HJELP: "Mellomforsterker"??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP: "Mellomforsterker"??

Hei.
    Jeg har koblet direkte et par Audio Pro Blue Diamond til mitt Pioneer plasma tv
    på høytalerutgangene bak på tv. Finnes det en effektforsterker som kan kobles på mellom tv og høytalerene for bedre effekt?
    Signalet ut fra tv er jo forsterket og kommer i vanlige høytalerkabler og ikke i signalkabler...
    Takk for svar.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en vanlig stereoforsterker , evnt en surroundreciver. I mine øyne er det galskap å koble disse rett på ht. utgangen på tv`n!!

Med en nyinkjøpt forsterker, henter du signal fra dekoderen din.

Og du vil få betraktelig bedre lyd, på alle måter!

Det trenger ikke å koste allverdens da disse høyttalerne dine er semiaktive, dermed ikke så tungdrevne.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kf@berendsen.no
    Hei.
    Jeg har koblet direkte et par Audio Pro Blue Diamond til mitt Pioneer plasma tv
    på høytalerutgangene bak på tv. Finnes det en effektforsterker som kan kobles på mellom tv og høytalerene for bedre effekt?
    Signalet ut fra tv er jo forsterket og kommer i vanlige høytalerkabler og ikke i signalkabler...
    Takk for svar.
    Om du MÅ ta ut lyd fra TV'en direkte pleier dette å gå greit via scart. En scart - rca kabel gjør at du kan kople til en receiver/int. forsterker.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren som sitter i TVen er under ingen omstendigheter god:evil:

Kjøp deg heller en integrert forsterker elller surround reciver og ta lydsignalet fra dekoderen (Parabol, kabel, RiksTV osv).

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken tv er det snakk om? Finnes jo analoge utganger på de fleste(tror faktisk det finnes på min ur-plasma). Så da er det bare å koble til en forsterker der. Selv bruker jeg den innebyggde forsterkeren på et par bittesmå pioneer bakht.(i front) Den driver disse helt greit, men det er kun til litt lyd på nyheter(når jeg ikke har behov for surround). Ville ikke ha koblet til noe større greier på den innebygde......

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble aktive høyttalere, som AudioEngine eller Dynaudio direkte på høyttaler terminalene på tv´en og få virkelig god lyd. Da styrer du volum med fjernkontrollen til tv´en.
    Eller du kan kjøpe deg en vanlig stereo forsterker, eller surround receiver, og da ta ut lyden fra tv´en med rca kabler til forsterkeren.
    Effektforsterker går ikke da du trenger et linje signal til denne, og ikke et høyttaler signal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •