Dali Concept 6 til Denon avr 1508?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Concept 6 til Denon avr 1508?

Hei. Har tenkt å kjøpe meg nye høytalere, og har bestemt meg for Dali Concept 6. Har fra før av Denon avr 1508, og lurer på om den driver Daliene bra nok. Han på HiFi Klubben mente dette skulle gå veldig bra, men er fortsatt litt usikker. Har også lest at Dali + Denon kan bli litt "skarpt/masete" i diskanten?
    Burde jeg kjøpe en ny receiver som er sterkere, som Yamaha RX-V663 f.eks? Eller vil jeg klare meg fint med den Denonen jeg har nå?
    Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en eldre Denon sammen med Dali 606 fronter og Concept senter + bakhøyttalere, og synes det er en god kombinasjon. Nå har jeg ikke allverdens sammenlikningsgrunnlag, men personlig synes jeg ikke diskanten er slitsom eller unaturlig skarp. Skal oppgradere recieveren veldig snart, og kommer til å gå for Denon da også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv denon 2809 på concept 6 og vil ikke si at diskanten blir masete. Ja, den kan virke skarp når man drar på litt, men jeg syntes det blir i mer retning av klar skarp, enn slitsom skarp hvis du forstår hvor jeg vil hen. Veldig fornøyd med lyden på concept'ene

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon og Dali Concept = Bra på mye, men diskanten blir masete og ubehagelig synes jeg.

Hatt komboen selv, og lyse kvinnevokaler f eks blir LYSE for å si det sånn.

Men anbefaler deg å lytte selv, kan være du liker det. Øra dine som avgjør

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Blonde
    Hei. Har tenkt å kjøpe meg nye høytalere, og har bestemt meg for Dali Concept 6. Har fra før av Denon avr 1508, og lurer på om den driver Daliene bra nok. Han på HiFi Klubben mente dette skulle gå veldig bra, men er fortsatt litt usikker. Har også lest at Dali + Denon kan bli litt "skarpt/masete" i diskanten?
    Burde jeg kjøpe en ny receiver som er sterkere, som Yamaha RX-V663 f.eks? Eller vil jeg klare meg fint med den Denonen jeg har nå?
    Takker for svar
    Jeg anbefaler på det sterkeste og gå for en med litt mer krefter, jeg hadde Consept 6 med Denon 1706 som vel har omtrent de samme kreftene som 1508 og det var slapt pluss som de andre sier her ble det skarpt i toppen, så fikk jeg Yamaha 1800 og det var en helt vanvittig forskjell, stor klasseforskjell på de selvsagt så skulle bare mangle men gå for Yamaha. Har hørt nesten alle Denon recieverne og synes de låter kjedelig på nesten alle oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar! Jeg vet at ørene mine er følsomme på høye skarpe lyder, så ser nok ut som jeg burde gå for en Yamaha ja. Er RX-V663 jeg har sett mest på fordi den har en veldig hyggelig pris. Vil ikke bruke mer enn maks 5-6 tusen på receiver. Men når jeg først skal kjøpe ny receiver burde jeg da kjøpe en med enda mer krefter enn den igjen? Noen som har erfaring med RX-V663 og hvor sterk den er?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dali Concept 6 sammens med Denon sin nye AVR-1909 modell. Og jeg kan ikke si annet en at jeg er kjempefornøyd! Synest ikke diskanten er skarp og masete i det hele tatt. Faktisk ganske fyldig igrunn!

Denne forsterkeren er i samme prisklasse som bla Onkyo SR606 og Yamaha 663. Har du vurdert denne?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Jeg har Dali Concept 6 sammens med Denon sin nye AVR-1909 modell. Og jeg kan ikke si annet en at jeg er kjempefornøyd! Synest ikke diskanten er skarp og masete i det hele tatt. Faktisk ganske fyldig igrunn
    Kanskje Denon har forandret sounden litt på denne nye 1909 hvis diskanten er rolig med Concept 6?:???:Ville vært positivt i så fall

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Kanskje Denon har forandret sounden litt på denne nye 1909 hvis diskanten er rolig med Concept 6?:???:Ville vært positivt i så fall
    Det skal du ikke se bort ifra Tronna_83 Jeg ble værtfall veldig positivt overasket når jeg hørte denne etter jeg hadde hørt Onkyo SR606. Onkyoen var mer skrikete.

Lyden er faktisk ganske fyldig i motsetning til min tidligere AVR 1602(brukte Dali Blå serie på denne), så noen endringer tror jeg nok er skjedd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman Kardon Avr255 bør og vurderes. Har selv HK Avr235 + Dali C6. Har hørt høytalere på denon 1906, synst dette ble tamt og kjedelig. Med HK ble det mye mer punch. Vil tro at Denon 1508 blir litt pinglete. Mer power = mer morro..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •