Hjelp til valg av hjemmekino (Klipsch og Onkyo)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av hjemmekino (Klipsch og Onkyo)

Da var vi i gang!

I skrivende stund sitter jeg å ser på høytalere og forsterker, samt kabler og annet utstyr.

Dette oppsettet har jeg kommet fram til:

Klipsch RF82
    Klipsch RB51
    Klipsch RC52
    Onkyo TX-SR606

Hva tror dere om dette?
    Noen som har prøvd Onkyo sammen med Klipsch?

Jeg tror jeg vil vente litt med sub, ettersom budsjettet ikke strekker seg så langt.

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, den magiske planleggingsfasen! Onkyoen oppfatter jeg som en god allrounder, selv om jeg personlig foretrekker Denon som allrounder. Tror uansett jeg ville ventet og sett om TX-SR607 skal selges til samme pris som 606 når den lanseres neste uke, don't rush!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det no vesentlig forskjell på 606 og 607?

Newcomer Duckand sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller kanskje spart litt og kjøpt en kraftigere. tviler på en får utnyttet rf8 med 606. er heller ikke mulig å koble til en effektforsterker. kanskje brukt hadde vert en ide, om du ikke ønsker å øke prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

605

Jeg har 605 selv, og jeg kunne ønsket meg mer kraft, dessuten er jeg ikke så fornøyd med bassen.

Ellers er det en veldig god reciever.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for yamaha 1900. Veldig god match til Klipsch

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var følgende kjøpt og betalt:

Onkyo TX-SR606
    Klipsch RF82
    Klipsch RC52
    Klipsch RB51

Takk for hjelpen folkens

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av athrax1
    Da var følgende kjøpt og betalt:

Onkyo TX-SR606
    Klipsch RF82
    Klipsch RC52
    Klipsch RB51

Takk for hjelpen folkens
    Oi.. Nå gjorde du kanskje en tabbe? Farlig å rushe sånne store kjøp. Med Klipsch har man som vane å bli veldig bitt av godlyd.. om ikke kinolyd! Og etter hvert kommer du til å begynne å lese masse, og til slutt finne ut hvor mye mer du kan få ut av RF-82 med mer effekt. Problemet er bare det at 606 ikke har preout for annet enn sub. TX-SR606 kommer til å HYLE når du skrur opp. Tro meg. Jeg har hatt den selv. Returnerte den etter en uke ca. Den ser veldig fin og kjekk ut på papiret, men jeg personlig tror du kommer til å angre litt. Veldig kritisk nå, men forsterker som gir seg så lett å høres så tynn ut i toppen når volumet nærmer seg max skal du lete veldig lenge etter. IMO selvfølgelig. Hvem vet, kanskje det er magiske krefter i din!

Lykke til.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Oi.. Nå gjorde du kanskje en tabbe? Farlig å rushe sånne store kjøp. Med Klipsch har man som vane å bli veldig bitt av godlyd.. om ikke kinolyd! Og etter hvert kommer du til å begynne å lese masse, og til slutt finne ut hvor mye mer du kan få ut av RF-82 med mer effekt. Problemet er bare det at 606 ikke har preout for annet enn sub. TX-SR606 kommer til å HYLE når du skrur opp. Tro meg. Jeg har hatt den selv. Returnerte den etter en uke ca. Den ser veldig fin og kjekk ut på papiret, men jeg personlig tror du kommer til å angre litt. Veldig kritisk nå, men forsterker som gir seg så lett å høres så tynn ut i toppen når volumet nærmer seg max skal du lete veldig lenge etter. IMO selvfølgelig. Hvem vet, kanskje det er magiske krefter i din!

Lykke til.

Hehe.. I utangspunktet skulle jeg kjøpe QLN Artech 8 (komplett 5.1) på TX-SR606. Men ble mer forelska i RF-82! Jeg går ut ifra at RF-82 klarer å utnytte forsterkeren bedre enn Artech 8. Har hørt at RF-82 trenger en del krefter ja. Og at jeg ikke vil klare å kjøre de fult ut med TX-SR606. Men faktum er at jeg nå sitter med en Eltaxrævaforsterker og ett par Proson Reality 69 MKII, og jeg er ganske sikker på at Onkyo og Klipsch vil spille ræva av mitt gamle oppsett, og allerede da er jeg storfornøyd! Tror uansett at effektforsterker er noe jeg ikke gidder å legge penger i med det første. Det blir da på et evt. nytt kjøp om noen år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....merkelig at folk som spør om råd ikke gidder å høre når gode råd kommer.....hva er vitsen med å stille spørsmål når man allerede har bestemt seg

...607 kommer som den første forsterkeren på markedet med 9.1 (ITavisen | Lyd - nÃ¥ ogsÃ¥ i høyden, ville nok ikke gått for 606....

Når det gjelder Klipsch så er det MEGET stor forskjell på lyden fra en strømsterk forsterker kontra en strømsvak, og 606 er for puslete for RF-82... '

Min erfaring er at Yamaha har en signatur som matcher Klipsch bedre enn Onkyo...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei AlmaRex.

Vitsen med at jeg stiller spørsmål er for å høre deres synspunkt, erfaringer og meninger, for å hjelpe meg å bestemme meg. And guess what? Jeg har bestemt meg! Hører jo på hva dere sier, men jeg har også lest litt selv og har kommet fram til dette.

Når det gjelder 9.1 tror jeg ikke det blir en suksess før om noen år. Det er jo ingen filmer som har støtte for dette formatet (enda).

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei AlmaRex.

Vitsen med at jeg stiller spørsmål er for å høre deres synspunkt, erfaringer og meninger, for å hjelpe meg å bestemme meg. And guess what? Jeg har bestemt meg! Hører jo på hva dere sier, men jeg har også lest litt selv og har kommet fram til dette.

Når det gjelder 9.1 tror jeg ikke det blir en suksess før om noen år. Det er jo ingen filmer som har støtte for dette formatet (enda).

Du har nå hørt både andre brukere sine synspunkter, erfaringer og meninger - og alle er entydige. 606 ER og BLIR for liten til RF82 og du har heller ikke mulighet for å utvide med en effektforsterker.

Alle svarene du har fått er godt ment og er for å hjelpe deg.

Hva du velger å gjøre er selvfølgelig opp til deg, og du vil nok få mye go`lyd siden Klipch har høy følsomhet. Men du kunne gjort et så mye bedre valg... og det var akkurat det alle her inne prøvde å hjelpe deg med...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei AlmaRex.

....9.1 simuleres forløpig gjennom PL og du får utbytte av det allerede, på samme måte som du får utbytte av 7.1 på 5.1 filmer.... poenget er at du har betalt samme pris for 606 som 607 og sitter med ett produkt som har eldre teknologi....ikke særlig lurt etter min mening + du får mindre for den den dagen du eventuellt skal selge

..les din egen tråd og du ser at du velger å kjøpe det du selv foreslår i første post.... generellt vil jeg anbefalle å bruke ørene mer når du skal velge utstyr. Det at utstyr kommer godt ut i tester kan ha mange årsaker....det er en viss symbiose mellom "lydpressen" og utstyrsleverandørene. I tillegg er det ikke sikkert din lydpreferanse samstemmer med hva andre måtte mene....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Du har nå hørt både andre brukere sine synspunkter, erfaringer og meninger - og alle er entydige. 606 ER og BLIR for liten til RF82 og du har heller ikke mulighet for å utvide med en effektforsterker.

Alle svarene du har fått er godt ment og er for å hjelpe deg.

Hva du velger å gjøre er selvfølgelig opp til deg, og du vil nok få mye go`lyd siden Klipch har høy følsomhet. Men du kunne gjort et så mye bedre valg... og det var akkurat det alle her inne prøvde å hjelpe deg med...

Okei, skal legge meg helt flat der! Mulig at jeg har gjort et dårlig valg, MEN det er jo ikke værre enn at jeg bytter den. Først vil jeg jo såklart teste ut 606, then we'll see.

Takk for hjelpa ; )

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, skal legge meg helt flat der! Mulig at jeg har gjort et dårlig valg, MEN det er jo ikke værre enn at jeg bytter den. Først vil jeg jo såklart teste ut 606, then we'll see.

Takk for hjelpa ; )
    Bra. Å teste selv er jo helt klart det beste uansett. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Bra. Å teste selv er jo helt klart det beste uansett. Lykke til.
    Det er jo også halve gleden Takker så mye for all hjelp! Bilder og specs kommer ettervert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-RS607

Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Ah, den magiske planleggingsfasen! Onkyoen oppfatter jeg som en god allrounder, selv om jeg personlig foretrekker Denon som allrounder. Tror uansett jeg ville ventet og sett om TX-SR607 skal selges til samme pris som 606 når den lanseres neste uke, don't rush!
    Har snakket med Mono A/S som importerer Onkyo og de sier prisen vil ligge på ca. kr.5500,-. Denne vil komme til Norge i slutten av april.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •