Hvilke høytalere skal jeg ha til mine Nad C272+C372??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke høytalere skal jeg ha til mine Nad C272+C372??

Hei!!
    Kunne folk ha kommet med forslag om hvilke høyttalere jeg burde skaffe meg.. Kjører C272 og C372 i bro, så jeg får 400 nad wattere som er knallbra.. Men vil gjerne ha høyttalere som passer både til HØY musikk, samme som og sitte å spille xbox eller bare lav musikk!! Er student så har ikke så mye penger å bruke men setter stor pris alle forslag!! Tenker litt på å kjøpe noe ok brukte dali 109 (8-9 år gamle) eller noen helt nye klipsch Rf62/82.. Hjelp, det er så mye å velge i mellom!!!:???: :???:

Takk på forhånd!!:-P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept 8 / 10 eller Lector 8 er høyttalere som virkelig drar nytte av NAD sin "power"!!! Spessielt C 10 og L8 burde sjekkes ut .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall brukt NAD 272 sammen med Cerwin Vega, og kan sterkt anbefale komboen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke så mye penger som 10 til 12 lapper, men tenkte derimot på dali c8.. funker bra det å ikke sant??

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid likt B&W sammen med NAD, men det kommer vel litt ann på hva slags musikk du har planer om å spille og hvilken sound du liker. Hva har du nå?

Sitter selv med 2*NAD 216 bi-ampet på B&W CDM7 og liker det bedre enn da jeg brokobla de. Synes oppsettet spiller detaljert både lavt og høyt, selv om alle detaljene ikke kommer kjempegodt fram ved veldig lavt volum, men da er det snakk om /veldig/ lavt volum.

Kan stelle meg bak at Dali også er et godt valg, men har egentlig bare nok erfaring med de gulvstående i Helicon-serien og det blir jo en smule over budsjett. Uten å ha hørt de så alt for mye, ville jeg heller gått for Ikon 6 over Concept 8, men det er fordi jeg liker løsningen med bånddiskant i tillegg til vanlig, samt at jeg ikke krever alt for mye bass. Liker å få fram vokalen i det jeg hører på.

Har du sett på AVtorget og de andre bruktplassene på nett? Fikk mine CDM7 til 4k. Ikke dårlig, med tanke på at siste MSRP jeg fant for de var $1800.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •