hjelp jeg har kjøpt en rør-pre!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp jeg har kjøpt en rør-pre!!!

huff ebay er skumelt!
    Jeg kom over en flekk ny music angel marantz 7 rør pre, med utropspris 30$. Fristelsen ble selvfølgeligt for stor da jeg har sett mange her som skryter av music angels integrerte forsterkere og siden prisen var laterlig la jeg inn et bud noen dollar over minstepris, hadde igrunnen nesten glemt det til i dag da jeg overaskende fikk tilslag på pre'en:-D
    Totalt med frakt kommer herligheten på 111 dollars. Altså potensielt billig moro.
    Tenker i utgangspunktet å benytte denne til et anleg nr2 på soveromet, men hvis den er virkeligt bra så er jeg uanset ute etter å bytte forsterker i hovedanleget også.

Så da lurer jeg på om jeg kan ha gjort et klokt kjøp?
    Hva slags efekt kan jeg parre denne med? utelukende rør-efekter? Eller vil den fungere fint sammen med transitor-efekter også? og i så tilfelle hvilke kan dere anbefale til en rimelig penge (under titusen)
    Hvis det er noen som har erfaringer med denne så er jeg selvfølgeligt interesert i deres synspunkter, vet det er en del rør folk der ute.
    har forsøkt å søke litt på denne men får bare opp en masse treff på marantz.

så da venter jeg i spening på hva dere har å si.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søker du på det du skrev får du da treff på den du har.....bl.a. denne Cheap imported valve gear on eBay. Any good? [Archive] - pink fish media
    Du kan parre den med transistor om du vil, det går fint.
    Til den prisen er det jo et scoop...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken Niels Nielsen, jeg har googlet litt og funet endel om pre'en. Men jeg finner ikke så mye brukererfaring, tweks osv. Men til den prisen har jeg råd til å prøve meg frem litt da:-D
    Hadde vært utroligt fint hvis det stemmer som du sier at denne greit kan brukes sammen med en transitor-efekt.
    Jeg er aldeles blank på rør, har bare hørt et par rene rør oppset som i mine øre spilte fantastisk bra, så nå forsøker jeg å tilnerme meg denne lydkarakteren litt sakte men sikert.
    Setter pris på alle gode råd som fins der ute!!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kombinere den med nesten hva som helst, avhenger litt av hvilke høyttalere du skal ha da....og hvilket budget du har da.
    Rør er ikke farligt, du behandler denne som enhver annen forforsterker.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begyner å skjønne dette etter å ha fått litt gode råd fra andre lokale helter som faktisk har denne pre'en. Hørte den på fredag med ec aw 180 efektrin og DynaBell euforia, dette spilte bedre en det meste jeg har hørt egentligt
    selv har jeg vel litt lyst til å prøve meg på vincent ev. gå for to abrahamsen efekter, høytalerne mine har jeg ikke lyst å bytte helt enda liker utroligt godt lyden i mine 805's

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    ... selv har jeg vel litt lyst til å prøve meg på vincent ...
    Og Vincent sies jo å være samme som Shengya. Støtter meg bare på det jeg har lest, men opplysningene sier at det er samme fabrikk som står bak begge merkene. Utseendet er i hvert fall overbevisende likt.

Men det er ikke prisen. Vincent SV236 koster 12300 kr på en tilfeldig finsk nettbutikk (bunn på siden). Shengya A10CS koster 3800 kr. hos New York Sound. I tillegg yter Shengya-forsterkeren mer.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Og Vincent sies jo å være samme som Shengya. Støtter meg bare på det jeg har lest, men opplysningene sier at det er samme fabrikk som står bak begge merkene. Utseendet er i hvert fall overbevisende likt.

Men det er ikke prisen. Vincent SV236 koster 12300 kr på en tilfeldig finsk nettbutikk (bunn på siden). Shengya A10CS koster 3800 kr. hos New York Sound. I tillegg yter Shengya-forsterkeren mer.
    dette var jo sinsykt spenende da, men ser ut som butiken du linker til har rota litt? for det er vel en integrert amp?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, etter noe surfing finner jeg også ut at den er intergrert. Synd egentlig, hadde vært et godt kjøp ser det ut som. Men skidt, du kan jo bare bestille i vei så har du Marantz 7`ern som start på anlegg II.

Dette er en ren effektforsterker, Shengya SP-338MK, hos nysound.com (bare nederste element) til en latterlig lav pris. Ikke mye å finne om den på nettet, men den fikk god omtale av en her på forumet husker jeg. Samme Tommy Olsen som vurderte den til fire stjerner hos nysound.com.

Har sjøl brukt butikken og den er safe nok, den. "Fikk" en Dussun DS99 (utgått nå) derfra for utrolig lav pris ift. kvalitet og utførelse.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du husker vel tilfeldigtvis hva Mr. Tommy Olsen kaller seg her inne? siden han bor i Sandnes kunne jg godt tenkt meg å forsøkt å få kontakt med ham for en liten demo, eller i alle fall litt tilbakemeldinger ang. kvaliteten på amp'en.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge gleden, men etter hva jeg har lest på nettet on nysound, er ikke dette videre positivt. De skal etter sigende selge "billige" kopier og piratkopier av andre merker, men for alt jeg vet kan dette bare være oppspinn, men greit å holde øynene åpne... :shock:

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Ikke for å ødelegge gleden, men etter hva jeg har lest på nettet on nysound, er ikke dette videre positivt. De skal etter sigende selge "billige" kopier og piratkopier av andre merker, men for alt jeg vet kan dette bare være oppspinn, men greit å holde øynene åpne... :shock:
    Oppdaget dette etter litt googling i går jeg også, ble litt skeptisk når de selv ikke greide å holde styr på om det var en integret eller en efektforsterker de solgte . Men prisene deres var jo utroligt hyggelige forutsatt at produktene holder mål, så hvis noen der ute har erfaringer med nysound så er det absolut innteresant med tilbakemeldinger både på godt og vondt

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bare tull av de selger kopier. og kvaliteten er langt høyere enn dette music angel "søppelet" som feiler hele tiden.
    har handlet fra nysound og Untitled Document selv, og det finnes mange flere, f.eks ORNEC - Audio Distributors, Timaudio, chinese-hifi.co.uk Cattylink Analog Research etc.
    men det er ikke så lukrativt lenger, prisene har økt og økt over de siste årene, og det finnes mange skandinaviske importører av merkene med gode priser, som på samme tid samarbeider og hindrer salg til europa fra desse sidene (f.eks til dels cayin)

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller ikke det er noe farlig og handle der, de selger vel akkurat det samme som alle andre...:-D de har flere gode kommentarer fra bla. norske kjøpere

Har aldri testet denne MUSIC ANGEL pre.ampen men har vært farlig nære og kjøpe selv

Den søpple kommentaren sier mer om deg og din kunnskap/erfaring enn om produktet! (einis)

Sitat Opprinnelig postet av einis
    det er bare tull av de selger kopier. og kvaliteten er langt høyere enn dette music angel "søppelet" som feiler hele tiden.
    har handlet fra nysound og Untitled Document selv, og det finnes mange flere, f.eks ORNEC - Audio Distributors, Timaudio, chinese-hifi.co.uk Cattylink Analog Research etc.
    men det er ikke så lukrativt lenger, prisene har økt og økt over de siste årene, og det finnes mange skandinaviske importører av merkene med gode priser, som på samme tid samarbeider og hindrer salg til europa fra desse sidene (f.eks til dels cayin)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du husker vel tilfeldigtvis hva Mr. Tommy Olsen kaller seg her inne? siden han bor i Sandnes kunne jg godt tenkt meg å forsøkt å få kontakt med ham for en liten demo, eller i alle fall litt tilbakemeldinger ang. kvaliteten på amp'en.
    Vedkommende er etter det jeg skjønner Amiga, som i denne tråden, ShengYa SP338MK effektforsterker.

Når det gjelder sammenligninger mellom - og grad av seriøsitet hos det store utvalg av nettbutikker, har jeg framdeles gode erfaringer med Nysound (etter 2-3 kjøp). Etter mye googling anser jeg butikken som sikrere enn mange andre. Men erfaringene er jo mange og delte, og ikke minst subjektive.

Dette med å kjøpe usett, danne seg inntrykk basert på andres erfaringer og opparbeide tillitsforhold inngår vel som en del av AV-sykdommen og interessen for teknologi . I tillegg pirrer det spennings-genet og man føler seg litt som nybyggerne i hine hårde dager ved å betrå nytt og ukjent terreng, antar jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe av det negative med noen av disse nettbutikkene er at noen av varene som blir solgt ikke er beregnet på det europeiske markedet, det er ikke snakk om piratkopier, men på en del produkter er det brukt rimeligere og dårligere komponenter for å få prisene ned.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

Den søpple kommentaren sier mer om deg og din kunnskap/erfaring enn om produktet! (einis)
    det sier vel det meste om hvor blinde de som har kjøpt de produktene er for alle som maser om problemer i hver eneste tråd som omhandler ampen. makan til feilprosent og tull finnes ikke for noe annet merke.
    eller kanskje du har en annen definisjon på hva kvalitet er når flere av forsterkerene ikke fungerer i det hele tatt ved ankomt (rør levert gåen fra fabruikk), feiler etter noen uker (dårlige loddinger, releèr som går i stykker, rør som sier takk for seg.)...?
    antall leveranser med problemer kan telles på 2 hender bare utfra et par norske tråder. for ikke snakke om de utenlandske..
    en elektroniker gikk da også grundig i dybden på sin nettside over hvor mye unødvendig tull og dårlig arbeid det var i den.. og han kan åpenbart skilte med litt større kretsforståelse enn de fleste her inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

Ikke svar han - han gir seg ikke. Jeg har jo gått gjennom dette i detalj tidligere.

Ellers har jo flere i den tekniske ledelsen i NRK kjøpt Music Angel KT88 og sier de er fornøyd. Vi må nok bare akseptere disse kommentarene som kommer av og til. Det beste er ikke å svare i det hele tatt.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Vedkommende er etter det jeg skjønner Amiga, som i denne tråden, ShengYa SP338MK effektforsterker.

Dette med å kjøpe usett, danne seg inntrykk basert på andres erfaringer og opparbeide tillitsforhold inngår vel som en del av AV-sykdommen og interessen for teknologi . I tillegg pirrer det spennings-genet og man føler seg litt som nybyggerne i hine hårde dager ved å betrå nytt og ukjent terreng, antar jeg.
    Takker og bukker zeezar!!
    sparte meg for litt detektivarbeid der:-D
    Er ellers enig i det du skriver ang. å handle på "gefülen," spenende å se hva en kan opnå av både pris og kvalitet.
    Ellers må jeg si at jeg ikke er Spesielt bekymret for å kjøpe MA, trenger jo ikke handle fra Kina for å få dårlig byggekvalitet. Kunne nevnt flere norske produsenter som har hatt store problemer med driftsikerhet og byggekvaliteten på sine produkter men skal heller la vær.

Er foresten interesert i tips til gode rør opgraderinger til Marantz 7'en, må uanset kjøpe nye rør til cd spilleren min og tenkte at jeg i samme slengen kunne kjøpe noen ekstra sett rør til marantz'en. Er helt blank på rør så gode råd motas.
    Ser jo det er en egen tråd Gode små-rør til Music Angel XD-800 (KT88) men finner ikke noe tilsvarende til pre'en min, kan jeg ta utgangspunkt i de rørene som blir ambefalt der eller blir det helt feil?
    Litt av meningen med å kjøpe denne pre'en er jo å lære litt mer om rør siden jeg syns det virker spenende med muligheten til å kunne "tweeke" lydkarakteren selv i så stor grad som en kan med rør.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Er foresten interesert i tips til gode rør opgraderinger til Marantz 7'en...
    Her må vi igjen bruke Kjell B. sine kunnskaper. (Kje-ee-eeel B.!!) Det eksisterte en egen tråd, muligens starta av Kjell B., på Alternativ Audio-forumet om den pre`en før nettstedet gikk dukken. I tillegg har han visst en slik pre i bruk.

Bestilte sjøl en Music Angel Ref Hetian Maoshi 6N4 Class A Valve Tube Pre-Amplifier (puh!) fra e-audio.net. Har dessverre ikke prioritert rør-bytter og research omkring pre`en så langt. Den var til de grader lik MA Marantz 7`ern, som jeg trodde jeg bestilte, at jeg tok feil av de to. Så er også begge pre`ene illustrert med samme bilde.

Inni er det derimot forskjeller mht. rørbesetning (se detaljerte specs 1, se detaljerte specs 2). I Marantz 7 er rørbesetninga slik: Vacuum Tube : 6z4 x1. Amplify tube 12AX7 / 6N4x2, 12AU7x1. I den jeg fikk var det to 12AU7-rør. Kanskje kunne Kjell B. kaste lys over mysteriet her?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den Marantz 7 pre'en eksisterer i flere varianter, men stort sett dreier det seg om en 3-rørs krets pluss rør-likeretter.

De tre rørene skal være 2 12AX7 + 1 12AU7 iflg. merking på printet. Mitt ex kom med 3 12AT7 - billige japanske NOS-rør - den fungerer da også, men er bedre med de riktige rørene.

Jeg har den mest stående stille for tiden pga andre prosjekter, så har ikke testet så mange rør. Anbefaler de samme fabrikater 12AX7 som vi ellers anbefaler for 12AT7. GE 12AX7 i vanlig short grey plate-utførelse er jo et eksempel. Ellers Mullard, Philips, Telefunken, Siemens, m.m. kombinert med f.eks. GE 5814A. Nyere Sylvania og Philips ECG kan jo også testes for de rocke-frelste.

Denne preampen er behandlet flere ganger her på AV-forum.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •