Hvilken Electrocompaniet modell er dette ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken Electrocompaniet modell er dette ?

Vurderer kjøp av denne, men er usikker på hvilken modell det er og hvor gammel den kan være. Det står ikke modellnavn på kabinettet

Er takknemlig for innspill fra noen med oversikt

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette ser ut som en av de tidligere aw60 trinnene. er fra tidlig 80 tall. broren min hadde ett sånt før huset han bodde i brant ned.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill andersj !

Eieren sier har opplyst at den er 2x75W, men AW75 skal etter min erfaring være en dual mono konstruksjon.

Hva tror du den er verdt hvis den fungerer bra ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom over et bilde av en AW-50, og kabinettmessig er det full match.

Ser at mange omtaler lyden fra de tidlige EC konstruksjonene, bla. AW-50 som "varm og røraktig", i motsetning til de nyere og kraftigere variantene som har mer transistorlyd i følge disse (bla. mange Klipsch eiere).

Jeg har selv JMlab Cobalt 816 høyttalere, og kan tenke meg et effekttrinn som heller mot det varme/mørke i toppen for å runde av s-er og symbaler. Jeg behøver ikke voldsomme krefter for å spille høyt og superdynamisk, men fokuserer på god ørevennlig lyd ved lave volumer.

Hvordan tror dere AW-50 står seg i forhold til mine ønsker om lydsignatur ?

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ser helt lik ut som min gamle Ampliwire II (evt. IIA)
    2 x 50 Watt, kan være så gammel som tidlig 80-tall. Kjøpte min brukt rundt 1987.
    En del problemer rundt utgangstransistorene som røk en 3-4 ganger. Byttet til en kraftigere type, og problemet ble løst. Den spiller fortsatt hos min svoger.
    Du må nok regne med en del tørre elektorlytter, som bør byttes. Itillegg har det vært problemer med kontakt fra forsterkermodulene til hovedkortet.

Lydmessig var den mørk, med en fantastisk bass. På slutten brukte jeg den som basstrinn med en Audio (dvs. DOXA) til å drive mellomtone/diskant i et Bi-Amp system.

Kjører i dag en ECI-1 mot et par Cobalt 826 (nei, jeg bytter ikke utstyr hver dag)

ECI-1 er vesentlig mere oppløst i diskanten, men begge produktene har en typisk "EC-Klang". Rommet mitt er stort (60 kvm), med skråtak opp til 3,5 meter og ganske hardt lydmessig, med mye gipsflater og vinduer. Her fungerer det bra i mine ører, men i et godt dempet rom kan det bli vel mørkt.

Pris? Dette er gambling, da den kan ryke i morgen (eller under transporten hjem til deg) Kanskje 1000 kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ligner en 50W sak du har.

Vedlegger bilde av min Amplwire 100, elektrolytter er byttet og ser potensiale for forbedringer i kabling/kontakt mellom kortene, men en grei sak å utbedre.
    Denne skal drive 4x10" når jeg engang blir ferdig med høyttalerne...

stein

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteinLarsen
    Hei

Ligner en 50W sak du har.

Vedlegger bilde av min Amplwire 100, elektrolytter er byttet og ser potensiale for forbedringer i kabling/kontakt mellom kortene, men en grei sak å utbedre.
    Denne skal drive 4x10" når jeg engang blir ferdig med høyttalerne...

stein
    Selv har jeg to av den typen som er avbildet, denne er fullstendig lik min aw 65 - aw 50 - den andre har mer komponenter i åpningen lik denne her (aw 100)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •