Receiver til mine B&W høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til mine B&W høytalere

Jeg er på utkikk etter surround Receiver til mine gamle B&W DM602 høytalere. Jeg har akkurat kjøpt ny tv med full HD og BlueRay spiller. så jeg har lyst å kunne utnytte litt av det som ligger i BlueRay platene

Budgette receiver!

Jeg har sett litt på disse to som finnes ned mot kr. 4500,- på nett:

Onkyo TX-SR606
    og
    Yamaha rx v663

Noen som har andre tips?

PS. Jeg er meget fornøyd med den gamle Denon forsterkeren jeg har nå. Men har ikke funnet noe oppdaterte tester på denons budgette receivere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX-V1900?

Jeg har samme høyttalere som fronter (5.1 oppsett i 600-serien til B&W), og kjøpte nylig Yamaha RX-V1900. Jeg er kjempefornøyd med denne matchen! Hadde tidligere NAD T743 som også fungerte bra, men oppgraderte pga ønske om utvidelse til B&W DM683 eller CM7. Med "pure direct"-modus på musikk i stereo gir yamaha-recieveren en veldig fin lyd (ikke ulik nad sin lydsignatur).

P.S B&W DM602 er knallgode høyttalere. Tror kanskje aldri jeg vil kvitte meg med de 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med at B&W DM602 er fantastiske høytalere!

Yamaha RX-V1900 er "litt" i overkant av hva jeg kan tillate meg av pris. Det er bra å vite at Yamaha og B&W passer mot hverandre

Jeg så nettopp litt på YAMAHA RX-V563. Virker som en ok budgette receiver?

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dmb-fan
    P.S B&W DM602 er knallgode høyttalere. Tror kanskje aldri jeg vil kvitte meg med de 8)
    Det er sikkert gode høytaler om en har nok krefte til å drive dem:neutral:
    Jeg på min side, kvittet meg med mine gamle DM602 S2 for mange år siden og gikk over til DM601 S2 heller. Det kan selvfølgelig henge sammen med at jeg på den tiden hadde en heller wattsvak surroundreciver fra Yamaha (RX-V396RDS). Ingenting vondt å si om den forsåvidt, men 602ene med sine 8' ble litt for tungdrevne synes jeg.
    DM601 S2 derimot, er noe av det beste til jeg har hørt til prisen:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MeMyself
    Enig med at B&W DM602 er fantastiske høytalere!

Yamaha RX-V1900 er "litt" i overkant av hva jeg kan tillate meg av pris. Det er bra å vite at Yamaha og B&W passer mot hverandre

Jeg så nettopp litt på YAMAHA RX-V563. Virker som en ok budgette receiver?
    B&W og Yamaha passer definnitivt godt til hverandre, bare du har nok krefter...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg husker feil ang. hvilken model høytalere jeg har. De er snart 10år gamle B&W DM601 eller 602. Jeg har de med 6,5" toms bass/mellomtone.

Jeg liker de veldig godt, mangler bare litt i bassen. men ellers er de helt fantastisk

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg husker feil ang. hvilken model høytalere jeg har. De er snart 10år gamle B&W DM601 eller 602. Jeg har de med 6,5" toms bass/mellomtone.

Jeg liker de veldig godt, mangler bare litt i bassen. men ellers er de helt fantastisk
    602 s2 hadde 7" tror jeg. De var gruelig moro greier egentlig, spillte bedre enn 603 s3 som krevde mer forsterker enn det jeg hadde til rådighet(noe som fortsatt er uforandret egentlig)...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    602s har 7", ja. Da jeg var innom Hifi-klubben en tid tilbake, fikk jeg beskjed om at de var sårt savnet i butikken. De nye modellen i 600-serien er jo enten større gulvstående eller mindre stativhøyttalere...

Noen av dere her som har sammenlignet 602 med monitor audio RS6? Litt utenom tråden dette, men verdt en sjans siden det er flere her som har erfaring med mine høyttalere DM602S(3 tror jeg). MA RS6/8 gjør det jo knallgodt i tester mot DM684 og DM683, og er ett mye billigere alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Yamaha rxv1800 på mine B&W.Riktignok bruker jeg 602 som bak ht men prøvde de i stereo en gang og det spilte kjempebra!V1800 får du vel ganske rimelig på brukten vil jeg tro, hvis ikke kan du kontakte X3MHC her på forumet for ett bra tilbud på Yamaha receivere.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør iallefall kjøpe en med pre-out, så har du det på plass når du får lyst på effektforsterker.

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig her, kjøre på med Yamaha det er knall match med B&W...RX-663 holder i massevis til 602. (ja, jeg har prøvd)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er det nok 601 du har. Knakende god høytaler

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Bruker en Yamaha rxv1800 på mine B&W.Riktignok bruker jeg 602 som bak ht men prøvde de i stereo en gang og det spilte kjempebra!V1800 får du vel ganske rimelig på brukten vil jeg tro, hvis ikke kan du kontakte X3MHC her på forumet for ett bra tilbud på Yamaha receivere.

Takk for tipset om X3MHC
    Skal ta kontakt med han så snart alt er klart for kjøp av ny receiver. Må telle litt penger først.
    Er Yamaha RX-V663 på vei ut nå som de kommer med en ny serie budgette receivere? noen som vet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •