Onkyo eller Yamaha receiver til Dali Ikon 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Onkyo eller Yamaha receiver til Dali Ikon 6

Er nettopp blitt den stolte eier av et høyttalersett bestående av Ikon 6 fronter, Vokal 2 center og Ikon 1 bak. Skal muligens også kjøpe sub.

Disse høyttalerne har jo en veldig tydelig diskant (har hørt begreper som lys, spiss eller endog skrikende). Det er derfor viktig å anskaffe en forsterker som kan balansere dette. Egenskaper ved lytting til musikk er nok det viktigste. Hører på både rock og litt roligere låter så som Kari Bremnes. I tillegg skal anlegget brukes til film. Ikke så mye actionfilmer men mer av type drama, thriller og komedie. Altså vil analytiske egenskaper være viktigere enn størst mulig smell.

Har nok mest lyst på Onkyo TX-SR606 eller 806.

Yamaha RXV-663 e.l. kan også være et alternativ.

Er det noen som har hørt disse i kombinasjon med Ikon høyttalere? Alle svar mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte meg onkyo tx-sr606 til blue diamond, jeg angra ikke på at jeg kjøpte den forsterkeren. men spørs kor bra forsterkaren og høgtalerne jobber ilag og. går jo an å spøre om sånt på lydsentere.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er budsjettet ditt?, mine dali concept høytalere trenger iallefall litt effekt for å komme til sin rett. Det ligger ett flott eksemplar av onkyo 905 på avtorget og det dukker stadig opp yamaha 1800,1900,3800 og 3900 på brukten.
    Har fått inntrykk av at onkyo er ett sikkert valg med en nøytral god lyd på både film og stereo, hvis du vil ha det lille ekstra på film ligger nok yamaha ett hakk over, noe som ble avgjørenede for mitt valg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Hva er budsjettet ditt
    Ser at jeg kan få ny Onkyo TX-SR606 til under 5000, men hvis jeg kan få betydelig bedre lyd med å doble dette, vil jeg vurdere å gå for en dyrere receiver. Det som er viktig er at den MÅ støtte alle HD lydformater.

Gjerne også tilkobling til harddisk via USB om dette finnes.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahaugland
    Ser at jeg kan få ny Onkyo TX-SR606 til under 5000, men hvis jeg kan få betydelig bedre lyd med å doble dette, vil jeg vurdere å gå for en dyrere receiver. Det som er viktig er at den MÅ støtte alle HD lydformater.

Gjerne også tilkobling til harddisk via USB om dette finnes.
    ¨
    Det er ikke så lett for meg å si hva som er nok effekt eller ikke men jo mer du har til rådighet jo mer kontroll har du over høytalerene dine. Hvis du går for en reciver i 5000.- kr klassen så er det vel ikke alle som har pre out slik at du har mulighet for effekt trinn.

Jeg har veldig god erfaring med bruktkjøp på avtorget og vil annbefale deg å vurdere brukt. du får mer for pengene og disse produktene er ofte pent brukt og forholdvis har de lav alder.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville valgt en Yamaha receiver. Disse er jo kjent for å ha en svært balansert/nøytral lyd i utgangspunktet som, om noe, heller i retning av varm. I tillegg har de jo lydprofilen "Natural" i sitt kalibreringsoppsett som sikkert vil kunne temme selv den skarpeste diskant, om nødvendig. Mange gode bruktkjøp også om dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    ¨
    Jeg har veldig god erfaring med bruktkjøp på avtorget og vil annbefale deg å vurdere brukt. du får mer for pengene og disse produktene er ofte pent brukt og forholdvis har de lav alder.
    Takk for tipset! Har kjøpt høyttalerne der. Tenkte dog at forsterkerteknologien nå er i så rivende utvikling med nye HD lydformater, antall HDMI og andre tilkoblinger og komponenter at det gjerne kan være lurt å kjøpe akkurat receiveren ny.

Men jeg følger med på brukten likevel.

Ser forøvrig at Yamaha nå kommer med ny generasjon receivere, se
    Et sikkert vårtegn. - Audiophile

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her. Er det noen som har testet onkyo og yamaha mot hverandre på Dali Ikon? Spent å høre hvordan de låter på Ikon

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •