Problemer med YPAO - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke annen effektforsterker eller spiller er løsningen for bassproblemet. Men at du kan få bedre lyd er mulig, men det er mer snakk om matching av komponenter enn totalt fravær av bass.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AiC
    Har prøvd både å koble de rett på "front" i forsterkeren, bi-amp i forsterkeren(husket å skru dette på i menyen) ... Og broene mellom klemmene er på plass!
    Med fare for at jeg misforstår deg, men der har du kanskje problemet ditt: enten skal du bruke vanlig single-wire, skru av bi-amp i forsterkeren, og la broene sitte på høyttalerterminalene,

ELLER

så kan du bruke bi-wire koblet opp riktig i hver ende, skru på bi-amp i forsterkeren, og TA BORT broene på terminalene.

Prøv dette først, og håp at du ikke har kortsluttet og ødelagt noe i mellomtiden... :cry:

(og, du, kanskje du burde endre tittelen på denne tråden - det er nok ikke YPAO som er problemet her)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stevens: tror jeg har gjort alt dette riktig, er nøye med å ta bort broer og stille av og på i menyer osv! Og i tillegg hadde jeg gjort noe feil her hadde det vel enten røket noe, eller YPAO hadde sagt ifra.

Men nå alle sammen: Fant ett par gamle høytalere av merket "Quadral Caerul" på loftet. Disse er med 2x6,5" basselementer! Disse trykket usansynlig mye mer! Helt vilt. Nå var det faktisk sånn at jeg måtte bort og sjekke om subben ikke spilte med! På Dire Straits - Brothers in arms hørte og kjente jeg for første gang trommer uten sub, og det veldig også! Men lyden var ellers ikke fin å høre på såe..

Hva gjør jeg? Synes det er veldig frustrerende å ha høytalere til 16000 lapper som spiller med 10 ganger så lite trykk som noen til 2000

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skulle en jo tro det rett og slett er noe galt med de høytalerne dine? Har du hatt de på andre oppsett før,eller er de helt nye?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AiC
    Men nå alle sammen: Fant ett par gamle høytalere av merket "Quadral Caerul" på loftet. Disse er med 2x6,5" basselementer! Disse trykket usansynlig mye mer! Helt vilt. Nå var det faktisk sånn at jeg måtte bort og sjekke om subben ikke spilte med! På Dire Straits - Brothers in arms hørte og kjente jeg for første gang trommer uten sub, og det veldig også! Men lyden var ellers ikke fin å høre på såe..

Hva gjør jeg? Synes det er veldig frustrerende å ha høytalere til 16000 lapper som spiller med 10 ganger så lite trykk som noen til 2000
    Dette høres rimelig merkelig ut.. det skal være temmelig heftig trøkk i Dali Ikon 8. En skulle jo nesten tro bass elementene stod i motfase til hverandre.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis du skriver at høytalerne hadde en "fargefeil" på tilkoblingene, så kan det jo være flere koblingsfeil inni høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan jeg sjekke om de er koblet feil?
    Når jeg spiller veeldig høyt så virker det som om bassen kommer seg! Virker mye fyldigere å da kan jeg høre trommene for en gangs skyld.. men blir slitsomt i lengden!

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0