Skal ha ny forsterker...Yamaha RX-V663,RX-V765 v.s Denon AVR-2309,AVR-2809 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I can see where you have trouble!

HiFi Klubben her i Drammen har en strøken 2309 demomodell til 5998 kr og sender sikkert den om du har lyst til å spare et par hundrelapper, så veit du at det også er et alternativ.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Om jeg tenker tilbake til utgangspunktet mitt når jeg bestemte meg for å bytte receiver så var RX-V633 som var utgangspunktet mitt. Jeg tenkte da at dette er en bra receiver til en rimelig penge ca. 4500.-
    Så begynte jeg å rote med at jeg kanskje skulle satse på en receiver som har flere HDMI innganger når jeg alt skulle bytte ut den gamle Yamahaèn.
    Jeg vet fra tidligere at ting bruker å bli noe dyrere enn planlagt....men dobbelt så dyrt:-D
    Det er en annen løsning også, og det er å gå med førstevalget ditt (Yamaha RX-V663) som det sikkert blir gode priser på denne våren. Hvis du får behov for flere HDMI-innganger, så er løsningen en slik en: (se punkt 13 i listen)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips i grunn. Sammen med RX-V663 som på komplett koster 4000 kr i skrivende stund så er nok dette en god og rimelig løsning. Hva tror vi om prisen? Ser egentlig ikke for meg at den skal mye lavere enn 4000 kr.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste er at nå rett over påske så kommer jo etterfølgeren, 765 da... Har tittet en del på denne selv. Virker som om det blir en vel så bra modell, men med flere HDMI inn. Prisen blir nok kanskje litt over det 663 koster i dag, men time will show..
    -t

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V665 er i "resten av verden" forventet å koste hva RX-V663 gjorde før prisen droppet. 665 er vel ikke forventet til Norge, og jeg ser nok for meg at man sparker prisen på 765 opp en tusing i forhold til hva 663 har kostet. Har dumpet borti en drøss med utenlandske forum hvor dette er stadfestet som tilfelle, men blir jo spennende å se her da. Frykter at Yamaha nå kommer opp på prisnivået til øvrige konkurrenter i Norge, de har ligget et hakk eller to under de andre det siste året.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Det er en annen løsning også, og det er å gå med førstevalget ditt (Yamaha RX-V663) som det sikkert blir gode priser på denne våren. Hvis du får behov for flere HDMI-innganger, så er løsningen en slik en: (se punkt 13 i listen)

Den der løsningen ser jo bra ut, den velger automatisk kilde etter som man trenger det.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke se noe sted i tråden at høytalerene dine var nevnt
    Matchen med disse burde kanskje være det mest avgjørende ved valget av reciver.....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Kunne ikke se noe sted i tråden at høytalerene dine var nevnt
    Matchen med disse burde kanskje være det mest avgjørende ved valget av reciver.....

Fronthøytalere: Yamaha NS-555
    Bakhøytalere: Yamaha NS-333
    Senterkanal: Yamaha NS-C444
    Subwoofer: Yamaha YST SW315
    Blueray spiller: Panasonic DMP-BD35
    Tv: Panasonic TH-42PX70.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humh...hadde du hatt andre merker kunne jeg nok bidratt med litt. Men har kun hørt en demo av savo-1. Men vil nok tro at yamaha på yamaha ikke kan bli helt skivebom

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, nå begynner jeg å helle mot Denon AVR-2809:-D

Jeg ser at den har en annen fjernkontroll enn AVR-2309 men er det andre nevneverdige forskjeller på disse...det vil si, drar jeg noen nytte av AVR-2809 med de høytalerene jeg har??
    Den koster jo bare 2000.- mer i forhold til AVR-2309 men jeg kan ikke se noen grunn til å brenne av 2000.- ekstra om det bare er en annen fjernkontroll og noe annet utseende på AVR-2809:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har to ekstra korrigeringspunkter i autokalibreringen, AL24 Processing Plus, 12-Bit (ADV7320) video DAC kontra 10-bit på 2309, en ekstra sone og ekstra watt. Estetisk er den penere, fjernkontrollen bedre og praktisk sett følger det med en fjernkontroll til zone2.

EDIT:
    Slikt som video-DACen var ting som var argumenter når jeg skulle kjøpe, en DAC den deler med sine større søsken (AVR-3808/4308 ). Men når du nå tar steget opp i klasse 8500 kr, så er det nye alternativer å vurdere også da! Du gjør det ikke lett for deg selv synes jeg.

.. og sånn til seinere. Når du diskuterer med den bedre halvdelen din så foreslår jeg at du begynner på nivået AVR-4308 slik at det fremstår som svært billig når du ender opp med en 2809.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut som om at Hi-Fi klubben gjorde det litt enklere for meg, de får ikke inn AVR-2809 før godt ut i mai måned:-D

Det fine med det er jo kanskje at jeg når å få tatt en titt på de nye Yamaha receiverene som kommer snart:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Er det noen som kan legge opp bilder av det grafiske bruker grensesnittet (GUI) på Denon AVR-2809?

Har lest litt om at noen her på forumet mener at GUI på denon receivere er helt håpløst å se på.
    Det blir også nevnt at volumet ikke blir vist på tv-skjermen når dvd eller lignende er koblet til via hdmi, stemmer dette?

..bjørnar.. du kunne sikkert tatt noen bilder eller vet du om det ligger bilder på nett?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner kanskje noen GUI bilder i en av disse lenkene?

Denon's next-gen AV receiver GUI | Crave - CNET

Denon AVR-2809 (AVR2809) - AV-Receiver im HIFI-REGLER-Test

http://www.denon.co.uk/site/download...d_AVR-2809.pdf

Konklusjonen i denne testen er jo også interessant:

Denon AVR-2809 review - whathifi.com

Men, om GUI på Denon er håpløs er nok ikke Yamaha særlig bedre. Menyene på min RX-V663 har et litt forhistorisk utseende med hvite bokstaver på kledelig grå bakgrunn, med null fancy grafikk eller noe som helst forsøk på å se pent ut. Får vel håpe at neste generasjon er bedre på iallefall det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Du finner kanskje noen GUI bilder i en av disse lenkene?

Denon's next-gen AV receiver GUI | Crave - CNET

Denon AVR-2809 (AVR2809) - AV-Receiver im HIFI-REGLER-Test

http://www.denon.co.uk/site/download...d_AVR-2809.pdf

Konklusjonen i denne testen er jo også interessant:

Denon AVR-2809 review - whathifi.com

Men, om GUI på Denon er håpløs er nok ikke Yamaha særlig bedre. Menyene på min RX-V663 har et litt forhistorisk utseende med hvite bokstaver på kledelig grå bakgrunn, med null fancy grafikk eller noe som helst forsøk på å se pent ut. Får vel håpe at neste generasjon er bedre på iallefall det.
    Takk skal du ha.

Ser ut som det er stor forskjell på GUI på AVR-2809 og de større denon receiverene som feks. AVR-3809 osv...

Men men. det er vel ikke dette man skal se på hele tiden, det er jo i hovedsak tv og filmer man ser på:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nesten sikker på å gå for Denon tidligere, men etter mer resurch er det ikke lenger slik. Skal ihvertfall først og fremst gi Yamaha og Pioneer en sjangs, og kanskje Denon. Hvis jeg tester noen før kjøp mener jeg.

Det følgende er hva jeg tror nå, ingen fasit:

Har fått inntrykk av at når det gjelder prossesering(kanalseparasjon og tidsnøyaktighet mellom høyttalerne ?) av surroundlyd så er Yamaha generelt kongen på haugen, etterfulgt av Pioneer. Denon skal ha veldig bra og oppløst diskant, men ikke så bra på prossesering av surroundlyd som Yamaha og Pioneer, så det blir gjerne litt kjedeligere i hjemmekinoen med Denon ? Men virker likevel som det er endel som liker Denon.

Denon: Meget pen og oppløst diskant, litt lite trykk i bass. Kan bli litt lys med noen høyttalere. Middels dynamikk. Middels kanalseparasjon. Bra romkorreksjon for vanskelige rom.

Yamaha: Varm lyd, litt mørk lyd med bra tyngde i bass, litt tilbakelendt mellomtone, ikke veldig oppløst diskant. Meget bra dynamikk. Meget bra kanalseparasjon.

Pioneer: Ganske jevn respons, kan være litt kvass i diskant på enkelte høyttalere på høye volum. Bra dynamikk. Bra kanalseparasjon.

Så kommer det til matching mot høyttalere, da receiver-merkene har forskjellig lydsignatur. Personlig smak bør man også tenke på..det skal ikke være lett..

Kom med innspill dere som vet hva som er riktig og hva som er feil..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Jeg var nesten sikker på å gå for Denon tidligere, men etter mer resurch er det ikke lenger slik. Skal ihvertfall først og fremst gi Yamaha og Pioneer en sjangs, og kanskje Denon. Hvis jeg tester noen før kjøp mener jeg.

Det følgende er hva jeg tror nå, ingen fasit:

Har fått inntrykk av at når det gjelder prossesering(kanalseparasjon og tidsnøyaktighet mellom høyttalerne ?) av surroundlyd så er Yamaha generelt kongen på haugen, etterfulgt av Pioneer. Denon skal ha veldig bra og oppløst diskant, men ikke så bra på prossesering av surroundlyd som Yamaha og Pioneer, så det blir gjerne litt kjedeligere i hjemmekinoen med Denon ? Men virker likevel som det er endel som liker Denon.

Denon: Meget pen og oppløst diskant, litt lite trykk i bass. Kan bli litt lys med noen høyttalere. Middels dynamikk. Middels kanalseparasjon. Bra romkorreksjon for vanskelige rom.

Yamaha: Varm lyd, litt mørk lyd med bra tyngde i bass, litt tilbakelendt mellomtone, ikke veldig oppløst diskant. Meget bra dynamikk. Meget bra kanalseparasjon.

Pioneer: Ganske jevn respons, kan være litt kvass i diskant på enkelte høyttalere på høye volum. Bra dynamikk. Bra kanalseparasjon.

Så kommer det til matching mot høyttalere, da receiver-merkene har forskjellig lydsignatur. Personlig smak bør man også tenke på..det skal ikke være lett..

Kom med innspill dere som vet hva som er riktig og hva som er feil..

Denon...Lite trykk i bassen? Jeg trodde at det var det som var denons sterke side blant de receiverene i en relativ billig prisklasse?

Og når det gjelder surround på denon, det være kjempe merkbart for en som ikke vier livet sitt til hi-fi

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen ukritisk Denon-fanboy, men noen ting skal jeg forsvare/forklare bort;
    For det første: GUI (om du kan kalle det det) - Enkelt, oversiktlig, ikke no fjas. Jeg veit hva jeg skal, hvordan jeg kommer dit og ferdig med det. For øvrig vises akkurat det samme på tven som i displayet på receiveren, og jeg ser en fordel med det.
    For det andre: Volum-bar - Hadde det vært en mulighet ville jeg ikke brukt det uansett. Dette er så subjektivt som det kan få blitt, men jeg er grådig lei all slik overlayfjas, og nok en gang viser diplayet på receiveren meg det jeg trenger å vite.

Mine merkevurderinger, for hva det nå enn er verdt:
    Denon: Naturlig og oppløst diskant, naturlig og presist trykk i bass, god, men en smule mindre imponerende mellomtone. Kan bli litt lys med noen høyttalere, litt mørk med andre og akkurat passe med et tredje alternativ.

Yamaha: Varm lyd, litt overfokus på bass (morsom hjemmekinoreceiver!), anonym mellomtone ift øvrige frekvenser, ikke veldig oppløst diskant. Kan bli litt lys med noen høyttalere, litt mørk med andre og akkurat passe med et tredje alternativ.

Pioneer: Naturtro gjengivelse, trolig best i klasse på prosessering, kan bli litt lys med noen høyttalere, litt mørk med andre og akkurat passe med et tredje alternativ.

Er det noen som ser høyttalerpoenget mitt?
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..bjørnar.. hva menes med "morsom hjemmekinoreceiver"?
    Er det for at man gjøre mere med den i forhold til andre eller menes det at man har bedre kino opplevelse med Yamaha sine receivere?

Kan forøvrig fortelle at jeg snakket med Yamaha Scandinavia avd.Norge idag og der kunne de opplyse meg om at RX-V765 ikke vil komme i butikkhyllene før ut i Juni engang.

Det er de minste modellene som kommer nå i April...RX-V665 kommer som sagt ikke til Norge i det hele tatt, det er RX-V765 som er arvtakeren til RX-V663.....

Det er jaggu meg ikke lett å bli enig med seg selv om hva man skal kjøpe...eneste jeg vet er at enten blir det Denon AVR-2809 eller Yamaha RX-V765...

Jeg har i for seg snakket med Hi-Fi klubben, der har jeg lagt av en AVR-2809 til meg, men den kommer heller ikke inn før i mai måned engang....mest fristet til å bare bestille AVR-2309 for å få dette overstått:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "morsom" mener jeg litt rå og brutal i lyden. Lydgjengivelsen er ikke nødvendigvis "riktig", men du føler filmen på kroppen. Det er det jeg mener gjør det til en god hjemmekinoreceiver, men som gjør at jeg ville valgt en annen receiver om jeg også skulle koblet en cd-spiller til den. Jeg er veldig glad i den naturlige tonen og må innrømme at i test hørte jeg liten forskjell på Denon og Yamaha på film, men ganske mye på musikk. Dette i vanlig dårlig lydtilpasset stue, 2308 (den gamle) mot RX-V663 koblet på Dali concept 6 fronter og concept bak og senter + en for meg ukjent sub.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste