Sony

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Sony

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony

Hei, jeg har en sony str DA50ES receiver, toppmodell for noen del år siden,
    har nettopp hatt den til reparasjon for å bytte noen rele, men lurer på en ting som jeg håper å få svar på. Når jeg ser på film så kommer det frem "DOLBY DIGITAL 3.2" på displayet, jeg har 5 høyttalere + sub tilkoblet og det kommer lyd fra alt, jeg lurer da på om dette er det samme som 5.1, eller om det er noe som ikke stemmer, jeg har aldri tenkt over dette før....
    bare lurer..
    Takk for svar:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3.2? Det må være noe stein galt med displayet.

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min receiver tennes det et blått lys når den oppdager flerkanals-lyd på valgt kilde.
    Samtidg endrer skriften i displayet fra "DVD" til Dolby Digital 2/0, eller Dolby Digtal 3/2", før den skifter tilbake til kun "DVD".
    Det er i displayet også en grafikk som viser hvilke høtalere som er i bruk i forhold til vilken koding som er brukt. DD 5.1 viser alle høytalere i bruk (3/2), pluss et eget LFE-meter som angir styrken på dette signalet (.1-signalet)

Hvorfor de har laget det slik at de viser 3/2, fremfor 5.1 er gjerne litt rart, men det er ingenting i veien med din receiver, og heller ikke noe mangler i signalene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På DD5.1 bør det stå 3/2/0.1 for å være helt korrekt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zesnok
    På min receiver tennes det et blått lys når den oppdager flerkanals-lyd på valgt kilde.
    Samtidg endrer skriften i displayet fra "DVD" til Dolby Digital 2/0, eller Dolby Digtal 3/2", før den skifter tilbake til kun "DVD".
    Det er i displayet også en grafikk som viser hvilke høtalere som er i bruk i forhold til vilken koding som er brukt. DD 5.1 viser alle høytalere i bruk (3/2), pluss et eget LFE-meter som angir styrken på dette signalet (.1-signalet)

Hvorfor de har laget det slik at de viser 3/2, fremfor 5.1 er gjerne litt rart, men det er ingenting i veien med din receiver, og heller ikke noe mangler i signalene...
    Hei, takk for svar, det er selvsagt 3/2 som står på displayet + den blå lampa, og ikke 3.2 som jeg skrev tidligere,da er det avklart,takk

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkfame