Hjelp! sliter med rxv663

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! sliter med rxv663

Hei guys!
    Har nettopp innvistert i en yamaha rx-v663 reciver og noen ns777 gulvhøytalere. De funker helt supert sammen men det er når jeg skal koble til tv og tuner problemene oppstår.

Reciveren har 3 hdmi tilkoblinger og det er det jeg har brukt slik:
    2 inn (pc og tuner) 1ut (tv)

Når dette er koblet til er det kun bilde jeg får opp på sjermen, men ikke et pip fra høytalerene.

Når jeg derimot tar ut tilkoblingene fra tv og tuner, og spiller av kun fra pc funker lyden helt konge men hadde vert greit å kunne fått bilde fra pc på sjermen, og lyd fra tv og tuner.

Rekner med det har noe me innstlillingene på reciveren å gjør, men vet ikke hva og hvordan..

Noen som kan hjelpe meg??

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt nytt eller brukt? Hvis brukt kan det være greit å tilbakestille alt til fabrikk-standard før du begynner å tilpasse til ditt eget bruk.

Du har manualen, ikke sant? På side 116 står det hvordan du gjør en Master reset.

Deretter, det er en innstilling som sier hvor lyden skal komme ut, og valgene er enten ut av høyttalerne eller ut av den enheten som er koblet til HDMI utgangen (eksempelvis TVen). Denne innstillingen finner du under Manual Setup, Option Menu, E)HDMI SET. Nærmere beskrevet på hhv. side 74 og 89 i manualen.

Når alt er stilt inn riktig så er det ikke noe problem å se på bilde fra én kilde samtidig som du hører lyden fra en annen kilde. Se side 45 i manualen.

Sitat Opprinnelig postet av Yamaha FAQ
    How do I play a video source in the background of an audio source?
    The Yamaha receiver has a feature called Background Video (BGV). Using this feature, you can combine a video image from a video source with sound from an audio source. For example, you can enjoy listening to classical music while viewing beautiful scenery from the video source in the video monitor. To engage this feature, use the following steps:

Using the remote control select the desired video input source. It must be one of the following: V-AUX, BD/HD DVD, DVD, CBL/SAT, DTV, DVR or VCR.
    Select the desired audio input source. It must be one of the following: PHONO, MD/TAPE, CD, CD-R, TUNER, NET/USB or XM.

Manualen finner du forøvrig her: link

Ellers, tror du vil få mye mer ut av denne receiveren ved å koble til også en senter og bak-høyttalere og evt. en subwoofer. Har mye å si for filmopplevelsen. Husk bare å kjøre ordentlig YPAO set-up. Disse ht. burde vel matche frontene dine:

Yamaha NS-C444
    Yamaha NS-333
    Yamaha SW-100 Piano

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar
    Har kjøpt nytt, så skulle ikke være noen feil med de i allefall.. Kommer også til å kjøpe resten av dette ns-settet med senter og bakhøytalere, og en sub (kom gjerne med en anbefaling som funker bra til dette). Kan bare ikke tømme kontoen helt med en gang, så det får vente litt

Skal prøve på dette som du sier, og se hva jeg får til. Er ganske ny i dette "gamet", så har ikke all verden med kunnskap om hjemmekino. Hvis jeg enda ikke får det til, så hører du nok fra meg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis receiveren din er ny så er det nok ikke mye hjelp i det forrige svaret mitt, da en master reset ikke vil være nødvendig og HDMI Set vil stå som default på receiveren.

Da tror jeg det er mest trolig at det er noe feil med HDMI-kjeden din din (fra PC og Tuner i ene enden, via Receiver, til TV i andre enden). Alle sammen må nemlig prate sammen (s.k. handshake) før signalene kan sendes igjennom. Hvis noen av leddene ikke kommuniserer skikkelig, så kan du få slike problemer som dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok inne på noe der ja. Prøvde som du sa, og det hjalp ikke mye. Problemene som oppstår samsvarer med det du sier, og at dem ikke kommuniserer skikkelig.

Som sagt så funker lyden fra høytalerene som de skal når hdmi fra pc til reciver er koblet til. Men kun når den er koblet til. For så fort jeg setter inn hdmien fra tv til reciver stopper lyden og bilde fra pc kommer opp på sjermen, men ingen lyd. Altså, jeg klarer ikke å få lyd fra pc til høytalerene samtidig som bilde fra pc til tv.

Det samme oppstår når jeg skal koble til tuner. Da kobler jeg fra tuner til reciver og fra reciver til tv. Bilde fra tuneren kommer opp på tven men fortsatt ingen lyd fra høytalerene.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic det her egentlig, men hvordan funker NS'ene med 663'n? De er jo relativt store.. 2 8'ere liksom. Har hørt både bra og dårlig om NS-serien.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifib. - Hvis du oppgir hvilke eksakte modeller av TV, tuner og PC / grafikkkort du har, så er det kanskje noen her som kan sjekke om de er kompatible med hverandre og med samme HDMI standard.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Hp pavilion dv2500 notebook med et Nvidia GeForce 8400M-GS grafikkkort med hdmi utgang fra pcen, den funker helt fint på tven når jeg bruker HDMI inngangen på tven fra pc, uten at det går igjennom reciveren. Da kommer både bilde på sjermen og lyd fra høytalerene på tven.Så tror ikke at det skal være noe i veien med det.

Tven er jeg litt utsikkert på hvilke spesifikasjonen som er, men er i allefall en Daewoo 37' LCD-TV med en hdmi inngang. Skal søke litt etter spesifikasjonene, å kommer tilbake med dem.

Tuneren er en Grundig Riks-Tv mottaker med en hdmi inngang. Grundig Norway - DTR 8740 MHP - DTR 8740 MHP

Eller så er jeg ganske fornøyd med høytalerene, spiller veldig godt Men blir selfølgelig mye bedre med senter, bakhøytalere og en sub. Dessuten så har jeg enda berre fått testet dem ut på musikk fra pc og på radio. Gleder meg til å spille av fra film og se tv, om jeg en gang kommer til å få d til:P heh..

Har enda ikke prøvd med en dvd spiller, siden jeg ikke har kjøpt ny etter den gamle takket for seg.. Har egentlig plan om å kjøpe ny dvdspiller heller siden jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe PS3 i løpet av neste uke og der er jo blu-ray som skal holde i massevis til å spille av film og ikke minst spill! Minuset er at jo at jeg allerede har fult opp på hmdi inngangene og utgangen, noen løsninger på dette? Er jo selfølgelig mulig å koble andre komponenter på andre innganger enn hdmi, men hvilke muligheter vil i så fall funke best?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg med dette??

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifibitch
    Ingen som kan hjelpe meg med dette??
    Har du lest bruksanvisningen, og spesielt sidene som omhandler feilsøking og oppkobling?
    Har du satt riktige innstillinger i receiveren? ->receiveren sender ikke lyd videre til TV? -> og HDMI audio input er korrekt til hver kilde?
    Er kildene satt til å sende audio-ut via HDMI (digitalt, PCM)?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillingene på reciveren skal være rette i alle fall. Har lest igjennom manualen opptil flere ganger, uten å funnet noe som kan være til hjelp.."/
    Mulig det kan være innstillingene på tv eller tuner som ikke er satt til å sende lyd ut via HDMI ja skal ta en kikk på dette=)

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    If all else fails kan du jo prøve å ringe support, eventuelt få ny?
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •