Lyngdorf TDAI2200 vs Lyngdorf SDAI2175 + CD-1 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyngdorf TDAI2200 vs Lyngdorf SDAI2175 + CD-1 ?

Heisann !

Har egentlig bestemt meg for å kjøpe forsterkeren Lyngdorf TDAI2200, men har lurt litt på om jeg ville fått mere glede av forsterkeren SDAI2175 og cd spilleren CD-1 til Lyngdorf?

Har tenkt og bruke dette som et rent stereo oppsett sammen med B&W683 høytalere.

TDAI'en er jo en rimlig dyr forsterker, lurer bare litt på om det har noe for seg og kjøpe en så dyr forsterker til disse høytalerene når jeg kan gå for SDAI'en + cd spilleren til Lyngdorf for samme prisen?

Noen som har noen formeninger?

Hadde jo egentlig nå bestemt meg for TDAI'en, men ble bare litt usikker på hva jeg bør invistere pengene mine på.

STEREO OPPSETT ALTERNATIV 1.
    TDAI2200 + Denon DVD1940 som cd spiller og B&W683 høytalere.

eller

STEREO OPPSETT ALTERNATIV 2.
    SDAI2175 + CD-1 som cd spiller og B&W683 høytalere.

Disse to oppsettene vil jo koste rundt det samme da jeg har både Denon spilleren og høytalerene fra før.

Er egentlig TDAI'en så mye bedre at den forsvarer prisen når du kan få SDAI'en og CD-1 spilleren til Lyngdorf for samme prisen?

Lurer også veldig på hva som menes med oppsamplingen som står under spesifikasjonene på TDAI'en på HiFi-Klubben sin hjemmeside, da jeg ikke finner noe om dette på Lyngdorf sin hjemmeside?

Er det en DAC i TDAI'en eller er det ikke?

Vet at jeg laget en tråd angående TDAI'en for en tid tilbake og fikk mye god hjelp og mange gode svar, men nå ble jeg litt usikker ifht. valget.

Noen som har noen formeninger?

Takker for tilbakemeldinger og svar!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke husker helt feil, så har TDAI 2200 så si samme dac som CD-1, men uten oppsampling tror jeg. Med mindre du har store planer om å kjøre på med Roomperfect, så tror jeg du kommer lengst med SDAI2175 + cd1. Den cdspillern er bare helt fantastisk! Oppbyggingen er mye mer solid enn hva prisen tilsier iallefall!

Lyngdorf på B&W er KREEEEM uansett .

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TDAI2200 er en mye bedre forsterker enn SDAI2175. Hvis DACen i TDAI2200 er på nivå med DACen i CD-1 - som skorob antyder - ville jeg ha valgt TDAI2200. Purolatino har jo allerede et fungerende drivverk på plass, og da er det helt unødvendig å bruke mye penger på enda et drivverk. Legg heller pengene i en bedre forsterkerdel. Denon-spillleren til Purolatino kan når som helst erstattes av en tilsvarende billig DVD- eller BluRay-spiller uten at dette betyr noe for lyden. Den dagen Purolatino er moden for harddisk og trådløst, er det helt bortkastet å ha en CDspiller
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om jeg ikke husker helt feil, så har TDAI 2200 så si samme dac som CD-1, men uten oppsampling tror jeg. Med mindre du har store planer om å kjøre på med Roomperfect, så tror jeg du kommer lengst med SDAI2175 + cd1. Den cdspillern er bare helt fantastisk! Oppbyggingen er mye mer solid enn hva prisen tilsier iallefall!

Lyngdorf på B&W er KREEEEM uansett .
    Kan du utdype litt mer hva det vil si at DAC'en i TDAI'en er den samme som i CD-1 spilleren, men ikke oppsampler?
    Hva vil dette egentlig innebære?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tar imot signaler opp til 192Khz eller hva pokker det heter :P. Mens CD-1 kan ta imot vanlige cdsignaler, og sample disse opp til 192Khz (ifra 44). CDspillern gjør gode signaler enda bedre med andre ord . Jeg syns det er en veldig viktig egenskap! Samt at selve drivverket er i klasse for seg!

TDAI har dog en anna god egenskap, nemlig at du kan kjøre digitalt ifra f.eks Squeezbox, og lagre alle CD'er i lossless (flac etc.) på en nettverksPC.. det er det "beste" tipper jeg.

DVD1940 er en ok spiller, men syns den ikke er god nok som drivverk for en så god dac. Men god cdspiller kan du jo kjøpe senere.

TDAI er selvfølgelig bedre, den koster jo også deretter . Men syns SDAI er mer prisverdt.. men det er min oppfattning av disse da.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sitter jeg på:
    Lyngdorf DPA-1 (w/roomperfekt).
    SDA2175.

Som faktisk er en Dårligere løsning enn TDAI2200RP (med roomperfekt). Dårligere i den stand at effekttrinnet er bedre i TDAI (men valgte dette fordi jeg da kan bytte det ut!).

Planen min er å kjøpe en rimelig cdspiller, og kjøre all musikk inn på en PC og kjøre det digitalt gjennom en squeezebox (FLAC, er halvveis i å rippe CD'ene mine).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HIFIKLUBBEN Hamar har en sort LYNGDORF SDAI 2175 til 10000kr nå!!! Demo da seff, men den er like fin å se på, sist je så på den iallefall.

Hi-Fi Klubbens lagersalgs liste

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Denon DVD-1400 for noen år siden - og den var like god som drivverk som noe annet jeg har hatt her hjemme. Merket ingen forskjell verken med Benchmark DAC-1 eller den innebygde DACen i to av Primares surroundprosessorer. Det skal visstnok finnes DACer som er veldig følsomme for drivverkets kvalitet - mens andre DACer går for å være nærmest drivverkssimmune. Jeg har forlengst kvittet meg med alle CDspillere her hjemme - har bare en DVDspiller til filmbruk - men alle CDene er uansett lagt inn på harddisk og spilles via tre Squeezeboxer og tre separate DACer. Drivverk godt nok, det - i hvert fall såpass godt at jeg har sluttet å anbefale folk å bruke penger på dedikerte CDspillere uten at de har en VELDIG god begrunnelse for det.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg hadde en Denon DVD-1400 for noen år siden - og den var like god som drivverk som noe annet jeg har hatt her hjemme. Merket ingen forskjell verken med Benchmark DAC-1 eller den innebygde DACen i to av Primares surroundprosessorer. Det skal visstnok finnes DACer som er veldig følsomme for drivverkets kvalitet - mens andre DACer går for å være nærmest drivverkssimmune. Jeg har forlengst kvittet meg med alle CDspillere her hjemme - har bare en DVDspiller til filmbruk - men alle CDene er uansett lagt inn på harddisk og spilles via tre Squeezeboxer og tre separate DACer. Drivverk godt nok, det - i hvert fall såpass godt at jeg har sluttet å anbefale folk å bruke penger på dedikerte CDspillere uten at de har en VELDIG god begrunnelse for det.
    Enig med du angående at harddisk -> Squeezebox er en knall løsning . Så der trekker nok TDAI det lengste strået.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Har vurdert løsningen med Logitech Squeezebox Duet, og har noen spørsmål angående dette.

Man må ha lagret musikken på en HD med nettverksutgang tilkoblet DAC'en til Squeezebox'n hvis man vil slippe at Squeezebox'en henter musikken fra en datamaskin?

Vet du om man kan bruke Apple Time Capsule til dette?

Ha musikken lagret der å få Squeezebox'en til å hente musikken derfra?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville uten tvil gått for TDAI2200 var jeg deg det og si at tdai har samme dac som cd-1 blir vell egentlig litt feil, fordi tda er egentlig en dac med effekt. kjøper du tdai, bruker dvd spilleren som driv verk, og overfører digitalt, vil ikke lyden bli analog før den treffer høytaler utgangene mens går du får sdai2175 + cd-1 så har du dac i cd spillerenen og må overføre analogt, før lyden treffer ADC i sdai, blir digitalt forsterket, og så analog igjen. selve forsterkerdelen er også mye bedre i TDAen, i forhold til sdaien. for all del så er også sdai en fantastisk forsterker som jeg tror du vil få mye glede av, MEN siden du har grei dvd spiller, så tror jeg du vil få mye mer glede av å kjøpe tdai2200 kontra sdai + cd-1. bare husk at om du går for tda så kan jeg ikke anbefale deg sterkt nok å kjøpe med analoge innganger

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    ville uten tvil gått for TDAI2200 var jeg deg det og si at tdai har samme dac som cd-1 blir vell egentlig litt feil, fordi tda er egentlig en dac med effekt. kjøper du tdai, bruker dvd spilleren som driv verk, og overfører digitalt, vil ikke lyden bli analog før den treffer høytaler utgangene mens går du får sdai2175 + cd-1 så har du dac i cd spillerenen og må overføre analogt, før lyden treffer ADC i sdai, blir digitalt forsterket, og så analog igjen. selve forsterkerdelen er også mye bedre i TDAen, i forhold til sdaien. for all del så er også sdai en fantastisk forsterker som jeg tror du vil få mye glede av, MEN siden du har grei dvd spiller, så tror jeg du vil få mye mer glede av å kjøpe tdai2200 kontra sdai + cd-1. bare husk at om du går for tda så kan jeg ikke anbefale deg sterkt nok å kjøpe med analoge innganger
    Hei Goldeneagle !

Bestillte først TDAI'en uten analoge innganger, men fikk levert den inn igjenn dagen etter jeg hentet den siden den var ubrukt, så bestillte dem en ny en til meg med analoge innganger også, den er ventet imorgen!
    Gikk fortere å bestille en ny med analoge innganger enn at jeg skulle sende inn min å få ettermontert dette, gikk bra siden jeg ikke hadde pakket ut min og at jeg leverte den inn allerede dagen etterpå!
    Men etter at jeg bestillte opp en ny ble jeg litt usikker om det kansje kunne være bedre å gå for SDAI2175 og CD-1 cd spilleren.
    Men dette er nå skrinlagt, blir nok at jeg går får TDAI'en med analoge innganger også da den ankommer imorgen!
    Så får jeg heller bruke Denon dvd-1940 spilleren som kilde nå i begynnelsen, og kansje kjøpe meg en dedikert cd spiller av høyere kvalitet siden, eventuellt Squeezebox/eller "ja takk, begge deler", he he.....:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny forsterker!!! .