Pioneer LX51 til JBL ES90 5.1 Pakke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer LX51 til JBL ES90 5.1 Pakke?

Jeg er veldig fersk når det gjelder hjemmekino og slikt.
    Har skaffet meg jbl es90 pakken fra soundgarden
    - JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden

Har til disse bestilt Pioneer LX51 forsterker.
    - Pioneer VSX-LX51 Surroundreceiver | Soundgarden

Er lx51 et bra valg til es90 pakken? Kraftig nok?
    Han på soundgarden anbefalte H K avr355. Kanskje for de hadde den på lager, hvem vet

Har Pioneer 5090 tv og lx51 har "kuro link" og matcher i utsende, som gjør det enklere å velge denne forsterkeren.

Bruker 2,5 kvadrats kabler til høytaleren, er disse god nok?

Hva mener dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noen tips og råd :-|

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muuulig Lx51 blir litt liten, og mulig Lx71 vil bli en bedre match. På papiret er det ikke rare effektforskjellen, men det merkes i praksis.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden er som alle andre butiker; de vil tjene penger og deres anbefallinger om å oppgradere har som regel mer med fortjenesten å gjøre enn kundens behov. Når det er sagt ser jeg dilemmaet ditt. Slik jeg ser det står kampen mellom LX51 og AVR355. Det å gå opp til LX71 TROR jeg vil være litt bortkastet rent økonomisk sett. Årsaken er følgende: en kamerat av meg har lx51 og vi har latt denne bryne seg på både klipsch rf82 og jbl array 1400, ved andre en moderat last og en pokker så tung last På arrayene sleit den ikke overraskende, men overraskende var hvor godt den faktisk gjorde fra seg. På rf82 savnet vi ikke akkurat mer krefter selv om man aldri kan få for mye av dem. Selv har jeg hatt avr255 som lik avr355 i lydsignaturen. Dette eierskapet varte litt over ei uke før jeg gikk tilbake til yamaha 1800. HK sine nye recievere låter langt freskere enn hva de gjorde før, noe som kom filmen til gode, men det som avgjorde saken for meg var at til tross for denne morroa i lydbildet ble det for tamt i stemmeregisteret. Det låt for døll for min del. Når jeg så fikk teste lx51 var saken en helt annen, ikke fult så høy gøyfaktor som avr, men et langt mer dynamisk og engasjerende lydbilde. Og på musikk var det en ren klasseseier til pioneeren. Det som er viktig er at du tester ut selv, for vi har alle forskjellig oppfatning av god lyd.

Og når det kommer til disse kontra lx71; lx51 har mer enn gode nok specs, lbruk heller mellomlegget til et eksternt effekttrinn til frontene dine. Dette vil gjøre mer for lyden enn hva det vil å gå opp til lx71...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Hva koster det for en ekstern forsterker til frontene?
    Hvordan vet man at høytalerne ikke prestere slik de burde? pga forsterker kraft.

Vil det lønne seg å kjøpe skikkelig kabler til dette anlegget?
    har nå 2.5 kvadrast kabler.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mariusj
    Takker for svar!
    Hvordan vet man at høytalerne ikke prestere slik de burde? pga forsterker kraft.
    Det er flere hint man kan få, men inget fasitsvar slik jeg ser det. Har du for lite kraft har høytalerne en lei tendens til å klippe når du kommer over hva forsterkeren yter. Har du hørt ett par høytalere på en dyrere forsterker, drar de hjem og det låter flatt, så trenger du en bedre effektforsterker.

Til ES frontene dine bør det i teorien holde med pioneeren, men om du vil ha mer krefter må du finne en som er kraftigere enn pioneeren samtidig som lydsignaturen matcher høytalerne. JBL låter iallefall knallmorro på parasound. En enkel og billig løsning vil være å holde et øye på bruktmarkedet og kjøpe seg ett par Parasound a23. Disse yter 2x125w hver seg og går for rundt 5500kr brukt. Fordelen med de er at de kan brokobles til å yte 1x400w. Og da begynner vi å snakke RÅTT!! Dette er jo en mulighet du kan ta over tid etterhvert som økonomien tillater det

Kabler er et yndig tema å diskutere. Noen mener på at du bør legge rundt 10% av anleggets totalverdi i de mens andre mener at det holder med ett par vanlige kabler som overfører signalene. Selv mener jeg på at kabler uten tvil har en lydmessig gevinst når man beveger seg høyt opp i pris, men i normale anlegg (som både ditt og mitt) holder kablene dine lenge. Du vil få langt mer igjen lydmessig av å legge pengene i en effektforsterker eller avspiller enn å legge de i kabler slik anlegget er nå.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Bassen min sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar!
    Isteden for å kjøpe en effekt forsterker, kjøper du deg heller en kabel som du kan bi ampe. Soundgarden selger en fra Nordost som heter dreamcaster. Da bruker sender du plutselig dobbel effekt inn i frontene.

Ingen tvil om at gode kabler gir deg utbytte av anlegget, ikke nødvendig å spandere dyre kabler på bakhøytalerne, men frontene og centeren burde ha samme kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Og når det kommer til disse kontra lx71; lx51 har mer enn gode nok specs, lbruk heller mellomlegget til et eksternt effekttrinn til frontene dine. Dette vil gjøre mer for lyden enn hva det vil å gå opp til lx71...
    Mye synsing her. Som jeg sa, forskjellen mellom LX51 og LX71 er større enn hva papirspecsene tilsier. Om du har en annen praktisk erfaring angående forskjellen på disse to modellene, hadde det muligens vært konstruktivt. Å lage et frankensteinoppsett med brukte parasoundblokker vil ikke akkurat gjøre anlegget mer presentabelt, men støtter ideen om egen effektforsterker forøvrig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble usikker her nå. Hadde håpet på at lx51 skulle gjøre jobben.
    Hadde egentlig tenkt meg forsterker til 5k så ble det 10. og nå kanskje 15.. Fortsetter det slik tar det aldri slutt :neutral:

Men vis valget står mellom avr355 og lx51... blir det lx51?
    kan jeg bruke de 2 utgangene jeg ikke bruker til noe.. ?
    bruker bare 5.1.

Takker igjen for svar

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en lx 51,og er veldig fornøyd med denne! Når det gjelder de to siste kanalene dine,kan du bruke disse til å biampe frontene dine,hvis høytalerne dine støtter det! Gjorde dette selv,og det ble merkbart mer detaljert lyd! Det er også veldig billig - kun et ekstra sett HT kabler! Står masse om dette her inne,men husk å fjerne broene på HT terminalene,og definer i menyen at du vil bruke surrback til biamp! Lykke til
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et litt annet spm angående LX51`n.

Hver gang jeg skal skifte signalkilde(mellom dvd-radio-hdmi-cd etc) så hopper receiveren på mute!! Merkelig sak.
    Noen som har opplevd dette eller har en genial resept for å bli kvitt det??

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Har et litt annet spm angående LX51`n.

Hver gang jeg skal skifte signalkilde(mellom dvd-radio-hdmi-cd etc) så hopper receiveren på mute!! Merkelig sak.
    Noen som har opplevd dette eller har en genial resept for å bli kvitt det??
    Dette må vere en feil,for det har jeg aldri opplevd på min lx51
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer og Jbl

har noe lunde samme kombo som du tenker på, jeg syntest iallefall at det funker ganske så bra. men som nevnt over, bruk de 2 siste kanalene til å bi-ampe frontene, skal nok levere nok effekt da. lx51 er en knall god forsterker, med mangen muligheter/innstillinger. + som du nevnte at det machter tven.

Newcomer Kuro sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en Pioneer - JBL kombo, og kan absolutt anbefale det :-D
    Onkyo TX-NR 3030 - Crown DCi4|600 - JBL 3677 - JBL 3635 - JBL Synthesis P520 - Oppo BDP-103EU - JVC DLA-X500R D ILA -
    DreamScreen Phantom HD 16:9-​2.35:1 vertical masking 120" - DreamScreen UltraHD V4K duk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut bortsett fra soundgarden som sa jeg skulle få den før april, men ringte idag og sa den ikke kom før mai.
    Men skulle få pengene igjen. Andre plasser som kan ha på lager?

mvh Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut bortsett fra soundgarden som sa jeg skulle få den før april, men ringte idag og sa den ikke kom før mai.
    Men skulle få pengene igjen. Andre plasser som kan ha på lager?

mvh Marius
    http://www.dynabel.no/, her ser det ut som de forsatt har på lager. trykk deg in på nettbutikk/Pioneer - Hjemme-HiFi/Hjemmekino Receivere

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andre84
    http://www.dynabel.no/, her ser det ut som de forsatt har på lager. trykk deg in på nettbutikk/Pioneer - Hjemme-HiFi/Hjemmekino Receivere
    tnx! sendt de mail.

Er det noen store forskjeller på Lx51 og lx71?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tnx! sendt de mail.

Er det noen store forskjeller på Lx51 og lx71?
    Gå til pioneer sine hjemmesider, kan sammenligne funksjoner der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Gå til pioneer sine hjemmesider, kan sammenligne funksjoner der.
    Okey, ikke like greit å vite hva forskjellene er når man ikke vet hva det er forno. Skjønner det meste tror jeg :P
    Men det er ikke store effektøkningen? Eller er det det?

Er lydkvaliteten lik på lx51 og lx71? eller er lx71 et steg opp?

Noen som bruker Kuro link og kan si fordeler med det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsch 82 eller JBL es90

heisann...

jeg har en pioneer vsx-1015 og skal investere i nye høytalere.. hva ville dere gått for...

JBL es90 surroundpakke eller KLIPSCH rf-82?

hva er best med tanke på hjemmekino bruk/kvalitet?

takker for svar..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •