Transporter som pre? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da må du sikkert inn i "Settings" i SqueezeCenter og se om du huket av for WAV, flac eller hva nå filen er i, kanskje du har glemt noe der.
    Det funker som en kule, ingen problem i det hele tatt.

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Settingene ser for meg ut til å være riktige. Testet med en WAV-fil i vanlig CD-kvalitet 44.1/16; fungerer fint. Konverterte 96/24-filen til FLAC; samme feilmelding. Spiller fortsatt fint på PC-en.

BEKLAGER cybervision, dette var en alvorlig avsporing!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avsporing ja....
    Men ta det fra starten av, hvilken fil er det du prøver å spille av i 24/96? Er det en kjøpt fra Linn i WAV eller "hjemmebrent". Hvilken kompresjon bruker du på flac?
    Hvilken versjon av SqueezeCenter har du ? Du er ikke den første der har problemer med flac f.eks. i de seneste SC versjoner.
    Kommenterte én på SlimForum for 2 dager siden også.
    Men ja, er da ganske så sikker på at Duetten klarer det SB3 gjør, men ikke slå meg om jeg tar feil da...

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg oppgradert SqueezeCenter fra v7.3.1 til v7.3.2 og nå fungerer alt fint, til og med nedlastinger fra Linn i 192/24 :-)

Takk for hjelpen!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, du er oppdatert, jeg har stadig SC 7,1 tror jeg.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har snart solgt meg, Niels.

Jeg skal ha oppsettet mitt til ren musikkavspilling og lyd til film/spill via optisk fra PS3, men jeg går ut ifra at den svelger også det så lenge PS3 gir stereo ut.

Jeg trenger endel analoge utganger fra Transporter, men det er vel ikke noe problem i å splitte RCA i 2 eller 3 med tanke på lydkvalitet ut av Transporter?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg splittet selv utgangen fra min Philips 963SA for å få cd/sacd lyden inn i "CD" inngangen også, foruten 5.1 inngangen.
    Ellers, har du lest testen av Transporter i Stereophile? Viktigt at du "kjender" lyden før du bestemmer om det er noe for deg.
    Har du en oppegående pc kan du installere Inguz romkorreksjon som en plugin i SqueezeCenter. Har du noen ide om frekvensgangen i ditt anlegg nå?
    Ikke noen overraskelse, men på Bryston sitt forum mener de at Bryston sin dac er Transporters overlegen, men, smak og behag tror jeg...og utstyrsavhengig.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker frekvensgang i rommet? Nei, har ikke fått tid til å teste ut det.

Jeg har tenkt å kjøre SC via NAS i grunn hvis jeg ender på denne løsningen. Uansett er vel Transporter såpass god at andre ting i kjeden bremser mer enn den.

Jeg skal lese den litt grundig senere idag.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med NAS blir responsen litt "sluggish", med pc er den "instant".

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker opp denne tråden med et par spørsmål...

Har en Logitech Transporter på vei i posten som jeg tenkte å kjøre rett i min Lyngdorf SDA2175 --> B&W 683. Noen som har prøvd dette?
    Grunnen til at jeg spør er at jeg har tittet litt på bruksanvisningen til Transporter'n og finner ut at du kan dempe utgangsnivået inni boksen slik at den passer nivået på effektforsterkeren for å unngå skader på ht osv... Noen som vet hva som passer UT av Transporteren mot Lyngdorfen? Valgene er 0/ -10/ -20/ -30dB.
    Jeg må jo bruke den digitale volumkontrollen i Transporter'n, og etter hva jeg har forstått så reduseres dynamikk og bitinfo. ved senking av volumet... dermed tenker jo jeg i mitt snodige sinn at det beste måtte da være å ha referansenivået på volumet så nært full styrke på volumkontrollen som mulig?!? (hvis noen skjønner hva jeg mener her )

En annen ting... Jeg har også en receiver som går inn på den samme Lyngdorfen. Kan det være noe i veien med å sette et y-ledd på Lyngdorfen og mate den fra to kilder? Altså både fra receiveren og fra Transporteren? (bare en av de vil være av gangen... surround/stereo)

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har en Logitech Transporter på vei i posten som jeg tenkte å kjøre rett i min Lyngdorf SDA2175 --> B&W 683. Noen som har prøvd dette?
    Ser ut som Lyd og bilde har testet dette: Test av Logitech Transporter / Lyngdorf SDA2175 - Tester - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, sett at det er prøvd, men jeg tenkte på dette ang utgangssignalet...

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der må du nesten bare prøve deg frem. Ja juster den så du spiller høyt opp på volumkontrollen. Har denne bare volumjustering via RCA og ikke XLR?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Der må du nesten bare prøve deg frem. Ja juster den så du spiller høyt opp på volumkontrollen. Har denne bare volumjustering via RCA og ikke XLR?
    Etter hva jeg leser av bruksanvisningen så har den volumjustering kun på RCA.
    Kunne selvsagt ha kjørt receiveren inn balansert på Lyngdorfen via adapter, men da måtte jeg likevel ha måttet switchet på en bryter bak på Lyngdorfen mellom balansert/ubalansert etter hva jeg skulle høre på. Egentlig en lite fristende løsning... da må jeg jo reise meg fra stolen!?!

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for dårlig! Men har den gainjustering?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Det er for dårlig! Men har den gainjustering?
    Mener du Transporteren eller Lyngdorfen nå?
    Eneste justeringen jeg har(såfremt jeg har forstått dette riktig da) er utgangsnivået på Transporteren med valgene 0/ -10/ -20/ -30dB.
    Men jeg får vel bare prøve meg frem da, hvis ingen har prøvd å justere dette før. Tenkte bare jeg skulle spare meg for litt pes, da dette må justeres INNI selve Transporteren...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker opp denne tråden med et par spørsmål...

Grunnen til at jeg spør er at jeg har tittet litt på bruksanvisningen til Transporter'n og finner ut at du kan dempe utgangsnivået inni boksen slik at den passer nivået på effektforsterkeren for å unngå skader på ht osv... Noen som vet hva som passer UT av Transporteren mot Lyngdorfen? Valgene er 0/ -10/ -20/ -30dB.
    Jeg må jo bruke den digitale volumkontrollen i Transporter'n, og etter hva jeg har forstått så reduseres dynamikk og bitinfo. ved senking av volumet... dermed tenker jo jeg i mitt snodige sinn at det beste måtte da være å ha referansenivået på volumet så nært full styrke på volumkontrollen som mulig?!? (hvis noen skjønner hva jeg mener her )

En annen ting... Jeg har også en receiver som går inn på den samme Lyngdorfen. Kan det være noe i veien med å sette et y-ledd på Lyngdorfen og mate den fra to kilder? Altså både fra receiveren og fra Transporteren? (bare en av de vil være av gangen... surround/stereo)
    Har kombinasjonen Transporter/SDA2175 i det ene anlegget her hjemme.
    Brukte det en stund med Dali 850 mens jeg ventet på andre høyttalere. 850'ene har 92 dB følsomhet og her måtte jeg inn og dempe signalet i Transporteren for å få lavt nok lydsignal på laveste volum (før Transporteren mutet signalet.) Tror jeg dempet med 20 dB.

Bruker nå Transporter SDA2175 med ProAc Response 1SC som har 86dB følsomhet og her har jeg ikke behov for demping og har gått over til XLR mellom Transporter og Lyngdorf SDA2175.

B&W DM683 har 90dB følsomhet så her tror jeg du godt kan dempe noe (via RCA utgangen).

Det er ikke noe pes å flytte jumperene som styrer 0/10/20/30 dB demping i Transporeren. Ta ut 4 skruer på hver side av kabinettet, skyv kabinettet bakover, flytt 2 jumpere til ønsket demping. (Disse har "plasthetter" og er lette å flytte.) Skyv deretter kabinett på plass og sett i de 8 skruene.

Ang. demping på RCA og ikke XLR; på Benchmark DAC1 er det motsatt... sånn er det vel bare? Man får ikke i pose og sekk.

Vedr senking av volum i transporter og reduksjon av bitinformasjon og dynamikk; dette stemmer men samtidig så slipper du en komponent i mellom transporter og effektforsterker som kan maskere/tilføre støy til signalet. Tror du ikke vil føle at det gir noe reduksjon av lydkvalitet selv på lavt signal.

Vedr 2 kilder tilkoblet Lyngdorf SDA2175 via Y-ledd; her ville jeg tenkt meg om før jeg gjode det.
    =>Hva om du er uheldig og begge gir signal samtidig? (Lyngdorfen har dog et sikringskretsløp som nok slår inn dersom ingangsignalet blir for høyt.)
    =>Hvordan påvirker utgangsimpedansen av begge kildene forholdet kilde "1" - effektforsterker? (Kilde "1" ser ingangsimpedansen i effektforsterker i paralell med utgangsimpedansen i kilde "2".) Dette kan påvirke lydkvaliteten og muligens også være en risko for kildene.

I stueanlegget vårt har jeg et "tilsvarende" oppsett. Her har jeg brukt en Densen B200 forforsterker med prosessoringang (finnes mange andre med samme funksjonalitet også.) Pre out på frontkanalene i hjemmekinoreceiveren er koblet til prosessoringangen på Densen-forforsterkeren som bypasser volumkontrollen når prosessoringangen er valgt.
    Til musikkavspilling brukes squeezebox->dac->Densen forforsterker->effektforsterker->høyttalere. (Forforsterkeren er da i "normalfunksjon").
    Til film/TV er oppsettet hjemmekinoreceiver->Densen forforsterker(prosessoringang valgt.)->effektforsterker->høyttalere.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei - det må du aldri finne på. Selv om den ene kilden er slått av, finner signalet veien inn enten i Transporter eller receiver - og det kan bli dyrt for deg. Hvis du skal gjøre det slik, må du ha en svitsjeboks som fysisk bryter signalet til/fra den forforsterkeren du ikke bruker.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye Terka og Ulf-B, for utfyllende svar
    Så mye pes er det vel ikke å flytte jumperne, men det var veldig oppklarende å få høre av andre hvilken nivå de lå på.

Ang y-ledd, så har du nok tenkt litt lenger enn hva jeg gjorde. Jeg bruker en Harmony One fjernis, så tanken var at ved bytte av kilde fra feks receiver til Transporter, så skulle receiveren slå seg av før Transporteren slo seg på... men gudene skal vite at de fjernisene på langt nær er feilfrie, det har jeg jo opplevd flere ganger.
    Nei konklusjonen blir nok at jeg blir nødt til å løfte ræva opp av stolen og bytte RCA bak Lyngdorfen ved bytte av kilde :evil: :-D

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •