Resette til fabrikkinstillinger på Yamaha RX-V630.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Resette til fabrikkinstillinger på Yamaha RX-V630.

Heisan.

For rundt 3 uker siden begynte forsterkeren å slå seg av og når jeg slo den på igjen så kom den opp med feilmeldingen "check sp wires"...jeg koblet da alt i fra og fikk den opp å gå igjen.
    Etter at jeg koblet til alt på nytt så har den fungert kjempefint.

Så har jeg fått høre at etter en sånn feilmelding så bør forsterkeren resettes for å slette gamle feilmeldinger....så spørsmålet mitt er er som følger.. Hvordan i alle dager gjør jeg det?

Skriv gjerne fremgangsmåten om det er noen som vet det

Vennlig hilsen

Geir

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se manualen side 118 ("resetting the system")

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Se manualen side 118 ("resetting the system")

Takk for svar...må nok bare hive meg rundt å se om jeg finner manualen da,, trodde jeg skulle slippe å lete:cry:

I og for seg så der vel enklere å laste den ned enn å lete...men takk for svar, skal på Yamaha sin hjemmeside å se...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig greit å laste ned manualen og ha den liggende på PCen. Det meste står der hvis man bare gidder å søke, og det er ofte kjappere og riktigere enn de svarene man kan få på nettet.

Har forsåvidt diskutert akkurat det der før....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig greit å laste ned manualen og ha den liggende på PCen. Det meste står der hvis man bare gidder å søke, og det er ofte kjappere og riktigere enn de svarene man kan få på nettet.

Har forsåvidt diskutert akkurat det der før....

Jeg kunne ikke finne noe i den manualen som jeg lastet ned, jeg mener at den som fulgte med var tykkk som en bibel....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå funnet frem bruksanvisningen men jeg kan ikke finne noe som helst der om å tilbakestille receiveren til fabrikkoppsett.

Du nevnte at det står på side 118, i min bok er det bare 60 sider på hvert språk...

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg blingset på din modellversjon. Du har rett, din manual er mye tynnere og jeg finner heller ingenting der om hvordan man utfører en master reset. Kan heller ikke finne noe om dette under FAQ på Yamaha's hjemmeside for produktet.

I manualen din står det bare at man skal forsøke å trekke ut strømstøpselet og sette det tilbake inn igjen. Men, det står også:

Sitat Opprinnelig postet av Yamaha RX-V630RDS Manual
    Memory back-up
    The memory back-up circuit prevents the stored data
    from being lost even if this unit is set in the standby
    mode, the power cord is disconnected from the AC
    outlet, or the power supply is temporarily cut due to
    power failure. However, if the power is cut for more
    than one week, the parameter value you edited will
    return to the factory setting. If so, edit the parameter
    value again.
    Så, medmindre du kan klare deg uten receiver en ukes tid, så er altså ikke dette noen løsning heller.

Man skulle tro at det finnes en løsning for din modell á la den som gjelder for mange andre, dvs. å skru på enheten med hovedknappen samtidig som man holder en annen knapp inne. Her er en typisk beskrivelse for en annen modell, men jeg vet dessverre ikke hvilke knapper som er tilsvarende involvert for din spesifikke modell, hvis dette i det hele tatt lar seg gjøre.

Kanskje like greit å la den være så lenge alt nå fungerer OK.

Sitat Opprinnelig postet av Yamaha FAQ
    YAMAHA HTR-5990 FACTORY PRESET PROCEDURES

All models require the STANDBY/ON button to be turned OFF to start the reset process.

NOTE: The remote control cannot be used during the reset procedure. All necessary buttons to complete the reset process are located on the front panel of the receiver. This procedure is not intended to correct intermittent shut-off symptoms or problems

MODEL: HTR-5990 (U.S.A. model/s)

(BEFORE YOU CONTINUE, PLEASE READ THE ABOVE NOTES!)

1. Before you start this procedure, locate the MASTER ON/OFF button and the STRAIGHT/EFFECT button on the Front Panel of the unit.

2. MAKE SURE THAT YOUR RECEIVER’S MASTER ON/OFF HAS BEEN TURNED OFF.

3. With the Right Hand, press and hold the STRAIGHT/EFFECT button.

With the Left Hand, press the MASTER ON/OFF button and HOLD both buttons for no more than “3” SECONDS, AT THE SAME TIME.

SP IMP. * 8 MIN. will appear on the display, which indicates you are in the Diagnostics Mode.

4. Rotate the PROGRAM KNOB to the right (ONCE) until the display reads PRESET *CANCEL.

5. Press the STRAIGHT/EFFECT button (ONCE) and the display will change to PRESET RESET.

6. Turn the unit off by pressing the MASTER ON/OFF button.

7. Wait 5 seconds, then turn the unit on by pressing the MASTER ON/OFF button. You have now reset your component to the factory settings.

NOTE: Yamaha receivers don’t have to be reset during normal operation. It is not recommended that you reset the receiver unless a setting has been changed that you are not aware of, or the receiver is not operating properly. The reset procedure will clear an incorrect setting that might be causing abnormal operation.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg blingset på din modellversjon. Du har rett, din manual er mye tynnere og jeg finner heller ingenting der om hvordan man utfører en master reset. Kan heller ikke finne noe om dette under FAQ på Yamaha's hjemmeside for produktet.

I manualen din står det bare at man skal forsøke å trekke ut strømstøpselet og sette det tilbake inn igjen. Men, det står også:

Så, medmindre du kan klare deg uten receiver en ukes tid, så er altså ikke dette noen løsning heller.

Man skulle tro at det finnes en løsning for din modell á la den som gjelder for mange andre, dvs. å skru på enheten med hovedknappen samtidig som man holder en annen knapp inne. Her er en typisk beskrivelse for en annen modell, men jeg vet dessverre ikke hvilke knapper som er tilsvarende involvert for din spesifikke modell, hvis dette i det hele tatt lar seg gjøre.

Kanskje like greit å la den være så lenge alt nå fungerer OK.
    Takk for svar, Jeg snakket med Yamaha Norge tidligere om denne feilmeldingen, Der kunne han si at dersom jeg ikke fikk volum på full styrke etter en sånn feilmelding (check sp wires) så måtte receiveren resettes...dette prøvde jeg i går går kveld og volumet kunne skrues på maks, så det er ikke sikkert at jeg trenger å resette den..

Men uansett, jeg kommer til å ta vare på de forklaringene som har skrevet om det skulle oppstå noe senere:-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sa ikke hvordan man utfører en reset da? Hadde vært greit å poste her dersom du fikk oppskriften - finner den iallefall ikke noe annet sted.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sa ikke hvordan man utfører en reset da? Hadde vært greit å poste her dersom du fikk oppskriften - finner den iallefall ikke noe annet sted.

Han sa bare at om jeg ikke fant dette i brukermanualen så kunne jeg ringe tilbake, dette skal jeg få gjort og om jeg får vite det så skal jeg skrive inn her om hvordan dette gjøres.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •