Men mye bedre enn reciveren er det ganske sikkert....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovectorene er forholdsvis lettdrevne, tror de har en følsomhet på 90/91 db og 6 ohm, disse krever også bra med strøm for å få maks ut av høytalerne.
    Arcamen har en trafo på 800VA, så den leverer bra med strøm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •