Lav effekt på pre-out

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lav effekt på pre-out

Hva gjør jeg galt? Har Denon 2807 som og flerkanalsforsterker og Music Angel KT XD800 som jeg ønsker å bruke som effekt på frontene. Men effekten uteblir totalt, kun 10-20 % av det den skulle være. I det minste er det kontakt. Samme på på surround venstre/høyre som front venstre/høyre.

Har dette noe med tildeling av front A eller front B - innstillingene å gjøre? Det står noe om dette på side 45 i brukermanualen, men den er jo på høy-svensk så her står jeg fast. Noen som kan hjelpe?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du kan gå inn i OSD-meny og justere en og hver kanal separat om du vil...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjare82
    Regner med at du kan gå inn i OSD-meny og justere en og hver kanal separat om du vil...
    Mmmm, ja...

Under `Power amp Assign` i Option Setup står det:
    För att passa dine behov kan en effektförsterkare till en bakre surroundkanal tildelas frontkanalen ("Front A" eller "Front B") før bi-amp-avspelning (dubbla försterkare), ZONE2.
    Antar dette punktet angår bakre kanal, den såkalte 7. kanalen i 7.1-oppsettet? Under `Lågnivåutgångar`står det:

Anvend dessa anslutningar om du vil ansluta eksterna effektförsterkare for at få högre uteffekt i front, mitt, surround og de bakra surroundkanalerna. Anslutningarne kan även anvendas för anslutning av høgtalare med inbyggda försterkare.

Her burde de være angitt sidetall med illustrasjon eller mer info hvis dette skulle være noen häxekunst. ZONE2 er vel en fysisk, separat krets som ikke tildeles digitalt annet enn tilgangen til denne. Som når ZONE2-kretsen kan tildeles bakhøytaleren (for DTS gjengivelse).

Handlingslammet.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ikke noe med front a, front b eller soner å gjøre. Det skal bare være å koble fra pre-ut front til effektforsterker. Det du ser på i bruksanvisningen har med biamp å gjøre med recieverens egne utganger og skal ikke benyttes når du pruker pre ut til effektforsterker.

Tror problemet kan skyldes lav gain på effektforsterkeren i forhold til receiver, som gjør at du må skru opp volum mere. Kan lite om rør så skal ikke uttale meg for sikkert om dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar så langt. Har som sagt Music Angel XD800 (KT88 utgangsrør). Legger inn spørsmål i MA-tråden i morra.

God natt!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der gain eller volum kontroll på din Music Angel?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G

Tror problemet kan skyldes lav gain på effektforsterkeren i forhold til receiver, som gjør at du må skru opp volum mere. Kan lite om rør så skal ikke uttale meg for sikkert om dette.

Nei, Music Angel KT88 har god gain, ca. 200 mV følsomhet på inngangene.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte en MA på yamaha 1800, ikke noe problem :-D Volumet på MA satt til kl. 11 ved bruk som effekt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er der gain eller volum kontroll på din Music Angel?
    Volumkontroll, all right. Gainkontroll er det verre med (- hva, ikke hørt om Music Angel!). Har forsøkt både, CD- og AUX-terminal, i tilfelle stor forskjell her. Like lav lyd ut fra MA (10-20 %). Volum til venstre.

Fikk PM om gode erfaringer med resetting av Denon`en til fabrikkinstillinger. Har gjørt dette en gang tidligere, da for å fjerne tidligere romkorreksjon. Lyd (eller effekt?) ut til effektforsterker var imidlertid like lav etterpå. Dette med lav lyd forekom også på en Denon POA-2400 (2X200 W) jeg hadde som sluttrinn. Så det er ikke kreftene i effektforsterkeren det står på.

Skal likevel resette innstillingene som foreslått og se hva resultatet blir.

I`ll be baaack!

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Nei, Music Angel KT88 har god gain, ca. 200 mV følsomhet på inngangene.
    Faktisk synes gain`en å være over normalt. Det holder med å spille med volumkontrollen satt til 9-10 ut fra en Marantz CD/DVD-spiller. Ved normaloppsett kjører jeg lyd fra PC via DAC og tuner ned effekten i DACen.

Kobling opp mot Denon 2708 går imidlertid strake veien, uten DAC.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resatte Denon 2807. Samme som før, ingen forbedring i utgangseffekten fra pre-out. Har prøvd skifte innganger på Music Angel, ingen forskjell.

Når jeg kjører film, går det bra å bruke utgangene på venstre og høyre høytalerutgang på Audio out fra CD/DVD-spiller. Gir opp å plundre mer foreløpig for nu skal det grøsses. [Rec] står for tur.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •