irriterende problem med min yamaha rx-v1700:(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

irriterende problem med min yamaha rx-v1700:(

Jeg har et ganske merklelig problem med min reciever. Problemet er at center-kanalen på recieveren blir nesten helt død og begynner og skurre når recievern har vert i bruk en stund. Jeg må slå av recivern i 1-3timer så fungerer det igjen men etter 1-3timer i bruk blir den død igjen.
    :evil:

Jeg har hatt recieveren inne til reprasjon 2 ganger nå, men den har ifølge dem virket som den skal og stått til test i flere døgn, uten at de har fått et eneste tegn til skurring

Jeg har prøvd både analoge kilder, digitale kilder og testlyd i recieveren. Det er det same problemet uansett Jeg har også testet andre høyttalere og det fungerer heller ikke da :evil:

Yamaha mener det er center høyttaleren som er problemet, men det kan de ikke være fordi jeg har prøvd den på frontkanalene på recievern med testlyd i recievern i nesten et døgn i strek og da har den oppført seg eksemplarisk. Jeg har også prøvd og koble preout fra centerkanalen til seperat effektforsterker, koblet både til andre høyttalere og center høyttaleren og da har det også fungert som de skal

Yamaha mener jeg nå burde sende in både center og reciever, men det syns jeg er helt unødvendig

Setter pris på innspill, begynner og bli virklig lei av alt dette styret nå:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Du har jo prøvet litt forskjellige.. Det Yamaha sier virker fornuftig- Jeg mener hva skal de gjøre når de ikke finner feilen? Send inn Yamahaen med centeren din- Det ville iallefall jeg gjort...

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Du har jo prøvet litt forskjellige.. Det Yamaha sier virker fornuftig- Jeg mener hva skal de gjøre når de ikke finner feilen? Send inn Yamahaen med centeren din- Det ville iallefall jeg gjort...
    Du ser hva han skriver sant? At han prøvde senteren på andre kanaler og at den da funket fjell. Plag de som utførte service'n litt du og be dem gjøre jobben sin. Kjøpte høytalere på Expert en gang. Den ene diskanten var død. For det første hørtes det ut som det partyet når jeg banken ca. 1 cm ved siden av den. Altså.. Klirring. Noe var tydligvis feil. Jeg hørte det med en gang jeg spilte litt testmusikk. Expert-duden sa det var fordi musikk er spilt inn i stereo og at det kun hadde med dette å gjøre, og at han ikke hørte feilen. SÅ! Teknikkere og servicefolk kan være skikkelige røvere. For min del høres det absolutt ut som om det er noe med forsterkeren.

Lykke til =)
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •