Hjelp,til ht.B&W Dm 683.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp,til ht.B&W Dm 683.

Har Pioneer vsx lx 51,xtz 10.16 sub .2 stk. Kef gulvstående til bakht.Problemet er når jeg spiller stereo,lite punch i bassen så synnes jeg at lyd bilde er generelt lite oppløst.
    Ser på forumet at de er meget fornøyd med Lyngdorf sdai 2175.til dm 683.
    Hvordan får jeg da brukt subben når jeg vil høre stereo?
    Eller skal jeg gå for en lx 81.ønsker utaleser fra excpertene.
    Har ingen Hifi butikker der jeg bor.
    Kanskje et alt. Kef Q70 eller Q90.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo koble på et effekttrinn til dine B&W683. F.eks. Lyngdorf SDA2175. Jeg hørte SDA2175 sammen med B&W683 på en demo på Hifiklubben - det låt fortreffelig. Det ligger forøvrig en SDA2175 til salgs på Hifisentralens bruktbørs i øyeblikket for 6.000 kroner. Effekttrinnet kobler du til din surroundreceiver via pre-out - og du er i business.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste itråden forsterker til DM 683 ,der var rådene Lyngdorf sda 2175 eller parasound NC2250. Så jeg vil prøve åfå tak i en brukt parasound fordi lydsignaturen skal være litt varmere.Takker så mye for svaret ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen respons på Parasounden,så det ble Lyngdorf sda 2175.Ankommer til helgen,gleder meg .

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid moro med ny hifi!

Det blir spennende å høre om kombinasjonen B&W-Lyngdorf fungerer hos deg.

Jeg ser at du startet tråden med enda et spørsmål som du ikke har fått svar på - sub når du spiller stereo.

Bruker du suben på pre-out til frontene - der du nå skal koble til Lyngdorf - må du bruke et Y-ledd som du setter på pre-out og kobler derfra til sub og til Lyngdorf. Jeg bruker et slikt, som jeg kjøpte på Hifiklubben: Audio Y-Adapter RCA Male-to-2-Female
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke receiveren en innstilling der gjør at subben virker på stereo også?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min surroundprosessor - og slik var det også på den receiveren jeg hadde før jeg kjøpte denne - er det slik at hvis jeg kobler suben til sub-utgangen, kan jeg ikke bruke "analog bypass" - som gir den beste lyden - i stereo. D.v.s. jeg kan - men da virker ikke suben. Når jeg kobler suben til pre-out front, fungerer suben som på en vanlig stereoforsterker - men jeg mister LFE-signalet når jeg ser på film - det signalet er bare tilgjengelig gjennom subwoofer/LFE-utgangen. På min prosessor må man altså velge. Og jeg har valgt å la suben følge frontkanalene - av hensyn til best mulig musikklyd.

En annen sak er at dersom man ønsker å kjøre med to suber - i stereo - virker det vel fornuftig å koble dem til pre-out front. I den grad det er noe poeng å kjøre den dypeste bassen i stereo - derom strides de lærde.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet der er mange tråder om subwoofere i forbindelse med surround receivere når man spiller stereo, men nu har jeg ikke noen på hånden.
    Jeg synes å huske noen surround receivere har innstillinger som "double bass" eller noe i den stil.
    Nu er jeg ikke egentlig interessert i hjemmekino, men skulle jeg få en surround receiver en dag, og bruke Bryston sin prosessor inngang ville jeg sikkert også bruke pre out til en eventuell sub. Hvis man da setter "Sub No" i Blu-Ray spillerens meny går kanskje LFE til fronterne?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben spiller med når du er i "stereomodus" hvis du har satt:

Alt1: Front som "small" og subwoofer til "yes".

Alt2: Front som "large" og subwoofer til "plus"...

Spiller ingen rolle om du har koblet effekttrinn til frontene, innstillingene vil uansett være de samme...

EDIT: Dette var svar til trådstarter.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig at det er annerledes med Blu-Ray - men på DVDspillere er det slik at LFE-sporet ikke er tilgjengelig på annen måte enn gjennom sub/LFE-utgangen. LFE-mikses altså ikke inn i front/senter-kanalene selv om man setter "sub: no". I vanlig 5.1 eller 7.1 surroundoppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det står i manualen at det er mulig å velge det under Speaker settings.
    Lurer på hvilken tilkobling som trengs til subben .Har i dag Y-ledd til sub.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Subben spiller med når du er i "stereomodus" hvis du har satt:

Alt1: Front som "small" og subwoofer til "yes".

Alt2: Front som "large" og subwoofer til "plus"...

Spiller ingen rolle om du har koblet effekttrinn til frontene, innstillingene vil uansett være de samme...

EDIT: Dette var svar til trådstarter.
    Det gjør den nok hos meg også - det er bare det at da foregår det en prosessering i forsterkeren som ikke gir den samme uforstyrrede, rene stereolyden som jeg får gjennom det som i min prosessor kalles "analog bypass" - andre har andre navn på det, som f.eks. "pure direct" o.l. Men til trådstarter: det er bare å prøve seg fem og velge det som gir best lyd. Lyd i stereo med sub - det ordner seg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asø
    Ja det står i manualen at det er mulig å velge det under Speaker settings.
    Lurer på hvilken tilkobling som trengs til subben .Har i dag Y-ledd til sub.
    Kobler du suben til LFE/subwooferutgangen, trenger du strengt tatt ikke noe Y-ledd - signalene på L- og R-inngangen summeres i suben. Da trekker du én subwooferkabel fra LFE-utgangen på receiveren din og plugger den inn - valgfritt - på L eller R inngangen på suben. Høyre og venstre-signalene blir i dette tilfellet lagt sammen i receiveren til et mono-signal før de sendes til sub.

Kobler du suben til pre-out front, bør du koble to signalkabler fra receiver til sub - fra L-utgang på receiver til L-inngang på sub - og tilsvarende for R. Da får suben med seg begge stereokanalene. I dette siste tilfellet, blir høyre- og venstresignalene lagt sammen i suben - også her til et mono-signal, men du mister ikke noe på den måten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for rådene.Jeg har nå flere alt. til å prøve ut.Håper bare lyngdorfen dukker opp til helgen,for da vil jeg få en fin helg.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det er mulig at det er annerledes med Blu-Ray - men på DVDspillere er det slik at LFE-sporet ikke er tilgjengelig på annen måte enn gjennom sub/LFE-utgangen. LFE-mikses altså ikke inn i front/senter-kanalene selv om man setter "sub: no". I vanlig 5.1 eller 7.1 surroundoppsett.
    Dette avhenger av spillerens bass management, masse dvd spillere sender ikke lfe ut på fronterne om sub er valgt som "No" som du siger. Men, på min Philips dvd 963SA sendes det ut på fronterne, jeg har DVE test platen og har spilt bare lfe sporet, og det kommer ut fint.
    Så det avhenger av spilleren ja....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp,til ht.B&W Dm 683.

Har testet Lyngdorfen i helgen.ble ikke helt som forventet.Jeg synes lyden blir for slank,litt lite bass og kvass i toppen til min smak.Den hadde kjempe kontroll hele veien ,uansett hvor høyt jeg spilte.Så dette er utvilsomt en kvalitets forsterker.
    Tok frem min gamle forsterker Sony ta 435 r.Lyden ble overaskende bra, med mye bass.men den var ikke så veldig konrollert da.

Det er ikke bestandig like lett og være nybegynner!
    Som dere skjønner så trenger jeg ytterlige flere råd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •