Pioneer VSX-LX51 HDMI inn - component video ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX51 HDMI inn - component video ut?

--------------------------------------------------------------------------------

Har anskaffa meg PVR mottaker med HDMI ut og har ein ny forsterker frå Pioneer med Hdmi koblinger, men ein eldre 32" kassetv uten hdmi sjølvsagt. Planen er og kjøpe ny flatskjerm om litt, men enn so lenge så har eg dette problemet:

Lydsignalet går til forsterkaren med Hdmi kabelen og gi knallbra lyd. Bildesignalet går med scart til tv frå tuneren, det som skjer då er att EPG, Info, menyer og teksting på program forsvinn. Veldig irriterande!!

Kan eg løyse dette på med og la bildet gå gjennom forsterkaren og? hdmi inn, og component video ut f.eks? Ev. ein overgang frå hdmi kablel til scart eller component video?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, noen småting, Du vil få mye bedre lyd vist du tar lyden ut fra optisk utgang og inn på forsterkeren!! gjør dette. så kobler du ut HDMI og driter i den til du får deg flatskjerm. Bruk bare scart for bilde. Dette vil gi best resultat, grunnen er at canal digitals PVR dekoder ikke sender surroundlyd via hdmi, bare optisk.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ER nok det enkleste å gjøre det sånn ja! Å kjøre inn bilde via hdmi,for så å ta det ut gjennom komponent går hvertfall ikke!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, då har eg lært noe nytt i dag og. Eg har ein Grundig DTR 8860 PVR tuner til bakkenettet, den står innstillt på surroundlyd. Så den vil sende bedre lyd optisk enn gjennom hdmi?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt bruker man jo bare hdmi om aparatet har det, men som det blev sagt har Canal Digital sin dekoder et problem med dette, skriver Alkoholen (vet faktisk ikke om dette stemmer, men se her f.eks. http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ekvalitet.html eller i en annen tråd i den kategori.)
    Ellers er det bare å prøve seg frem om det stemmer, du kan bruke enhver rca kabel som digital kabel, om det ikke er Toslink du trenger da.
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ekvalitet.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann, nå ser jeg jo at jeg har tatt litt feil her, tenkte canal digital pvr, mens du har grundig sin, da får du fin lyd gjennom hdmi, tingen er bare at du får like bra med optisk, og når du sender noe gjennom hdmi så tror jeg du ikke får menyer osv. som du sier via scart, og siden det ikke er noe digital til analog bildedekoder må du koble det som jeg sa i begynnelsen, men når du får flatskjerm skal alt gå greit

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •