Skal ha ny forsterker...Yamaha RX-V663,RX-V765 v.s Denon AVR-2309,AVR-2809

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 68
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha ny forsterker...Yamaha RX-V663,RX-V765 v.s Denon AVR-2309,AVR-2809

Heisan.

Jeg skal bytte ut min gamle sliter (RX-V630) nå og jeg står overfor valgets kval om hva jeg skal kjøpe, men håper å kunne få noen råd og tips fra dere.

Jeg kan jo begynne med at jeg i utgangspunket hadde pekt ut RX-V663 på grunn av at den så veldig bra ut i forhold kvalitet og pris, men så hadde den bare 2 HDMI inn. Det ervel kanskje litt lite når man alt bytter, eller???
    Så jeg hadde regnet med å finne meg en forsterker på rundt 5000-6500.-

Forsterkeren som jeg ønsker å kjøpe nå bør ha/være.

4 HDMI inn. (er litt usikker på jeg henger problemet på feil knagg her)
    God på surround lyd.
    God på vanlig musikk.
    God fjernkontroll. (onkyo kontrollen ser helt forferdelig ut)
    Forsterkeren bør også ha litt utseende(konevennlig), det er jo tross alt endel av møblene våre:-)
    Til en overkommelig penge.

Så nå har jeg vært å sett litt på andre mulige forsterkere som f.eks

Denon AVR-1909 = 4998.-
    Denon AVR-2309 = 6498.-
    Harman Kardon AVR255 = 6495.-
    Onkyo TX-SR606EB = 4995.-

Eller bør jeg vente på Yamaha RX-V765 som kommer rundt påsketider eller litt etter påske?

Hva har dere å si eller hva ville dere ha gjort?

Jeg er vel egentlig mest spent på å høre om hva dere har å si om Denon sine forsterkere konta Yamaha sin RX-V663 og Yamaha RX-V765.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for sist! Kan jo prøve å få diskusjonen i gang;

Jeg hadde hoppet på Denon AVR-2309. God ytelse for pengene, clean look, liker personling både brukervennligheten og lydsignaturen, mulighet for tilkobling av Denon ASD-11R iPod dock med kontroll av ipod med Denonkontrollen mm.

Så kan andre skryte av de andre forsterkerne!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett testen i hjemmekino 2/09? Der var alle disse(med flere), utenom 1909 og v765, med..

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rx-v633

kan på et varmeste anbefale 633. har jo selvfølgelig den selv, kjøpte den utifra tester opp mot flere av de andre du nevner, og en har gjort reint bord over alt. Den deler opp de 7 kanalene i et fantastisk lydbilde og den er knallgod på å separere kanalene! Det med HDMI innganger avhenger jo selvfølgelig hva du skal bruke den til. Om du kun bruker den til film, trenger du jo bare en! Men om du skal koble til både ps3, digital mottaker, blueray spiller og div annet snasent blir det for lite. Helt avhengig av ditt bruksområde!
    Jeg bruker den primært til film i et 7.1 system, det fungerer utmerket! Masse av krefter til den prisen! Den er faktisk ikke så dyr heller, finner den godt under 5000 kr mange steder. Se min hjemmekino for bilde. Lykke til!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    kan på et varmeste anbefale 633. har jo selvfølgelig den selv, kjøpte den utifra tester opp mot flere av de andre du nevner, og en har gjort reint bord over alt. Den deler opp de 7 kanalene i et fantastisk lydbilde og den er knallgod på å separere kanalene! Det med HDMI innganger avhenger jo selvfølgelig hva du skal bruke den til. Om du kun bruker den til film, trenger du jo bare en! Men om du skal koble til både ps3, digital mottaker, blueray spiller og div annet snasent blir det for lite. Helt avhengig av ditt bruksområde!
    Jeg bruker den primært til film i et 7.1 system, det fungerer utmerket! Masse av krefter til den prisen! Den er faktisk ikke så dyr heller, finner den godt under 5000 kr mange steder. Se min hjemmekino for bilde. Lykke til!:-D

Jeg betviler overhodet ikke på at Yamaha RX-V633 er en kjempegod forsterker..jeg var på nippet til å bestille den...men om jeg tenker litt frem i tid så kan nok "bare" 2 hdmièr bli litt lite.

Tuneren min er koblet via hdmi.
    Blue Ray spilleren er koblet via hdmi.
    Pc`n er i og for seg koblet til via VGA, men den skal også endres ganske snart så den også blir via hdmi..(om det har noe for seg er jeg ikke helt sikker på).
    Yngste gutten begynner også å bli stor, så da skal det vel kobles til Wii eller ps3...

Vet ikke, men det er jo ikke så uvanlig at når man skal kjøpe noe så så har man det der med å overdrive og skla ha så mye selv om man ikke bruker halvparten:-).

Har fått litt sansen for Denon men samtidig vipper jeg litt om jeg skal vente på de nye Yamaha forsterkerne:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Har du sett testen i hjemmekino 2/09? Der var alle disse(med flere), utenom 1909 og v765, med..

Har ikke fått lest den, men skal dra til en kompis i kveld å låne den....

Oppdatering.

Sitat fra testen.

"På film ligger Denonen midt på treet, og selv om den ikke fremkaller hakeslipp har den difinitivt noe å by på allikevel. Den er riktignok ikke i særklasse slik som Yamaha og Harman/Kardon som viser seg å være, men det er ikke noefeil, bare litt tilbakelent"

Vil det si at den ikke er så veldig bra på film?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Hei, og takk for sist! Kan jo prøve å få diskusjonen i gang;

Jeg hadde hoppet på Denon AVR-2309. God ytelse for pengene, clean look, liker personling både brukervennligheten og lydsignaturen, mulighet for tilkobling av Denon ASD-11R iPod dock med kontroll av ipod med Denonkontrollen mm.

Så kan andre skryte av de andre forsterkerne!
    Takk for sist ja, hyggelig at du stikker innom her også for å hjelpe til med å blåse litt fart på sakene:-)

Aller mest har jeg lyst på en lik forsterker som du har (Denon AVR2809)
    men den ligger noe over det jeg hadde tenkt på, så om det blir Denon så blir det nok AVR-2309....En ting er sikkert...Denon er i en klasse for seg når det gjelder utseende, selv om jeg egentlig er en Yamaha mann...gamle forsterkeren er Yamaha...alle høytalerene er Yamaha...Har også kjørt Yamaha snøscootere i alle år:-)

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT her nå, men fjernkontrollen på Onkyo TX-SR606 var faktisk noe av det beste jeg har holdt i i hvertfall. Regner med det var den du mente siden den er i klassen til 663 osv.

Ville forresten kjøpt 663. Go Yamaha, or go home!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med Ipod dockingen som kan monteres på Yamaha forsterkerne, styrer man Ipoden via fjernkontrollen til forstekeren?

Det spørs bare om ikke jeg skal avvente litt med kjøpet til de nye Yamaha forsterkerene kommer i salg, de er jo rett rundt hjørnet. Det er vel ingen grunn til å tro at disse Yamaha forsterkerene ikke skal være minst like god på film og musikk som RX-V663 som får veldig mye skryt for god filmlyd.

Vet ikke helt, men det forekommer meg at det kan være en fordel siden resten av oppsettet mitt er Yamaha, eller har det ikke noe særlig å si?

Mvh

Geir

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at Yamaha-receiveren er et meget godt kjøpt. Den leverte glimrende HD-lyd under dagens visning av "Iron Man".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Jeg kan bekrefte at Yamaha-receiveren er et meget godt kjøpt. Den leverte glimrende HD-lyd under dagens visning av "Iron Man".
    Aaahh...det høres bra ut:-D

Hvilken av de nye Yamaha forsterkerene ble testet da?
    RX-V665 eller RX-V765?

Har du en link å vise til der du fant dette? eller noen andre plasser hvor dem er testet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Aaahh...det høres bra ut:-D

Hvilken av de nye Yamaha forsterkerene ble testet da?
    RX-V665 eller RX-V765?

Har du en link å vise til der du fant dette? eller noen andre plasser hvor dem er testet.
    Han mente nok V663 som han har i sin egen hjemmekino, filmvisning hjemme hos seg selv.

Den og mange andre receivere er testet i bl.a. Lyd & Bilde og Hjemmekino(V663 testet i 3/08 og 2/09).

Tror ikke det foreligger noen tester av de nye Yamaha som kommer enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Han mente nok V663 som han har i sin egen hjemmekino, filmvisning hjemme hos seg selv.

Den og mange andre receivere er testet i bl.a. Lyd & Bilde og Hjemmekino(V663 testet i 3/08 og 2/09).

Tror ikke det foreligger noen tester av de nye Yamaha som kommer enda.

hehehehehe....ja, det var nok sikkert filmen "iron man" han mente jaops: ...Det ble noe sent i natt, tankene er nok ikke helt på plass når man er trøtt8)

Men uansett, det er jo hyggelig å lese at folk er fornøyde med Yamaha:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der var det litt liv plutselig ja! Hehe! Godt å se det er liv i Yamaha-leieren.

Må bare få understreke at Denon AVR-2809 ihvertfall mestrer å engasjere STORT på film! Det overrasker meg om 2309 ikke klarer det samme. Noen som har info på hvilket oppsett Hjemmekino brukte i testen sin?

Det jeg imidlertid er mest overrasket over i positiv retning er hvor god Denonen er på musikk i stereo. Denonen er tro til innspillingen og med nok kraft til å gi når det trengs. Jeg tar meg gjerne en tur rundt og hører demo på Yamaha. Har bare hørt en RX-V663 på et eldre JBL sett som ikke var allverden, lydopplevelsen var litt for "morsom" og "fargerik" for min del. Mye fokus på bass og litt spiss i toppen. Men det er på en annen side også oppskriften på en JBL-høyttaler, så veit ikke hvem som må ta skylda, høyttalerne eller forsterkeren.

EDIT:
    Personlig tror jeg det er lettere å skille disse receiverne på musikk. Sakset fra musikkdelen av Lyd & Bildes test av RX-V663:
    Musikk på CD har et litt snevrere stereoperspektiv enn Onkyo. Men Yamaha er en ekte partymaskin, som tar igjen på basstrøkk. ... Rent kvalitativt er likevel Onkyo et lite hakk hvassere, med mer oppløst gjengivelse av stemmen til vokalisten Gift of Gab, og med et mer definert stereoperspektiv.
    Denon på sin side er igjen ranket hakket over Onkyo på musikkgjengivelse, blant annet ref Lyd & Bildes test av 2809.

Ut ifra hva det sies om Yamaha så skal jeg faktisk ta en svært god kikk på en RX-V3900 eller liknende når kjellerkinoprosjektet settes igang grunnet det som sies å være overlegen ytelsen som dedikert kinoreceiver, men som kombinert stereo- og hjemmekinoreceiver holder jeg en knapp på Denon grunnet musikkgjengivelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Se der var det litt liv plutselig ja! Hehe! Godt å se det er liv i Yamaha-leieren.

Må bare få understreke at Denon AVR-2809 ihvertfall mestrer å engasjere STORT på film! Det overrasker meg om 2309 ikke klarer det samme. Noen som har info på hvilket oppsett Hjemmekino brukte i testen sin?

Det jeg imidlertid er mest overrasket over i positiv retning er hvor god Denonen er på musikk i stereo. Denonen er tro til innspillingen og med nok kraft til å gi når det trengs. Jeg tar meg gjerne en tur rundt og hører demo på Yamaha. Har bare hørt en RX-V663 på et eldre JBL sett som ikke var allverden, lydopplevelsen var litt for "morsom" og "fargerik" for min del. Mye fokus på bass og litt spiss i toppen. Men det er på en annen side også oppskriften på en JBL-høyttaler, så veit ikke hvem som må ta skylda, høyttalerne eller forsterkeren.

EDIT:
    Personlig tror jeg det er lettere å skille disse receiverne på musikk. Sakset fra musikkdelen av Lyd & Bildes test av RX-V663:
    Denon på sin side er igjen ranket hakket over Onkyo på musikkgjengivelse, blant annet ref Lyd & Bildes test av 2809.

Ut ifra hva det sies om Yamaha så skal jeg faktisk ta en svært god kikk på en RX-V3900 eller liknende når kjellerkinoprosjektet settes igang grunnet det som sies å være overlegen ytelsen som dedikert kinoreceiver, men som kombinert stereo- og hjemmekinoreceiver holder jeg en knapp på Denon grunnet musikkgjengivelse.

Ja, det er nå krympet ned til 2 merker ihvertfall og det er jo trøst, nemmelig Yamaha og Denon:-D

Denon AVR-2309 er en sterk kandidat men hadde litt lyst til se de endelige prisene på de nye Yamaha receiverene og om det kommer en test snart.

Jeg synes jo også at lyden ved vanlig musikkspilling bør være god, Jeg liker litt feit lyd men samtidig at det er en fin ren klang...

Var å leste litt her på forumet i en annen tråd om forskjellene på de forskjellige receiverene og der kommer det vel også frem at i mange tilfeller så er det kun eksperter som klarer å avgjøre forskjellene.

Så det kan jo hende at for oss vanlige dødelige at det kan være sånn hipp og happ hva man velger. Jeg for min del synes at utseende og brukervennlighet også har en betydelse i tillegg til god lyd selvfølgelig...Denon er jo bare helt rå når det kommer til design etter min smak...Yamaha har også kommet seg med de siste receiverene etter at de fikk skiftet fargen i displayet.

Jeg har Yamaha fra før og jeg sliter med det gule lyset når døren er lukket (sotet glass). Jeg prøvde en Harman Kardon med blått lys og den var kjempesynlig gjennom glasset.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har vel i grunn passert Denon både på filmlyd og pris

Hadde jeg gått etter utseende og brukervennlighet (for ikke å snakke om fjernkontroll på 3900 :evil: )hadde jeg valgt Denon, men lyden i første rekke så klart

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Yamaha har vel i grunn passert Denon både på filmlyd og pris

Hadde jeg gått etter utseende og brukervennlighet (for ikke å snakke om fjernkontroll på 3900 :evil: )hadde jeg valgt Denon, men lyden i første rekke så klart

Hehehehe...klart at lyden har mest å si, det jeg mente var at om 2 receivere er rimelig lik så kunne utseende og brukervennlighet ha noe å si.
    Spesielt fjernkontroll, om den ikke er brukervennlig så trur jeg at både jeg,receiveren og fjernkontollen kastet på dør av kona
    Men når det er sagt, kan det virkelig være så stor forskjell på lyden på feks. Denon AVR-2309 og Yamaha RXV663?

Ikke missforstå meg, Yamaha er ikke noen stygg receiver det heller. Denon har et penere design med de avrundet kanter og pent blått lys i displayet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye Yamaha-receiverne har vel droppet gult lys i displayet på de nye modellene tror jeg? RX-V765:

Syns ikke denne ser så hakkende gal ut jeg altså, den ser litt mindre "Toyota" ut nå enn det RX-V663 gjør.

EDIT:
    Dette er jo mye det samme; AVR-2309:

Men jeg syns Denon AVR-2809 er ekstra vakker altså. Sikker på du ikke vil spare noen kroner til?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V765 er lagt ut ca 20 % høyere enn RX-V663 på pre-sale i nettbutikker rundt omkring (utenlandske, har ikke funnet noen norske). Lett å anta det vil være tilsvarende i Norge, altså 5000-5500 kr for RX-V765. Det er heller ingen gal pris!

Men jeg ser HiFi Klubben Tromsø har en demobrukt NAD T755 Titanium komplett i eske til 5200 kr. Har du i det heletatt vurdert den? HDMI 3/1 inn/ut, NAD-watt, Audyssey auto-setup som på Denon mm. Koster nå også 6000 kr ny og ubrukt, og det er en knallpris for den receiveren!

Der følger også denne gjernkontrollen med: Tilbehør - Fjernkontroll | Hi-Fi Klubben: NAD HTR-3 Fjernkontroll

Multifjernkontroll for 8 komponenter, programerbar. Fått mye skryt.

EDIT:
    MEN (og stort MEN og MINUS), den dekoder ikke DTS-HD Master og Dolby TrueHD, som mest sannsynlig utelukker den?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda for alldel..Yamaha ser mye bedre ut nå som de har endret fargen i displayet:-D

Når det gjelder AVR-2809 så er jeg ikke i tvil om at det hadde vært kjekkere å kjøpt den...Om jeg tenker tilbake til utgangspunktet mitt når jeg bestemte meg for å bytte receiver så var RX-V633 som var utgangspunktet mitt. Jeg tenkte da at dette er en bra receiver til en rimelig penge ca. 4500.-
    Så begynte jeg å rote med at jeg kanskje skulle satse på en receiver som har flere HDMI innganger når jeg alt skulle bytte ut den gamle Yamahaèn.

Etter mye om og men s¨å endret ting seg.

Førstevalget Yamaha RX-V663 2xhdmi ca. 4500.-
    Neste steg var Denon AVR-1909 3xhdmi ca. 5500.-
    Etter dette så ble det denne. Denon AVR-2309 4xhdmi ca. 6500.-
    Så kommer Denon AVR-2809 til en prislapp på ca. 8500.-

Det jeg vil frem til er at om jeg skulle gått for Denon AVR-2809 så er jeg ca. 4000.- over det som jeg hadde tenkt til å legge i en forsterker.
    Jeg vet fra tidligere at ting bruker å bli noe dyrere enn planlagt....men dobbelt så dyrt:-D

Men men....om jeg drøyer det noe for å prøve å bake det såpass godt inn at kona tror jeg har kjøpt brød for pengene så kan nok dette også gå:-D

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •