Transporter som pre? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Nei - det må du aldri finne på. Selv om den ene kilden er slått av, finner signalet veien inn enten i Transporter eller receiver - og det kan bli dyrt for deg. Hvis du skal gjøre det slik, må du ha en svitsjeboks som fysisk bryter signalet til/fra den forforsterkeren du ikke bruker.
    Har du en link eller noe til en slik switch som du tenker på?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt B-Tech - riktignok for mange år siden. Men de er still going strong:

F.eks.

Series 900 A/V bokser

BT 931 er en kildevalgs boks. Gir deg mulighet til å kople på inntil 4 kilder over linjenivå og kople BT 931 inn på f.eks. en forsterkers AUX inngang. Har du ikke nok innganger er dette løsningen for deg. Den kan videre brukes som f.eks en opptaks kontroll for 2 båndopptakere, kildesammenlignings kontroll etc. Mulighetene er mange pga. at de 4 stereo tilkoplingene virker både inn og ut.

Edit: PS. Men Clas Ohlson - som foreslått ovenfor - går nok bra det også.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok fungere helt supert med en slik koblingsboks som dere viser til.

Største fordelen med den forforsterkeren jeg nevnte er at når jeg slår på prosessoringangen så demper den "det vanlige" ingangsignalet gravis" og slår deretter på prosessoringangen, samt motsatt når man slår av prosessoringangen og går tilbake til orginalkilde samt opprinnelig volumnivå.--> Begge kildene kan stå på og gi signaler om man ønsker å bytte direkte/"zappe" mellom kildene. Videre fungerer den også fint med Logitech fjernkontroll. (Orginalkontroll er ekstrautstyr...)
    Dog koster det en god del mer for å få denne "bedageligheten" sammenlignet med å bruke en slik koblingsboks...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    And we have a winner!!!
    Riktignok ble portoen nesten like stor som hva produktet kostet, men det skal vel koste litt å være kar idag 8)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Transporter / Lyngdorf SDA2175 / B&W 683
    Fikk koblet dette opp for et par dager siden, og klisjeaktig sagt: aldri sett meg tilbake siden
    Nå har jeg riktignok ikke prøvd å gå via receiveren for å sammenligne, en Onkyo 875, men ærlig talt så tror jeg heller ikke at jeg gidder :twisted:

Til saken: Transporteren har XLR ut, og Lyngdorfen har XLR inn. Noen som har prøvd forskjellen mellom disse vs. RCA?? (Har ikke XLR-kabler for hånden for test)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Logitech Transporter / Lyngdorf SDA2175 / B&W 683
    Fikk koblet dette opp for et par dager siden, og klisjeaktig sagt: aldri sett meg tilbake siden
    Nå har jeg riktignok ikke prøvd å gå via receiveren for å sammenligne, en Onkyo 875, men ærlig talt så tror jeg heller ikke at jeg gidder :twisted:

Til saken: Transporteren har XLR ut, og Lyngdorfen har XLR inn. Noen som har prøvd forskjellen mellom disse vs. RCA?? (Har ikke XLR-kabler for hånden for test)
    Har prøvd forskjellen her. Kjører med XLR nå, synes det gir litt bedre dynamikk. (Men det kan også være hørselsbedrag siden man "tror" det skal låte litt bedre.. 8) )

NB! Dersom du har flyttet jumpere for å dempe ut-signalet fra Transporteren så virker ikke disse på XLR utgangen. Om det ikker er gjort/ikke har noen betydning for deg å dempe ut-signalet så er det tut og kjør!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terka
    Har prøvd forskjellen her. Kjører med XLR nå, synes det gir litt bedre dynamikk. (Men det kan også være hørselsbedrag siden man "tror" det skal låte litt bedre.. 8) )
    Hmm, mener du jeg skulle slå meg til ro med det svaret eller? Her må det handles XLR :-D

NB! Dersom du har flyttet jumpere for å dempe ut-signalet fra Transporteren så virker ikke disse på XLR utgangen. Om det ikker er gjort/ikke har noen betydning for deg å dempe ut-signalet så er det tut og kjør!
    Når jeg fikk den, så begynte jeg på -20, men endte på 0 til slutt, så det skal gå greit.
    Nå bestillte jo jeg en RCA-switch i går, så ender jeg opp med XLR fra Transporteren så er jo den bortkastet! Den er vel neppe sendt ennå, så den skal jeg nok få avbestillt isåfall. En annen tanke er jo at en slik clas'ern-switch i utgangspunktet neppe gjør signalet noen tjenester på veien til amp'en, for å si det slik...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •