Skal ha ny forsterker...Yamaha RX-V663,RX-V765 v.s Denon AVR-2309,AVR-2809 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan kansje komme med noen av mine erfaringer da jeg satt i nesten samme stol rett før Jul.

Hos meg så sto valget mellom Onkyo SR 606, Yamaha V663 og Denon AVR 1909, og Harman Kardon AVR255 som hoppet ut i første runde pga problemer sammens med PS3 og firmware feil.

Etter å ha hørt alle 3 kandidatene endte jeg med Denon AVR 1909 i kombinasjon med Dali Concept 6. Denon'en slo Knock-out spesiellt på design, men også tilkoblingene er bra mtp HDMI innganger. spesiellt på musikk\stereo syntes jeg Denonen trykket bra. Fet og fyldig lyd! Yamaha'en låt også bra, men jeg likte Denon'en best. Onkyoen ble for lys for min smak. Yamaha'en og Onkyoen var mindre pen å se på etter mitt skjønn.

Jeg kan absolutt anbefale den nye XX09 serien til Denon, men vet dog ikke hvordan dine Yamaha vil høres på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Denon...Lite trykk i bassen? Jeg trodde at det var det som var denons sterke side blant de receiverene i en relativ billig prisklasse?

Og når det gjelder surround på denon, det være kjempe merkbart for en som ikke vier livet sitt til hi-fi
    Mulig det er bedre i en relativ billig prisklasse, jeg vet ikke. Fant dog frem en test i Hjemmekino der bl.a. Denon AVR-2309 og Yamaha RX-V663 var med:

AVR-2309:
    "Film og musikk
    Denon er som vanlig svært flott
    fra mellomtonen og oppover.
    Ankepunktene i forhold til Denons
    lydgjengivelse går på det den gjør fra
    mellombasen og nedover. Her ligger den
    litt bakpå i forhold til enkelte av de andre
    receiverne i testen. Bruker man subwoofer
    forsvinner imidlertid problemet.
    På film ligger Denonen midt på treet, og selv om den ikke fremkaller hakeslipp
    har den definitivt noe å
    by på allikevel. Den er riktignok
    ikke i særklasse slik som Yamaha
    og Harman/Kardon viser
    seg å være, men det er ikke noe
    feil, bare litt vel tilbakelent."

Fant også en annen test i Lyd & Bilde der bl.a. AVR-2809 og RX-V1900 var med, og der virker det som ihvertfall 2809 hadde bra basstrykk. Dette er dog AVR-2309 sin storebror. Test Lyd & Bilde Så det er ikke lett..

Men som du sier, en som ikke vier livet sitt til Hi-Fi vil gjerne ikke merke de store forskjellene..?

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusser litt på testkriteriene hos Hjemmekino må jeg innrømme. Litt på fleip så har jeg ett inntrykk av at de tester litt sånn som småsøstrene mine; "Oi, det banket i sofaen, du har KJEMPEBRA anlegg". Toppscore til det som klarer å spille høyest uten å vrenge og det som smeller hardest i brystet uten å ta sikringer. :lol:
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er den som legger hele sjelen i lyd og bilde...for det tror jeg ikke at jeg er i stand til..Jeg er nok mere en gjennomsnitts bruker, men liker god og fet basslyd når jeg spiller musikk.

Vi ser veldig mye på film her hjemme hos oss, så det er bra om den receiveren som vi kjøper er god på akkurat dette også..

Uansett hva vi velger så kan det vel ikke bli noe særlig dårligere enn det vi har idag, ikke at den heller er noen dårlig surround receiver men det har vel skjedd en hel del siden var ny:-D

Det eneste jeg vet er at hater anlegg som vrenger lyden eller bare støyer når man spiller høyt...kjenner at jeg får et trykk inne i hodet da:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger nå en helt ny test i Hjemmekino 4/09 der fem receivere under 10k testes opp mot hverandre; Denon AVR-2809, Pioneer VSX-LX51, Onkyo TX-SR706, Yamaha RXV-863 og Sony DA2400ES.

Sikkert interessant for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Det ligger nå en helt ny test i Hjemmekino 4/09 der fem receivere under 10k testes opp mot hverandre; Denon AVR-2809, Pioneer VSX-LX51, Onkyo TX-SR706, Yamaha RXV-863 og Sony DA2400ES.

Sikkert interessant for deg.

Takker og bukker så meget, skal løpe å kjøpe den idag om den er kommet i butikkhyllene:-D

Blir spent å lese denne testen........:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli spennende ja!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Det skal bli spennende ja!

Var på min lokale Narvesen butikk, men der hadde de selvfølgelig ikke fått det inn enda . De får bare sånne typer magasin en gang i uken og derfor må jeg vente til mandag....sånn er det å bo på en holme langt oppe i nord:-D

Om det er noen som får tak i bladet før meg så skriv gjerne inn noen ord her...Jeg har til nå bestillt AVR-2809 fra Hi-Fi klubben, men jeg har god til til å ombestemme meg i og med at de ikke får receiveren inn før i mai måned

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jobb i Gol ut uka. Lite tyder på at Gol er stort anderledes enn en holme i nord, men skal ta en tur innom Narvesen og se! ..til tross for at jeg burde få det hjem i posten en av de nærmeste dagene.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jobb i Gol ut uka. Lite tyder på at Gol er stort anderledes enn en holme i nord, men skal ta en tur innom Narvesen og se! ..til tross for at jeg burde få det hjem i posten en av de nærmeste dagene.

Det hadde vært nice om du hadde funnet den eller at du allerede har fått den hjem i postkassen din:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker så meget, skal løpe å kjøpe den idag om den er kommet i butikkhyllene:-D

Blir spent å lese denne testen........:-D
    Jeg vet ikke nøyaktig hvilken dato bladene kommer ut, men som abbonent på bladet kunne jeg lese testen i går under "Insider" på nettsiden til hjemmekino. Har enda ikke fått bladet. Det blir for drøyt å legge ut hele testen i tråden

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva må jeg gjøre for å komme meg inn på "insider" da John? Står innloggingsinfo på første faktura eller noe den eller? Sitter å venter på den sammen med første blad, startet opp abonnement for 3 uker siden, men har ikke fått noe. Du kunne ikke sendt meg en pm med testen eller noe a? Mailer deg gjerne bestillingsbekreftelsen min så du ser du ikke deler ut i hytt og pine til ikke-abonnenter.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Jeg vet ikke nøyaktig hvilken dato bladene kommer ut, men som abbonent på bladet kunne jeg lese testen i går under "Insider" på nettsiden til hjemmekino. Har enda ikke fått bladet. Det blir for drøyt å legge ut hele testen i tråden

Har full forståelse for det, må vel bare smøre seg inn med tålmodighet:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva må jeg gjøre for å komme meg inn på "insider" da John? Står innloggingsinfo på første faktura eller noe den eller? Sitter å venter på den sammen med første blad, startet opp abonnement for 3 uker siden, men har ikke fått noe. Du kunne ikke sendt meg en pm med testen eller noe a? Mailer deg gjerne bestillingsbekreftelsen min så du ser du ikke deler ut i hytt og pine til ikke-abonnenter.

Bestillte du abbonnementet på internett? I så fall fikk du et brukernavn og passord på mail...det er det du skal bruke når du skal logge deg på insider.

Hjemmekino Insider - Inside info til medlemmer

Man må forøvrig være Platinium (fullt abb) for å få lese denne testen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har vel lest de relevante testene i Lyd & Bilde som er tilgjengelig for alle : Tester Lyd & Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg husker riktig; mener på at jeg først fikk mitt første Hjemmekino-blad uten faktura, noe jeg tror er standard prosedyre. Ringte da til Abonnementsservice og fikk vite medlemsnummer ? Fikk de videre til å oppgradere statusen min som abbonent i Hjemmekino til aktiv da man ellers ikke blir satt til aktiv før man har betalt faktura ? som du får sammen med 2. nummer av Hjemmekino. Lagde profil i hjemmekino-forumet(du bruker dette brukernavn/passord i insider også). Statusen ble fortsatt ikke Platinium, så kontaktet da en mailaddresse som står under "Til Profil" i Insider og det ordnet seg. Jeg ville ha full tilgang til Insider ASAP siden det også er mulig å lese tidligere tester der

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fylte ut et bestillingsskjema forrige gang jeg var på HFK. Han jeg pratet med mente det var et blad å ha, jeg sa meg ikke uenig. Stadig mer å glede seg over i en postkasse som ellers bare fylles med gammeldags spam og dårlig dagspresse..

Det var litt OT forresten, beklager det.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest testen. For en gangs skyld er jeg veldig, veldig enig med hjemmekino! Du har godt lesestoff i vente Geir. Noen småting er jeg uenig i på flere av kandidatene, men den testen er en god indikator på hva du vil sitte igjen med!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest testen. For en gangs skyld er jeg veldig, veldig enig med hjemmekino! Du har godt lesestoff i vente Geir. Noen småting er jeg uenig i på flere av kandidatene, men den testen er en god indikator på hva du vil sitte igjen med!

Høres veldig bra ut, gleder meg kjempemasse til å lese testen:-D

Som jeg forstår så kommer ikke Denon så aller verst ut av den testen:-D

Synd jeg må vente til over helgen med å lese testen, men det er vel det som er fordel med å abbonere på Hjemmekino....

Mvh

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut, gleder meg kjempemasse til å lese testen:-D

Som jeg forstår så kommer ikke Denon så aller verst ut av den testen:-D

Synd jeg må vente til over helgen med å lese testen, men det er vel det som er fordel med å abbonere på Hjemmekino....

Mvh

Geir
    Men husk at i denne testen beskrives Denon AVR-2809, og IKKE AVR-2309.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •