VSX-AX4AV + Benq 8720 + Force 315 over HDMI = problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VSX-AX4AV + Benq 8720 + Force 315 over HDMI = problem

Hei, siden jeg ikke vet om det er forsterkeren som er problemet eller prosjektøren poster jeg foreløbig her. Greia er den at jeg har en ekstern kabeltvboks fra force som kun har scart utganger. Disse støtter Svideo, kompositt og rgb. Forsterkeren har jo hdmi, komponent, kompositt og svideoinnganger. Jeg benytter kun HDMI ut til prosjektøren av naturlige årsaker.

I min lille verden var håpet å kunne koble tuner til reciever med svideo og la denne konvertere bildet over til digitalt og føre dette over til prosjektøren. Problemet er bare at forsterkeren sier ifra at den får signal (rødt lys i display), konverteringen er slått på, men jeg får beskjed om "HDMI (Unsupported)".

Så da er spørsmålet. Gjør ikke recieveren noe med signalet annet enn å konvertere fra analogt til digitalt? Ingen oppskalering? Og isåfall, er da problemet evt at prosjektøren ikke takler 576i?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en AX4 (den første utgaven) og denne klarte ikke å konvertere fra komponent (Xbox360) til HDMI (projektor), jeg fikk det ivertfall ikke til.

En Grundig RiksTV boks over HDMI fungerte greit. Tror nok projektoren din takler den SD oppløsningen det er snakk om, tipset mitt ligger derfor på AX4.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkern min har null problem med å digitalisere analoge signaler fra komponent på xbox 360'en, så det er ikke der problemet ligger. Det er nok som jeg skriver enten at prosjektøren ikke takler interlaced eller at den ikke digitaliserer fra komposit/svideo til hdmi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •