Yamaha RX-V 2500 til AL 1000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Brokoblet på 4ohm så ser forsterkeren 2ohm. Det er dette som fører til at de rett å slett mister kontrollen på høye volumer. En kamerat av meg gikk fra 2 x NAD 216 (brokoblet) til 1 x NAD 218 på sine Dali 850 (4ohm) Selv om han da gikk ned i effekt så fikk han bedre lyd og også mer kontroll på høyere volumer. Er ikke alle forsterkere som reagerer like godt på brokobling på 4ohm høytalere
    er ikke akkurat kontrollen jeg savner. forsterkerene gir seg rett og slett og klipper når volumet blir høyt nokk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere noen eksempler på en sorroundforsterker som vil klare å drive AL 1000 + senter og bakhøytalere? Noe som gjør at de blit utnytta godt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forresten dra og se på en Rotel 1080 i morgen:-D

Hva tror dere om den til AL 1000

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer krefter i 1080 enn de fleste receivere iallefall

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjhr
    Har dere noen eksempler på en sorroundforsterker som vil klare å drive AL 1000 + senter og bakhøytalere? Noe som gjør at de blit utnytta godt?
    Noen surroundforsterker som drar 5 høytalere og deriblandt AL.1000 fullt ut tror jeg ikke man finner. For all del, det er mulig det finnes noen beist jeg ikke har hørt om, men da kan jeg se for meg prisen på de også Beste er å kjøpe seg en bra surroundforsterker til å drive senter og bakhøytalere og kjøre en effektforsterker på AL.1000 tror jeg.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Noen surroundforsterker som drar 5 høytalere og deriblandt AL.1000 fullt ut tror jeg ikke man finner. For all del, det er mulig det finnes noen beist jeg ikke har hørt om, men da kan jeg se for meg prisen på de også Beste er å kjøpe seg en bra surroundforsterker til å drive senter og bakhøytalere og kjøre en effektforsterker på AL.1000 tror jeg.
    Høres ikke dumt ut det nei. Skal se på den Rotel'en i dag. Ser det bra ut og fungerer ypperlig, tror jeg at jeg tar den. Jeg får eventuelt kjøpe en surroundforsterker senere som jeg kan koble sammen med effektforsterkeren, hvis det skulle vært nødvendig:-D

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjhr
    Høres ikke dumt ut det nei. Skal se på den Rotel'en i dag. Ser det bra ut og fungerer ypperlig, tror jeg at jeg tar den. Jeg får eventuelt kjøpe en surroundforsterker senere som jeg kan koble sammen med effektforsterkeren, hvis det skulle vært nødvendig:-D
    Må du huske at en effektforsterker er ikke nok. Du er nødt til å ha en forforsterker eller surroundforsterker til å styre den. En effektforsterker er som navnet tilsier kun effekt. Du må ha noe til å styre den effekten
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet det. Men en forforsterker koster ikke allverden. Man får vel en grei forforsterker fra 1000-2000 kr. Eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten en CD spiller og forsterker som jeg brukte på noen små høytalere for en stund siden. Det er en JVC UX-700R.

Tror dere jeg kan bruke den som en forforsterker for en periode?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Rotel RB 1080en i dag Gleder meg til å prøve den ut!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •