TACT SDA2175 Effektforsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men Embla fikk jo "second opinion" i bladet Fidelity som jeg synes har ganske seriøse anmeldelser, iallefall i forhold til de andre bladene jeg har lest..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har hørt TACT-en på BW 703 og på H400. Jeg har også hørt Arcam Diva og NAD S200 på de samme HT-ene. Min konklusjon er litt vakende, men S200 er definitivt sistevalget. TACT fikk meg til å tvile på at H400 er bedre enn 703, men jeg synes totalinntrykket med ARCAM Diva var bedre, men det slo nok umiddelbart i H400 sin favør. Altså tror jeg 703 ikke avslører at TACT har en anelse slapphet i fisken gjennom hele mellomtonen. Jeg har også hørt en del på ZAP og ICE-power, og vil vel sette TACT på en tredjeplass et godt stykke bak de to andre. ICE er min favoritt etter å ha testet dem mot ZAP. Jeg synes altså ikke TACT takler å gjøre lyden så analog som de andre, spesiellt ICE-power klarer. Skulle noen være i tvil så sitter ICE-power i Beolab 5, i EMBLA og i Audio Art (er det ikke det de rustfrie trekantene heter?)
    Du sier Tact er litt slapp i mellomtonen, men følte du at den hadde for lite krefter for H400? Så du syntes Arcam DIVA var bedre? Åssen syntes du DIVA var på strømsiden, sterk nok? Var det A90 du testet med?
    Du har ikke hørt H400 eller 703 med Arcam FMJ p35 eller liknende?

Ble mange spørsmål det der, men er litt nysgjerrig

Ble litt tvilende etter å ha lest innlegget ditt :roll:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ingen av dem er for svake til H400, men det er mer snert i musikken med Arcam synes jeg. Den låter varmt/kaldt, hardt/mykt osv etter som musikken ber om det. Tacten heller liksom over i det gråblå kjedelige hele tiden. (vi snakker ikke om en dårlig forsterker til prisen uansett) FMJ har jeg desverre ikke hørt. Jeg tror det var 85-wattere de forsterkerne vi testet med. Det ble imidlertid kjørt biamping med en 85 watt integrert og et effekttrinn av samme størrelse.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Men Embla fikk jo "second opinion" i bladet Fidelity som jeg synes har ganske seriøse anmeldelser, iallefall i forhold til de andre bladene jeg har lest..
    Second oppinion er jo ikke bra eller dårlig. Det er bare at en annen anmelder (og enkelte ganger samme anmelder) skriver en tilleggsartikkel om produktet. Det betyr ikke at det er dårlig. Imidlertid har jeg en mer forseggjort strømforsyning i min enn det som er i Embla. Det har litt å si det også.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det var 85-wattere de forsterkerne vi testet med. Det ble imidlertid kjørt biamping med en 85 watt integrert og et effekttrinn av samme størrelse.
    Ja, da var det jo ikke rart du syntes arcam comboen låt bedre. Skulle det vært rettferdig måtte du jo ha testet med to Tacter og bi-ampet med de. Blir liksom litt drøyt å kjøpe to arcam effektforsterkere også, så god er ikke studentøkonomien min. Du hørte aldri arcam uten bi-amping?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei desverre. Jeg kom til "ferdig oppsatt anlegg".

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men følte du at Tacten var for svak på bassiden? Leste på et svenskt forum at den var litt tynn i bånn, og livløs og kjedelig å høre på...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •